چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۲۸

هدف از حادثه تروریستی چابهار ضربه به اقتصاد منطقه بود

Taadol-02-3وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از اهداف سرویس‌های جاسوسی ضربه زدن به نظام و آسیب رساندن به روان انسان‌ها است گفت: امنیت و آرامش مردم مهم‌ترین هدف وزارت اطلاعات است.به گزارش ایسنا، سید‌محمود علوی در نشست شورای اداری استان البرز گفت: این حق طبیعی مردم است که امنیت برای آنان تامین شود. امنیت و توجه به کرامت انسانی بسیار مهم است و اگر کرامت انسان‌ها حفظ شود سراغ کار خلاف نمی‌روند. اگر این فرهنگ در جامعه پیاده شود، جامعه بیمه خواهد شد و امروز با رفتار درست از قبیل پرهیز از دروغگویی، تهمت و حرمت‌شکنی می‌توان بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و انقلابی را در جامعه پیاده کرد.وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد حرکت تروریستی در چابهار بودیم که دشمن با هدف ضربه زدن اقتصادی به این منطقه وارد عمل شد. فعالیت‌های صورت گرفته در مبارزه با تروریسم از سال‌های 92 تاکنون بیشتر بوده و بسیاری از اقدامات تروریستی با تلاش سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) شناسایی و خنثی شده است.

زمان توقف کالا در بنادر باید کاهش پیدا کند

Taadol-02-4معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به کندی روند ترخیص کالا از بنادر و گمرکات گفت: میانگین زمان توقف کالا در بنادر زیاد است که باید برای حل این موضوع تدابیری اندیشیده شود. جهانگیری در جلسه معرفی توانمندی‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی با تأکید بر اینکه باید علل و عوامل توقف کالا در بنادر و گمرکات شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود از سازمان بنادر، گمرک ایران و دستگاه‌های مرتبط خواست ظرف یک هفته گزارشی دقیق از دلایل توقف کالا و راهکارهای سرعت بخشیدن به روند ترخیص تدوین و ارایه دهند.معاون اول رییس‌جمهوری همچنین با تأکید بر اینکه باید فعالیت بخش خصوصی و واردکنندگان و صادرکنندگان در گمرکات کشور و بنادر تسهیل شود خاطرنشان کرد: دولت به هیچ عنوان مایل نیست که کالایی در بنادر و گمرکات متروکه شود و لازم است سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

امریکا خیال کرد با خروج از برجام ایران به میز مذاکره بر می‌گردد

Taadol-02-5فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ایده که امریکا با خروج از برجام ایران را پای میز مذاکره برگرداند صرفا یک تخلف و خیال است.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز در اجلاسیه نهایی کنگره 2000 شهید استان خراسان‌جنوبی با تاکید براینکه خواسته‌های ترامپ آرزوهایی است که مطلقاً قابل تحقق نیست، اظهار داشت: چیزی در تاریخ نیست که نشان دهد ایران در برابر خواسته‌های امریکا حتی با وجود فشار سنگین اقتصادی تسلیم شود؛ این بزرگ‌ترین درس امروز برای ملت‌های تحت‌ستم است‌.او با بیان اینکه این ایده که امریکا با خروج از برجام ایران را پای میز مذاکره برگرداند نیز صرفاً یک تخلف و خیال است، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب امریکایی‌ها در بیابان‌های طبس شکست خوردند، جنگ را به ما تحمیل کردند برای اینکه انقلاب اسلامی به جهان صادر نشود اما همین جنگ هشت‌ساله و مقاومت سبب شد انقلاب اسلامی به جهان و ایستادگی و مقاومت به دیگر کشورها صادر شود.

لایحه تامین امنیت زنان منتظر تصویب قوه قضاییه است

Taadol-02-6معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: منتظر تصویب لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در قوه قضاییه هستیم؛ برخی جریانات این مسیرها را کند می‌کنند، اما ما موضوع را پیگیری می‌کنیم .به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان افزود: لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در دولت بررسی شد اما چون ابعاد قضایی داشت به قوه قضاییه ارجاع داده شد. امیدواریم به زودی این لایحه که در قوه قضاییه است، از این قوه به دولت برگردانده شود و در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.ابتکار ادامه داد: علاقه‌مندیم حرکت در جهت کاهش خشونت‌ها دانش محور باشد و بتوانیم درس‌هایی را از دیگر کشورها بیاموزیم و در میدان اجرا و عمل از آن استفاده کنیم.وی اضافه کرد: در این معاونت از چند زاویه به موضوع خشونت زنان پرداخته ایم؛ یک زاویه مساله قانونی است که چند اتفاق حول آن در حال انجام است که یکی لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت است که در مجلس معطل مانده بود .

بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند

Taadol-02-7رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید هیاتی از این کمیسیون از چابهار گفت که طبق بررسی‌های اولیه بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و دستگیر شدند و قطعا به مجازات خود می‌رسند.حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از چابهار، اظهار کرد: بخشی از بازدیدهای ما مربوط به بررسی حادثه تروریستی چابهار بود، اتفاقی که پشت آن راهبرد تخریبی سیاسی قرار داشت.وی توضیح داد: چابهار؛ منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران روی توسعه آن حساب ویژه‌ای کرده و حتی در قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده که چابهار منطقه ویژه‌ای شود. در مسائل تحریمی هم امریکا در بازی سیاسی چابهار را از حوزه تحریم خارج کرده است.او با بیان اینکه اقدام تروریستی در چابهار با هدف ناامن نشان دادن این منطقه صورت گرفت، ادامه داد: روند توسعه فعلی این منطقه بر اساس روال خود پیش می‌رود و مسوولان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

 

ارسال نظر