روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۴۹

    پیام توییتری احمدی‌نژاد خطاب به ماکرون؛تعادل|

رییس‌جمهور پیشین کشورمان در توییتی نصیحت‌آمیز خطاب به رییس‌جمهوری فرانسه گفت: بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد.احمدی‌نژاد با انتشار توییتی خطاب به امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه در واکنش به ناآرامی‌های اخیر پاریس نوشت: آیا وظیفه دولت‌ها پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان نیست؟ این تظاهرات‌کنندگان هم شهروند هستند. به خواسته‌هایشان گوش کن و آنها را از طریق بهترین راه ممکن تامین کن. بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد.

    داغ «کدخدایی دنیا» را بر دل امریکا خواهیم گذاشت؛ایلنا|

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ایران معادلات قدرت‌های بزرگ را برهم زده است تاکید کرد: امریکا می‌خواهد کدخدای جهان باشد، بدون شک ما داغ کدخدایی دنیا را بر دل آنها خواهیم گذاشت.حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با بیان اینکه تهدید علیه ایران پایان ندارد، گفت: تا زمانی که ما به نقطه کاملی از بازدارندگی نرسیده باشیم دشمن از تهدید‌ها دست بردار نخواهد بود، بنابراین باید مولفه‌های اقتدار نظامی خود را تا عقب‌نشینی کامل دشمن از مواضع خصمانه‌اش ادامه دهیم.

   حفظ برجام برای امنیت‌ اروپا مهم است؛ ایسنا|

 هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای وین بدون مصالحه پایبند باشد، به نفع امنیت‌مان است که این توافق را حفظ کنیم. او ادامه داد: از آنجایی که رفتار ایران در سوریه و منطقه، برنامه موشکی و حقوق بشر ایران مورد نگرانی است، باید بر ایران نفوذ داشته باشیم و در صورت نیاز (بر این کشور) فشار بیاوریم.فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست درباره موضوعات متعدد، شامل ایران، ونزوئلا، روابط با اتحادیه آفریقا و اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

هشدار تهران به شهروندان ایرانی در مورد سفر به فرانسه؛ تعادل|

 وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه‌ای به شهروندان ایرانی که قصد سفر به فرانسه دارند، هشدار داد و توصیه‌های مسافرتی ارایه کرد. در اطلاعیه وزارت امور خارجه در این ارتباط آمده است: با توجه به درگیری‌ها و اتفاقات اخیر در پایتخت و برخی شهرهای فرانسه و به ‌خشونت کشیده شدن روند حوادث و با عنایت به احساس ناامنی شهروندان ایرانی ‌مقیم و خانواده‌های آنان، به شهروندان ایرانی مقیم فرانسه و مسافران و جهانگردان ایرانی که در حال حاضر در فرانسه حضور دارند یا طی روزهای آتی عازم این کشور می‌باشند، توصیه جدی می‌شود ‌ضمن مراقبت و هوشیاری لازم، از حضور در مراکز ‌و مکان‌های درگیری جداً اجتناب کنند.

   بررسی ۲ طرح استیضاح در کمیسیون آموزش مجلس؛ تسنیم|

 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استیضاح وزیر علوم و آموزش و پرورش در این کمیسیون در هفته آینده خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، با بیان اینکه 2 طرح استیضاح از سوی هیات‌رییسه مجلس به این کمیسیون ارجاع شده است، گفت: قرار است در جلسه روز یک‌شنبه (25 آذر) کمیسیون به طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم، رسیدگی کند. همچنین در جلسه روز سه‌شنبه (27 آذر) به طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، رسیدگی می‌شود.نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شرکت‌های خودروساز 2 هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند و این بر روند تولید قطعات خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

   ۳ گزینه پیشنهادی استانداری تهران به وزیر کشور اعلام شد؛ مهر|

محسن علیجانی زمانی در خصوص گزینه‌ها و نحوه انتخاب استاندار تهران اظهار داشت: در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران ۳ گزینه توسط نمایندگان جمع بندی و با نظر مشورتی نمایندگان به وزیر کشور اعلام شد. او وزیر کشور را فردی مشورت‌پذیر دانست و گفت: نظر ما مشورتی بوده و قطعی نیست. دبیر مجمع نمایندگان استان تهران توانمندی مدیریتی برای حل مشکلات این استان، توانمندی در برگزاری انتخابات در خور در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ و استفاده از همه سلیقه‌های سیاسی در کشور و استان را از شاخص‌های گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان استان تهران به وزیر کشور دانست و گفت: سعی شده که حتی الامکان این گزینه‌ها از جریان اصلاح‌طلبی یا همراهی و هم سو با دولت بوده و با هم افزایی با ظرفیت‌های دولت و جریان اصلاح‌طلبی خدمات خوبی به مردم استان ارایه دهد.

 

ارسال نظر