چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۴۸

تا اطلاع ثانوی به گرجستان نروید

Taadol-02-2سخنگوی وزارت امور خارجه یک بار دیگر خطاب به شهروندان ایرانی اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی شهروندان از سفر به گرجستان خودداری کنند. بهرام قاسمی درباره رسیدگی به وضع پناهجویان ایران در برخی مرزها از جمله صربستان و گرجستان گفت: اصولا سیاست ایران و وزارت خارجه درباره همه ایرانیان در همه نقاط جهان یک سیاست مشخص و روشن است و آن حمایت از حقوق مسلم آنهاست در قبال سایر دولت‌ها و تا جایی که ممکن باشد وزارت خارجه چه مستقیم و چه از طریق سفارت‌خانه‌هایش این حقوق را پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: ما با حساسیت ویژه برخی مسائل که برای برخی ایرانیان در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان اتفاق افتاد را در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره هستیم و یک بار سفیرشان در این باره احضار شده است. همچنین برنامه‌های دیگری را هم در دست اقدام داریم. برای ما این مسائل بسیار حساس است.

 

مجمع نباید در قالب شورای نگهبان دوم عمل کند

Taadol-02-3رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مفاد قانون اساسی، گفت: مجمع تشخیص موظف به رفع اختلاف شورای نگهبان و مجلس است نباید در قالب شورای نگهبان دوم مقابل مجلس عمل کند.کاظم جلالی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به مباحث مربوط به اصلاح ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های نظام در مصوبات مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی تنها نهاد قانونگذار جمهوری اسلامی ایران است و در قانون اساسی هم ذکر شده که مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باید به عنوان داور ایفای نقش کند.اوتصریح کرد: در حوزه نظارت نیز از گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با شورای نگهبان می‌توانند در مورد موضوعات بحث کنند، تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت هم پیش از تصویب قانون می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر و نظرات خود را مطرح کنند تا خروجی مجلس شورای اسلامی نزدیک به حل مساله باشد.

حراست‌ها دیدگان تیزبین امنیت و سلامت دستگاه‌ها هستند

Taadol-02-4 وزیر اطلاعات معتقد است: حراست‌ها دیدگان تیزبین امنیت و سلامت دستگاه‌های ایران هستند و نقش آنها در تأمین امنیت و سلامت و پیشگیری از فساد برجسته است. به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، سیدمحمود علوی دیروز در شصت و نهمین همایش مدیران و معاونین مراکز و دفاتر حراست وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با تاکید بر هماهنگی و ارتقاء روند امور در حراست کل کشور افزود: امروزه تهدیدها علیه امنیت و سلامت دستگاه‌ها به تهدیدهای سخت و نرم و پیچیده تبدیل شده است و شاکله نظام اداری نیازمند پدافند در بخش سخت افزار و نرم افزار است که بار سنگین آن به دوش حراست کل است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: کار متمرکز و خوبی با هماهنگی وزارت اطلاعات در این زمینه انجام شد تا گلوگاه‌ها در جهت سلامت دستگاه‌ها شناسایی شود و باید مقابله نیز با تکیه بر عقلانیت، راه کارها شناسایی و انجام شود.

۷ مرزبان ربوده شده  سالم هستند

Taadol-02-5

مدیر کل امور مرزی کشور با تاکید بر تلاش‌ برای آزاد‌سازی مرزبانان ربوده شده در میرجاوه، از سلامت ۷ مرزبان در پاکستان خبر داد. شهریار حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت آزادی مرزبانان ربوده شده در میرجاوه، گفت: منبع اصلی و رسمی پیگیری ما وزارت خارجه و دولت پاکستان است که در این باره وزیر امور خارجه کشورمان برای اطلاع از آخرین وضعیت مرزبانان، گفت‌وگوی تلفنی و مکاتبه‌ای که با سفیر پاکستان انجام داده است.او افزود: وزارت کشور هم بنا به وظیفه ذاتی خود این موضوعات را به صورت مستمر رصد می‌کند، سایر دستگاه‌های مربوطه هم تعامل‌های گوناگونی را در این باره داشته‌اند لذا درصدد هستیم با تجمیع این ظرفیت‌ها در دیپلماسی، پیگیری‌ها را ادامه دهیم.حیدری تصریح کرد: آزادی هفت سرباز دیگر بستگی به رفتار گروهک تروریستی و نوع پیگیری دولت پاکستان دارد، دولت پاکستان پیگیری‌هایی در مورد آزادی ۵ مرزبانی که ماه گذشته آزاد شدند، انجام داد؛ اما این پیگیری‌ها برای آزادسازی 7 نفر باقی مانده ادامه دارد.

معارضان ظریف آدرس اشتباه می‌دهند

Taadol-02-6 رییس سازمان کتابخانه ملی درباره هجمه‌ها به وزیر امورخارجه می‌گوید: ایشان دست روی نقطه حساسی گذاشته‌اند. کسانی که در پی اختلاف افکنی و معارضه با ظریف هستند آدرس غلط و کد اشتباه می‌دهند و این باعث می‌شود که امر بر عده‌ای مشتبه شود.اشرف بروجردی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارات وزیر امورخارجه درباره پولشویی را درست ارزیابی کرد و درباره فشارهای این روزها به محمد جواد ظریف گفت: من حرف‌های آقای ظریف را درست می‌دانم، واقعیت این است که مهم‌ترین آسیب مدیریتی کل جامعه، فسادی است که وجود دارد و قابل انکار نیست. اگر رسانه‌ها و احزاب و دولت پاسخگو نباشند، و مساله فساد مطرح و تشریح نشود میزان اعتماد مردم کاهش می‌یابد که کل نظام از این موضوع ضرر می‌کند.بروجردی افزود: شاید در برهه‌ای از زمان اقدامات شفاف سازی مانند اعلام میزان دریافتی‌های مسوولان اقدامی درست بود که البته پیگیری چندانی هم نشد، اما این اقدام هم نمی‌توانست همه مشکل را حل کند. مهم این است که در بحث مبارزه با فساد، متولیان هر بخش اطلاعات شفاف عرضه کنند .

 

ارسال نظر