کسی در ایران به خاطر دوتابعیتی بودن زندان نمی‌رود

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۰۶

«در ایران کسی به خاطر دو تابعیتی بودن به زندان نمی‌رود.»این عباراتی است که رییس دستگاه قضا با استفاده از آنها به حاشیه‌هایی که بعد از سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان و اظهارنظرهایی که در خصوص مقابله با دو تابعیتی‌ها در ایران می‌شود، پاسخ می‌دهد. آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این واقعیت که ساختار قضایی در ایران نه بر اساس مطالبات قدرت‌های خارجی و کارتل‌های بزرگ اقتصادی بلکه بر اساس منافع ملی ایرانیان ودر مسیر شرع مقدس تصمیم‌سازی می‌کند از کشورهای خارجی می‌خواهد که در مواجهه با ایران از ردای تکبر فاصله بگیرند تا واقعیات درون جامعه ایران را درک کنند. رییس دستگاه قضا بخشی از هجمه‌های اخیر به قوه قضاییه را به دلیل تلاش‌های این قوه برای مقابله با مفسدان اقتصادی دانست و از نهادهای قضایی خواست که برنامه مقابله با فساد را با قدرت ادامه دهند.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت ورود دادستان‌ها به برخی دروغ‌پردازی‌ها علیه دستگاه قضایی و درخواست ادله و سند در خصوص ادعا‌های مطروحه، به سفر اخیر «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به کشورمان اشاره کرد و از درخواست رییس دستگاه دیپلماسی بریتانیا برای ملاقات با مسوولان قضایی جمهوری اسلامی و پاسخ ردّ آنها خبر داد.

 خارجی‌ها ردای تکبر را از تن به در کنند

رییس قوه قضاییه در جلسه مسوولان عالی قضایی با اذعان به اینکه دستگاه قضایی نیز همانند همه دستگاه‌ها مسلماً اشکالاتی دارد و ممکن است رسیدگی‌های یک قاضی در پرونده‌ای واجد برخی نقص‌ها باشد یا یک ضابط دادگستری در جایی مرتکب تخلفی شود، برخی مطالب علیه قوه قضاییه را صد در صد خلاف و ناصواب دانست و اظهار کرد: چندی قبل، وزیر امور خارجه انگلیس قبل از سفر به ایران با لحنی تکبرآمیز به دولت جمهوری اسلامی هشدار داده بود که از حبس دو تابعیتی‌ها خودداری کنید. این نحوه برخورد یادآور برخورد‌های کشور‌های استعماری در قرون گذشته است ولکن توجه ندارند جمهوری اسلامی با دولت‌های طاغوتی سابق که با یک هشدار بیگانگان تنشان می‌لرزید، تفاوت دارد و این دولت با استقلال کامل عمل می‌کند.به گزارش تعادل به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همه قوا در جمهوری اسلامی مستقل هستند، تاکید کرد: کشور‌های خارجی، باید ردای تکبر را از تن

 به در کنند و مقاماتی نظیر وزیر خارجه انگلیس بدانند در جایگاهی نیستند که بخواهند به قوای نظام اسلامی در انجام وظایفشان هشدار دهند. رییس قوه قضاییه افزود: به دلیل همین تکبرورزی در گفتار و رفتار، با وجود تقاضای مکرر وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات با مسوولان قضایی جمهوری اسلامی، هیچ یک از مسوولان دستگاه قضا وقت ملاقات ندادند تا امثال آقای هانت متوجه شوند با مردم و مسوولان ایران باید با لحن و ادبیات شایسته صحبت کنند.

 بدهکاری انگلستان به ایران از زمان طاغوت

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به برخی هجمه‌های دیگر به دستگاه قضایی به دلیل برخورد‌های اخیر با مفسدان اقتصادی گفت: جای تعجب است که برخی برای مفسدان اقتصادی دلسوزی می‌کنند، اما هیچ توجهی به میلیون‌ها شهروندی که زندگی شان به واسطه سودجویی مفسدان تحت فشار‌های غیرقابل تحمل است، ندارند. کارگر و کارمندی که امروز هزینه‌هایش گاه تا صد در صد افزایش یافته و سودجویی عده‌ای در به وجود آمدن این شرایط بی‌تاثیر نبوده است، باید چگونه زندگی کند؟

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: برخی انتقاد می‌کنند که چرا محاکمات مفسدان اقتصادی با سرعت انجام می‌شود؟ اولاً هیچگاه قانون و موازین شرع را فدای سرعت نکرده‌ایم، ثانیاً این سرعت در رسیدگی برای انسان‌های صبور و نجیبی که 40 سال پای انقلاب خود ایستاده‌اند و امروز اقدامات برخی مفسدان اقتصادی زندگی شان را متلاطم کرده است چندان سرعت بالایی به حساب نمی‌آید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه منکر نقش و تاثیر دشمن در فشار‌های اقتصادی نیستیم و معتقدیم که آنها همان مدل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: اشتباه دشمن این است که مردم ایران و بستر ایمانی نظام جمهوری اسلامی را برای پیاده‌سازی آن مدل در نظر نگرفته است. با این وجود، بحث اقدامات دشمن خارجی یک عامل است، اما از سودجویی عده‌ای برای متلاطم کردن بازار ارز، سکه و طلا و احتکار نامحدود نمی‌توان چشم پوشی کرد، زیرا این اقدامات دقیقاً آب به آسیاب دشمن ریختن است.

 کسانی که مدعی شکنجه کارگران بودند

ادله ارایه کنند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اقدامات دشمن و برخی اذناب آنها برای دریافت پول و امتیاز از دشمنان بیشتر قابل هضم است تا اظهارنظر یک مسوول در داخل علیه دستگاه قضایی، اظهار کرد: در جای دیگری یک خبرنگار مدعی شده است که کارگری به دلیل مطالبه حقوق خود مورد شکنجه یا ضرب و شتم قرار گرفته و این مساله محرز است. ما موضوع را پیگیری کردیم و حسب گزارش‌ها به چنین چیزی نرسیدیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: اگر چنین ادعایی درست باشد باید با آن مامور و مسوول مافوقش به‌شدت برخورد شود، اما بر حسب گزارش‌ها این موضوع کذب بوده وکسانی که چنین ادعایی دارند باید ادله ارایه کنند، زیرا نمی‌توان به راحتی اینچنین سخنی گفت و خوراک برای دشمنان فراهم کرد.

 

ارسال نظر