روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۵۲

   بودجه سال 98 با تاکید بر توجه به نیازهای مردم بررسی شد؛ ایرنا|

 شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در جلسه دیروز موضوعات مرتبط با کلیات، منابع و مصارف بودجه سال 1398 کل کشور را با تاکید بر توجه به نیازهای مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد بررسی کرد.

در این جلسه که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست روحانی رییس‌جمهوری تشکیل شد، مباحث مرتبط با بودجه سال 98 با سه رویکرد اصلی، اطمینان از تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی، اصلاح و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان و حمایت از تولید و اشتغال و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری شد.

   نامه ایران به شورای امنیت درباره توطئه‌های عربستان؛ ایسنا|

نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان، با اشاره به اقدامات مخرب عربستان علیه کشورمان، خواستار برخورد جامعه جهانی با آن کشور شده است. در این نامه که به امضای اسحاق آل‌حبیب سفیر کشورمان در سازمان ملل به رییس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شده است: مستندات کافی موجود ثابت می‌کند که عربستان در حال برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است. در این رابطه به اظهارات مقامات عربستان برای کشاندن درگیری به داخل ایران نیز اشاره و از حمایت عربستان از برخی گروه‌های تروریستی برای ارتکاب اینگونه اقدامات در داخل ایران، به عنوان نمونه بارز رفتار مخرب آن کشور یاد شده است.

   تاکید پوتین بر حفظ توافق هسته‌ای؛ برنا|

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در اجلاس جی‌۲۰ خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران با وجود خروج امریکا از آن شد. وی خاطرنشان کرد این امربه منظور جلوگیری از برانگیخته شدن موج جدیدی از تنش‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران لازم است. اجلاس جی‌۲۰ در بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین   برگزار شد که در آن رهبران ۲۰ اقتصاد صنعتی بزرگ جهان حضور  یافتند.

   تازه‌ترین اخبار از تقدیم لایحه بودجه ۹۸

به مجلس؛ تسنیم|

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از احتمال برگزاری جلسه علنی مجلس در روز پنجشنبه 15 آذر خبر داد و گفت: احتمالاً رییس‌جمهور روز پنجشنبه لایحه بودجه سال 98 را به مجلس ارایه می‌کند. او اظهار داشت: با توجه به اینکه رییس‌جمهور روز چهارشنبه (14 آذر) در سفر استانی سمنان حضور دارد بنابراین با تصمیم هیات رییسه احتمال برگزاری جلسه در روز پنجشنبه وجود دارد. سخنگوی هیات رییسه مجلس تصریح کرد: اگر دولت لایحه بودجه سال 98 را تا روز (چهارشنبه یا پنجشنبه 14 و 15 آذر) به پارلمان ارایه ندهد، با توجه به اینکه نمایندگان هفته آینده در حوزه‌های انتخابیه هستند، دولت باید روز یکشنبه (25 آذر) لایحه را به مجلس تقدیم کند.

   سازوکار انتخابات شوراهاکارآمد نیست؛ مهر|

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد: تجربه پنج دوره برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثابت کرده سازوکار برگزاری انتخابات شوراها کارآمد نبوده است. گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان می‌کند: با توجه به ویژگی‌ها و صلاحیت‌های کمیسیون ملی انتخابات، این الگو بیش از هر الگوی دیگری امکان تحقق یک انتخابات با کیفیت و کارآمد را فراهم می‌کند. کمیسیون ملی انتخابات دارای ردیف بودجه مستقل است که سالیانه در قانون بودجه کشور پیش‌بینی می‌شود. البته برای این کمیسیون علاوه‌بر وظایف مذکور، رسالت نظارت بر ثبت احزاب و عملکرد آنها یا سایر وظایفی که بعدا قانونگذار ممکن است در موضوع انتخابات برای آن تعیین کند، پیش‌بینی شده است.

   هم‌افزایی بین نیروهای مسلح به ارتقا ی نیروی دریایی سرعت داده است؛ ایسنا|

فرمانده کل ارتش ایران گفت: امروز هم‌افزایی بی‌سابقه‌ای بین ارتش و وزارت دفاع و نداجا و صنایع وجود دارد که سرعت امیدبخشی را به ارتقای نیروی دریایی بخشیده است. به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم الحاق ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: نظام سلطه به سرکردگی امریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که خود را به آنها می‌چسبانند و از چسباندن خود به این دو عنصر بدنام بین‌المللی جز طرد و ذلت بیشتر عایدشان نمی‌شود .

   دولت حق نظارت مجمع را کاملا قانونی

و حقوقی می‌داند؛ باشگاه خبرنگاران|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور حق نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را بر مبنای اصول قانون اساسی، قانونی خواند. حسینعلی امیری درباره آخرین تعاملات و همکاری‌ها دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در آیین‌نامه مربوطه شیوه و نحوه اجرای این نظارت کاملا مشخص است. دولت تدبیر و امید، دولت قانونمداری است و در چارچوب و ساختارهای قانونی عمل می‌کند بنابراین این حق نظارت مجمع تشخیص مصلحت را کاملا قانونی و حقوقی می‌داند.  معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پایان تاکید کرد: در جلساتی که مجمع نسبت به لوایح دولت از جهت مغایر نبودن با سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دارد، نماینده‌های دولت از جمله وزرای مربوطه و همچنین معاونت حقوقی رییس‌جمهور حضور می‌یابند و توضیحات لازم درباره موضع دولت در مجمع ارایه می‌شود.

 

ارسال نظر