روی موج- خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۵۸

  طرح چهار ماده‌ای ایران تنها گزینه

قابل قبول است؛ تعادل|

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه جنایات سعودی‌ها و همدستان امریکایی‌شان در یمن وحشتناک و بی‌اندازه است، تاکید کرد که طرح چهار ماده‌ای ایران برای یمن همچنان تنها گزینه قابل قبول است. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی در صفحه توئیتر خود به یکی از توئیت‌های قدیمی‌اش درباره راه‌حل پایان دادن به یحران یمن اشاره کرده و نوشت: من این را پیش از این در آوریل 2015 درباره بحران یمن گفته بودم. امروز نیز پس از رنج و عذاب وحشتناک انسانی و جنایات جنگی بی‌اندازه ائتلاف سعودی و همدستان امریکایی‌اش (در یمن) و تلاش‌ها برای کتمان کردن جنایات آنها از طریق طرح اتهامات واهی علیه ایران، تاکید می‌کنم که طرح چهار ماده‌ای ایران همچنان تنها گزینه قابل قبول (برای یمن) است. ظریف در توئیت خود در آوریل 2015 نوشته بود: جنگ یمن باید متوقف شود. ما خواهان آتش بس، کمک‌های بشردوستانه، گفت‌وگوی درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر هستیم.

   اسلام‌آباد خواهان تقویت روابط همه‌جانبه با تهران است؛ ایرنا|

‌وزیر امور خارجه پاکستان، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد و گفت: دولت اسلام‌آباد، تقویت روابط همه‌جانبه با تهران را خواستار است. «شاه محمود قریشی» همچنین از جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه مهم کشورش یاد کرد و گفت: تحقق مرزهای مسالمت آمیز، باثبات و پایدار با کشور برادر ضروری است. قریشی تصریح کرد که در این راستا، با همتای ایرانی خود، «محمدجواد ظریف» برای استحکام روابط دوجانبه ملاقات کرده است.

  جلسه نمایندگان مجلس با «لاریجانی» درباره قیمت خرید تضمینی گندم؛ تسنیم|

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جلسه ویژه نمایندگان با لاریجانی رییس مجلس درباره خرید تضمینی گندم خبر داد. عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه طی چند سال گذشته دولت خلاف قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و گندم عمل می‌کند، گفت: دولت طی چند سال گذشته، قیمت تعیین شده گندم را بسیار پایین‌تر از آن چیزی که در قانون خرید تضمینی آمده در نظر گرفته، اعلام می‌کند و قانون خرید تضمینی گندم را نادیده گرفته است. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه برخی نمایندگان در رابطه با تعیین قیمت تضمینی گندم از سوی دولت جلسه‌ای با لاریجانی، رییس مجلس داشتند، تصریح کرد: نمایندگان در این جلسه اعتراض خود را نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم به رییس مجلس اعلام کردند. پاپی‌زاده تاکید کرد: مقرر شد آقای لاریجانی از طرف مجلس این موضوع را با رییس‌جمهور در میان بگذارد و تقاضای تجدید نظر و اصلاح قیمت 1470 تومانی (برای هر کیلو گندم) که اعلام شده را داشته باشد.

  فرمانده دیپلماسی نیازمند حمایت است

نه خنجر از پشت؛تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به فعالیت تیم دیپلماسی کشور در حساب توییتری خود نوشت: فرمانده دیپلماسی نیازمند حمایت است نه خنجر از پشت.

متن توییت پرویز اسماعیلی به شرح زیر است: بعد از مذاکرات سخت صالحی و عراقچی در بروکسل بر سر اجرای برجام، اکنون ظریف برای افغانستان در ژنو فعال است و جابری انصاری در آستانه برای سوریه.

فرمانده این دیپلماسی پویا و نافذترین سخنگوی بین‌المللی ایرانیان، نیازمند حمایت است نه خنجر از پشت.

  واکنش دبیر هیات دولت به انتخاب

4 استاندار جدید؛تعادل|

دبیر هیات دولت با اشاره به رای اعتماد هیات دولت به چهار استاندار جدید، انتخاب آنها را نویدبخش آینده‌ای خوب برای استان‌هایشان خواند.

محسن حاجی‌میرزایی با انتشار توئیتی انتخاب استاندارهای آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان‌های شمالی و جنوبی را ستود و گفت: استاندارانی که از دولت رای اعتماد گرفتند بسیار با انگیزه، مصمم و با اعتماد به نفس قوی ظاهر شدند. آینده خوبی را می‌توان برای استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان‌های شمالی و جنوبی پیش‌بینی کرد.

  وزارت کشور به تحریف اظهارات وزیر اعتراض کرد؛ ایرنا|

 مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با انتشار یک یادداشت رسانه‌ای، تیتر انتخاب شده از سوی یک کانال خبری در فضای مجازی شامل ادعای خلاف واقع انتقاد وزیر کشور از شهردار سابق تهران را نادرست بر شمرد و از این اقدام غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای ابراز تاسف کرد.

این یادداشت رسانه‌ای می‌افزاید: عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم اعطای حکم پیروز حناچی شهردار جدید تهران، تحرک ناکافی اعضای کمیسیون کلان‌شهرها در ارایه لوایح را بطور کلی مورد نقد قرار داد و مطلقا دوره خاصی را مدنظر نداشته است.

  آزمون وکالت سال 97 برگزار شد

مرتضی شهبازی‌نیا رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، با بیان اینکه آزمون کارآموزی وکالت سال 97 از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح دیروز آغاز شد، گفت: مدت پاسخگویی به سوالات برای داوطلبان 135 دقیقه در نظر گرفته شده است.

شهبازی عنوان کرد: آزمون وکالت 97 صبح دیروز بطور هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد. براساس این گزارش، در آزمون وکالت سال 97 در مجموع 73616 نفر شرکت کردند که از این تعداد 34604 نفر زن و 39012 نفر مرد هستند.

 

 

ارسال نظر