روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۱۱

  اطلاعیه دادستانی تهران در خصوص وضعیت پرونده عراقچی؛میزان |

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران طی اطلاعیه‌ای انتساب خبر علنی بودن برگزاری دادگاه عراقچی به جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران را که شنبه شب از برخی از شبکه‌های صدا و سیما اعلام شد، تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: دکتر جعفری‌دولت‌آبادی در مصاحبه‌ مورخ 3/9/1397 صرفا از صدور کیفرخواست توسط دادسرای تهران برای عراقچی خبر داد، اما برخی شبکه‌های صدا و سیما همزمان با پخش تصویر دکتر جعفری دولت‌آبادی، اظهاراتی دائر بر برگزاری علنی جلسه‌ محاکمه‌ آتی این فرد را نیز به نقل از دادستان تهران قرائت نمود که چنین اظهاری از سوی مصاحبه‌شونده تکذیب می‌شود.

   صدور دسته چک بر اساس توان مالی؛ خانه ملت|

محمد کاظمی نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ابلاغ قانون جدید چک از سوی رییس‌جمهور گفت: عمده تغییراتی که در قانون صدور چک شاه هستیم مربوط می‌شود به صدور دسته چک برای متقاصیان این امر است، بر اساس قانون جدید سیستم متمرکزی بر صدور چک حاکم می‌شود. او توضیح داد: سیستم متمرکزی وضعیت اعتباری و مالی اشخاص متقاضی چک را بررسی می‌کند و بر اساس توان مالی دسته چک با سقف مشخصی صادر می‌شود به عبارتی چک‌ها مبلغ‌دار است.

   مجلس آخرین وضعیت اجرای معاهده پاریس در کشور را بررسی می‌کند؛ تسنیم|

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از بررسی آخرین وضعیت اجرای معاهده پاریس در کشور در جلسه ویژه این فراکسیون خبر داد. جبار کوچکی نژاد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این جلسه سه شنبه 6 آذرماه برگزار شود. او با بیان اینکه در این جلسه عملکرد کشور در اجرای معاهده پاریس ارزیابی می‌شود، افزود: وزرای امورخارجه، نفت، «صمت» و همچنین رییس محیط‌زیست و کارشناسان این حوزه نیزدر این جلسه حضور دارند. نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: قرار است در جلسه مذکور موقعیت و جایگاه ایران در این معاهده، پرداخت حق عضویت و همچنین تأثیر و محدودیت‌های احتمالی اجرای معاهده پاریس بررسی شود.

  اف‌ای‌تی‌اف به سود نظام بانکی‌ است؛ ایلنا|

 سفیر اتریش در گفت‌وگویی گفت که از اعمال دوباره تحریم‌ها بسیار ناراحت هستیم اما از شیوه واکنش رهبران ایران به این چالش، بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتیم. اشتفان شولتس افزود: ایرانی‌ها این تحریم‌ها را بدل به فرصتی برای گشایش بیشتر درهای اقتصاد خود با جهان کردند. سفیر اتریش در ایران در رابطه با تاثیر تصویب اف‌ای‌تی‌اف در نهادهای قانون گذاری ایران و اجرای آن گفت: اف‌ای‌تی‌اف سازوکاری است که بر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشورها نظارت دارد. ما در اروپا همگی داوطلبانه به این سازو کار پیوسته‌ایم. شولتس تصریح کرد: اف‌ای‌تی‌اف به سود ایران و نظام بانکی‌اش است و نه جامعه جهانی.

  دیدار سفیر ایران در روسیه با

«سرگئی ورشنین»؛ ایسنا|

مهدی سنایی در دیدار با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه، برگزاری یازدهمین نشست گفت‌وگوهای فرمت آستانه در قزاقستان، همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی به ویژه در برجام، سوریه، یمن و حقوق بشر را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این ملاقات سفیر کشورمان تعامل و همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب سازمان ملل و عرصه‌های بین‌المللی را عالی ارزیابی کرد. معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار عنوان کرد: مسکو همکاری‌های

فی مابین دو کشور در محافل بین المللی و منطقه‌ای را بر اساس توافقات و با احتساب منافع متقابل ایران و روسیه به پیش خواهد برد.

   جابری انصاری در نشست آستانه شرکت می‌کند؛ ایسنا|

 انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، در راس هیاتی وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد. حسین جابری انصاری و هیات همراه در این سفر، ضمن شرکت در جلسات یازدهمین دور نشست بین المللی صلح سوریه که ۷ و ۸ آذر در آستانه برگزار می‌شود، در دیدارهایی دوجانبه با هیات‌های مختلف شرکت کننده در این نشست در خصوص آخرین تحولات سوریه،

به ویژه مسائل مرتبط با روند سیاسی، گفت‌وگوهای سوری - سوری و تاسیس کمیته قانون اساسی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

  وحدت استراتژی بلندمدت جمهوری اسلامی است؛ایسنا|

فرزند یادگار امام با بیان اینکه وحدت استراتژی بلندمدت جمهوری اسلامی است، گفت: تا ما تصوری از وحدت نداشته باشیم، فوائد آن را تصدیق نکنیم و فایده آن را بر کارهای دیگر ترجیح ندهیم هیچ اراده‌ای نسبت به کسب آن پیدا نمی‌کنیم؛ حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با مهمانان سی و دومین اجلاس وحدت اسلامی با اشاره به تفاوت‌ها در برداشت از مفهوم وحدت، افزود: معنای مورد نظر ما از وحدت یکی شدن در آراء و عقاید نیست و قرار نیست عقیده خود را فرو بگذاریم و عقیده دیگری را‌برداریم؛ بلکه مراد، تاکید بر نقاط اشتراک است.

 

ارسال نظر