روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۳۷

  حضور صالحی و عراقچی در بروکسل؛ تعادل|

معاون وزیر امور خارجه گفت: در اوج تحریم‌ها و فشارهای امریکا دوشنبه دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا در بروکسل اتفاق می‌افتد. سیدعباس عراقچی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در اوج تحریم‌ها و فشارهای امریکا دوشنبه دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا در بروکسل اتفاق می‌افتد. سومین سمینار «همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا » با حضور دکتر صالحی، و «چهارمین دور گفت‌وگوهای عالیرتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا »  با مسوولیت اینجانب و خانم اشمید.»

  پاسخ ۱۲ صفحه‌ای ظریف به دادستان کل کشور؛  برنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که پاسخ محمد جواد ظریف به نامه دادستان کل کشور داده شده است. بهرام قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود آنکه نامه دادستان محترم کل کشور خطاب به وزیر محترم امور خارجه پیرامون موضوع پولشویی به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷ نگارش شده بود، ولی این نامه در روز ۲۹ آبان به وزارت امور خارجه واصل شد. با این وجود و با وجود حضور آقای ظریف در ماموریت خارج از کشور، پاسخ دادستان کل کشور در ۱۲ صفحه بلافاصله پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر و در مهلت تعیین شده شنبه سوم آذر ماه تهیه و ارسال شد. در پی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در مورد وجود فساد پولشویی در کشور و تاکید بر اهمیت مبارزه با آن، دادستان کل کشور در نامه‌ای از ظریف خواسته بود که مستندات خود در مورد موضوع پولشویی را در اختیار قوه قضاییه قرار دهد.

  ۱۰ مقام از نهاد ریاست‌جمهوری خداحافظی کردند؛  ایسنا|

در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، رییس‌جمهوری و رییس‌دفتر او با استعفای جمعی از مقامات و منصوبان نهاد ریاست‌جمهوری موافقت کردند.حسن روحانی رییس‌جمهوری با استعفای مسیح مهاجری از نمایندگی رییس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی، علی یونسی از سمت دستیاری رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها و اکبر ترکان از مشاورت رییس‌جمهور در احیای بافت‌های فرسوده موافقت کرد. محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری نیز با استعفای سیدرضا اکرمی از سمت مشاورت رییس دفتر رییس‌جمهور، علی جنتی از سمت مشاورت رییس‌دفتر رییس‌جمهور، بهمن حسین‌پور از سمت معاونت تشریفات دفتر رییس‌جمهور، محسن محبی از سمت ریاست مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری، فریدون وردی‌نژاد از سمت مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس‌جمهور و خلیل معظم‌زاده از سمت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست‌جمهوری موافقت کرد. شهیندخت مولاوردی دستیار رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی نیز که خود را پیش از این یک بار بازخرید کرده بود، با صدور نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهوری، کناره‌گیری خود از حضور در دولت را اعلام کرد.

  رای قطعی دادگاه تجدید نظر اعضای باند واردات شکر صادر شد؛  میزان|

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: رای قطعی دادگاه تجدید نظر در مورد یکی از پرونده‌‌های مفاسد اقتصادی صادر شد. غلامحسین اسماعیلی با اشاره به صدور رای قطعی دادگاه تجدید نظر در مورد یکی از پروند‌ه‌های مفاسد اقتصادی گفت: در این پرونده که مربوط به قبل از تشکیل شعب ویژه است، یکی از باند‌های مهم جرایم اقتصادی که در حوزه واردات شکر مرتکب جرایم ارتشا؛ کلاهبرداری؛ جعل اسناد دولتی اعم از اسناد اعتباری وغیره شده بودند تحت تعقیب قرار گرفته و نهایتا ۱۵ نفر از اعضای اصلی باند که برخی از آنان از کارمندان یکی از بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی هستند به تحمل حبس؛ شلاق؛ جزای نقدی؛ و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده‌اند.

  روحانی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری|

رییس‌جمهوری، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی قانون موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان را جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد. همچنین رییس قوه مجریه قانون اصلاح قانون صدور چک را جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

  راه‌اندازی سامانه تعاملی دولت و مردم؛ ایسنا|

همزمان با راه‌اندازی سامانه تعاملی مردم و دولت از سوی ریاست جمهودی، نظرسنجی از دانشجویان با موضوع دغدغه دانشگاهیان انجام می‌شود. این سامانه در اولین نظرسنجی به موضوع «مهم‌ترین دغدغه دانشگاهیان» به مناسبت ١۶ آذر روز دانشجو پرداخته است و دانشجویان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۶۴۴۵* مهم‌ترین دغدغه‌های ملی و دانشگاهی خود را ثبت کنند. «سامانه تعاملی مردم و دولت» در راستای شناخت نظرات اقشار مختلف، مشارکت عمومی و گفت‌وگوی مردم و دولت فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه که فعلاً با شماره‌گیری کد #۶۴۴۵* در دسترس است، شامل کانال‌های پیامک، کد دستوری، تماس صوتی، وب، پیام‌رسان‌ها و دیگر روش‌های تماس نیز می‌شود.

 

ارسال نظر