روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۹۱

    دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با ظریف؛ ایسنا|

 تادا میچی، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد. در این دیدار محمد جواد ظریف، حمایت ایران را از تلاش‌های سازمان ملل متحد در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح و ثبات در افغانستان اعلام کرد. وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه ایران خواستار ثبات و امنیت در افغانستان است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با سازمان ملل متحد در تمامی حوزه‌ها در افغانستان است و از ابتکارات صلح در این کشور قویا حمایت می‌کند. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان، تداوم نقش سازنده ایران از جمله در کنفرانس آتی در خصوص افغانستان در ژنو که با میزبانی مشترک دولت افغانستان و سازمان ملل متحد برگزار می‌گردد، را خواستار شد.

    نشست «لاریجانی» و «عارف» برای حذف کنکور؛ تسنیم|

 عضو هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نشست رییس مجلس و رییس کمیسیون آموزش پارلمان برای حذف کنکور خبر داد. عضو هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون در این کمیسیون برای حذف کنکور جلسات مختلفی با مسوولان ذی‌ربط برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در روزهای آینده این جلسات ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه اخیراً علی لاریجانی رییس مجلس و محمدرضا عارف به عنوان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات جلسه‌ای داشتند، ادامه داد: یکی از محورهای این جلسه رسیدن به راهکارهایی برای حذف کنکور بوده است. نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه در جلسه رییس مجلس و رییس کمیسیون مقرر شد طرحی برای حذف کنکور تدوین شود، افزود: این طرح در حال آماده شدن و طی کردن مراحل کارشناسی است.

    ایران، موضوع بحث موگرینی و

 وزیر خارجه اسلوونی؛ برنا|

 رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه اسلوونی درباره موضوع ایران رایزنی کردند. مایا کوچیانچیک، سخنگوی موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: پیش از نشست شورای امور خارجه، فدریکا موگرینی با میرو چرار، وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار کرد. آنها با تمرکز بر کشورهای حوزه بالکان، سوریه و ایران بحث و گفت‌وگوی بسیار خوبی داشته‌اند.

    ارجاع تفحص از دیوان محاسبات

به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛ تسنیم|

 هیات‌رییسه مجلس طرح تحقیق و تفحص نمایندگان از دیوان محاسبات را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داد. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیراً طرحی را برای تحقیق و تفحص از دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی تدوین و تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی کردند. این طرح که با امضای 6 نماینده به هیات رییسه مجلس ارایه شده است از سوی این هیات به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات پارلمان ارجاع شده تا بررسی‌های بیشتری روی آن انجام شود.

    روایتی از اظهارنظر وزیر اطلاعات درباره شهردار تهران؛ایسنا|

نایب‌رییس مجلس گفت که وزیر اطلاعات گفته «به چیزی که موجب رد صلاحیت ایشان (حناچی) باشد، نرسیده‌ایم.» علی مطهری درباره برخی مباحث مطرح شده راجع به صدور حکم حناچی شهردار تهران از سوی وزیر کشور اظهار کرد: بله در جریان هستم. برخی که می‌خواهند شهردار تهران تحت فرمان آنها باشد و آقای حناچی را چنین آدمی نمی‌بینند، تلاش می‌کنند که وزارت اطلاعات پاسخ منفی به استعلام بدهد.

    بازهم تکذیب می‌شود؛ تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری برخی ادعاها مبنی بر استعفای دکتر ظریف را تکذیب کرد. پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: « برخی کانال‌های ارز و سکه‌ای مدعی استعفای دکتر ظریف شده‌اند و این بار زحمت شایعه‌سازان سیاسی را آنها به دوش گرفته‌اند! ظاهرا روند کاهشی و آرامش نسبی بازار سکه و ارز، نان عده‌ای را آجر کرده و حسابی دلتنگ تلاطم دوباره و سود بادآورده هستند. باز هم تکذیب می‌شود.»

    تاسیس شهرهای کارآفرین و ایالت های اقتصادی؛ایسنا|

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد ایالت‌های اقتصادی با شهرهای کارآفرین برای خروج از شرایط اقتصادی موجود و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را پیشنهاد کرد. محسن رضایی با تبریک هفته جهانی کارآفرینی به کارآفرینان کشور ایده تاسیس شهرک‌های کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی را مطرح کرد و گفت: اگر این ایده محقق شود دیگر برای گرفتن یک مجوز ساده لازم نیست از شهرها به کلان شهرها یا پایتخت برویم. با ایجاد ایالت‌های اقتصادی با شهرهای کارآفرین می‌توانیم از فشارها و تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ترامپ خارج شویم و کار را به جوانان و کارآفرینان بسپاریم.

 

ارسال نظر