روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۳۴

  انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با اساتید دانشگاه‌ها ؛ مهر|

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «محفل خردمندان» متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان ۱۳۹۷ را همزمان با هفته‌ کتاب و کتابخوانی منتشر کرد. «محفل خردمندان» دو فصل و ۱۱۰ صفحه دارد. در فصل نخست این کتاب متن سخنرانی جمعی از اساتید درج شده و فصل دوم شامل بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار است. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در این دیدار به موضوعاتی چون درگیر شدن دانشگاه‌ها با مسائل کشور در حل مشکلات کشور، نقش دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی، هویتی و... پرداختند.

  درخواست ظریف و زنگنه برای تایید الحاق ایران به توافق پاریس؛ مهر|

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت در دو نامه جداگانه به حسن روحانی، رییس‌جمهوری درخواست کرده‌اند تا الحاق ایران به توافقنامه پاریس مجددا در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود؛ چرا که به گفته ظریف، ملحق نشدن ایران به این توافقنامه می‌تواند موجب باز شدن پرونده‌ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود. پیوستن ایران به این توافق‌نامه به‌تصویب دولت و مجلس رسیده ولی شورای‌نگهبان با این توجیه که پیوست‌های این توافق‌نامه همراه‌ لایحه نیست، آن را رد کرد. دولت می‌گوید الان که این توافق‌نامه پیوستی ندارد و تدوین پیوست برای شیوه داخلی اجرای آن به یک قانون دیگر نیاز دارد که گام بعدی‌است و فعلا قرار است به اصل توافق‌نامه بپیوندیم.

  آخرین فرصت بازنشستگان برای کناره‌گیری از مسوولیت؛ تسنیم|

ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور، در حاشیه مراسم درگذشت رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون وی که عصر دیروز در مسجد نور تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهارداشت: پس از 15 آذر قانون منع به کارگیری بازنشستگان اجرا می‌شود. البته در حال حاضر هم می‌توان این قانون را اجرا کرد اما 15 آذر آخرین مهلت آن است. وی ادامه داد: پس از این تاریخ فردی که به بازنشسته حقوق می‌دهد، دستگیر و محکوم خواهد شد.

  مانعی در ورود گردشگران عربستانی به ایران وجود ندارد؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید مانعی در ورود گردشگران و زائران عربستانی به ایران وجود نداشته و ندارد به ویژه گردشگران مذهبی که  به مشهد مقدس سفر می‌کنند. حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: هرگز ممنوعیتی در سفر اتباع عربستان به ایران وجود نداشته است و پس از آنکه ایرانی‌ها حج تمتع را برگزار کردند، عملا گردشگران عربستان هم به ایران سفر می‌کنند. وی با اشاره به سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به مشهد و مشاهدات خود از حضور زوار عربستان در این شهر، ادامه داد: هیچگاه گزارشی مبنی بر اینکه عربستان برای اتباع خود به دلیل سفر به ایران مشکلی ایجاد می‌کند، نداشته‌ایم.

  حمایت اروپا از موضع عراق در برابر تحریم‌های امریکا علیه ایران؛ ایسنا|

 فدریکا موگرینی در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق حمایت اتحادیه اروپا از عراق را در مواجهه با عواقبی که ممکن است این کشور در نتیجه تحریم‌های ایران با آنها دست و پنجه نرم کند، اعلام کرد. شبکه خبری رووداو با استناد بر گزارش دفتر نخست‌وزیر عراق از این تماس تلفنی، گزارش داد که رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عادل‌عبدالمهدی گفت: «اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت از موضع عراق در برابر تحریم‌های امریکا علیه ایران، آمادگی دارد تا از عراق در برابر عواقب این تحریم‌ها حمایت کند».

 خداحافظی سه دیپلمات بازنشسته وزارت خارجه؛ تعادل|

در آستانه فرا رسیدن بیست و هفتم آبان ماه، آخرین فرصت اجرای “ قانون منع به کارگیری بازنشستگان “ مراسم تودیع و بدرقه ابراهیم طاهریان، سفیر ایران در ترکیه برگزار شد. طاهریان، جزو سه نفر سفیری است که با توجه به اجرای قانون مورد اشاره می‌بایست سمت خود را ترک می‌کرد و به تهران باز می‌گشت. ماجدی، سفیر ایران در آلمان و خوشرو، رییس نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز شامل این قانون می‌شوند. در این بین، خوشرو نیز روز گذشته در پایان ماموریت خود با دبیر کل این سازمان دیدار کرد. او در دیدار با گوترش از او خواست علیه سیاست‌های خصمانه امریکا موضع‌گیری کند.

   سخنان ظریف درمورد پول‌شویی یک فرصت برای مقابله با فساد است؛ایرنا|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درمورد پولشویی یک فرصت برای مقابله با فساد و سالم سازی است. علی نجفی خوشرودی واکنش‌ها علیه سخنان وزیر امور خارجه را شایسته ندانست و افزود: اظهارات ظریف را باید به عنوان فرصت تلقی و ریشه یابی کرد و اطلاعات تکمیلی در مورد آن اخذ شود که قضیه پولشویی در کشور چیست و چه کسانی از این موضوع سود می‌برند. وی ادامه داد: باید این موضوع را فهمید که چه کسانی منافعشان در عدم تصویب CFT است، از نظر من سخنان ظریف یک فرصت بزرگ است، وی یک شخصبت برجسته بین المللی و سیاسی است که بی دلیل حرف نمی‌زند از این رو باید از این سخنان استفاده کرد و به فکر سالم سازی فضای اقتصادی کشور افتاد.

 

ارسال نظر