5 نفر از مرزبانان ایرانی آزاد شدند

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۴۷

کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان قزوین فرصتی شد تا سردار جعفری ابعاد و زوایای تازه‌ای از تلاش دشمنان ایران برای به انزوا کشاندن اقتصاد ایران را تشریح کند؛ تلاش‌هایی از منظر فرمانده سپاه در طول 40سال گذشته ادامه داشته اما هرگز به نتایج مورد نظر نرسیده است. موضوع آزادسازی مرزیانان ربوده شده ایرانی هم از دیگر موضوعاتی بود که سردار جعفری درباره آن صحبت کرد و از امیدواری برای آزادی تمام گروگان‌ها خبر داد. بعد از اخباری که درباره آزادی گروگان‌های مرزبان ایرانی منتشر شد؛ فرمانده کل سپاه با اعلام آزادی ۵ مرزبان ایرانی در پاکستان گفت: امید زیادی به آزادی تمام گروگان‌ها داریم.سردار جعفری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانانی که در میرجاوه به گروگان گرفته شده‌اند، گفت: تاکنون ۵ یا ۶ نفر آزاد شده‌اند و قرار است نیروهای پاکستانی آنها را به کشورمان تحویل دهند.

وی ادامه داد: نیروهای تروریستی خواهان آزادی تعدادی از نیروهای خود در کشور ما هستند؛ برای همین تمامی گروگانها را آزاد نکردند با این حال جمهوری اسلامی و دولت پاکستان ضمن رد درخواست‌های آنها تلاش‌های خود را برای آزادی تمامی گروگان‌های ایرانی دارند.وی تأکید کرد: این تلاش‌ها زمان بر است اما نگران نباشید چون به فضل خداوند متعال امید زیادی برای آزادی آنها داریم.فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان قزوین در پنجمین و آخرین روز از فعالیت خود میزبان خانواده معزز شهدا و ایثارگران با اشاره به اینکه طبق تأکیدات مقام معظم رهبری اقتدار و هیمنه امریکا رو به زوال و افول است، تصریح کرد: امریکای امروز به‌مراتب ضعیف‌تر از امریکای 4 دهه قبل است، امریکای قبل هیچ غلطی نتوانست بکند دیگر از این امریکای روبه‌زوال رفته چه انتظاری است.وی عنوان کرد: همه مصیبت و عزای امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از این است که نه تنها ملت ایران از تحت‌الحمایت امریکا خارج شده بلکه دیگر کشورها و ملت‌ها را نیز به خروج از سلطه جباران توصیه و دعوت می‌کنند.

  تحریم‌ها اثری بر اراده مردم ایران ندارد

سردار جعفری گفت: با اینکه غربی‌ها به‌دنبال بازگرداندن تحریم‌ها هستند اما اظهار عجز کارشناسان امریکایی نشان می‌دهد آنها رو به شکست بوده و به گفته مقام معظم رهبری در حال افول هستند با این اظهارات برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند که ایران به عزت رسیده و دشمن در حال نابودی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این شکست‌های پی‌درپی دشمن و پیروزی‌های ایران را باید به‌خوبی باور کنیم و ایمان خود را راسخ‌تر کرده و بدانیم این دستاوردهای بزرگ حاصل خون شهیدان و ایثارگری آنهاست.سردارجعفری تأکید کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران حق و ماهیت امریکا باطل است و این دو همیشه در تقابل با هم هستند، امریکا رژیمی است که بر اساس خوی استکباری و تبعیض نژادی شکل گرفته و بی‌رحمانه با اقدامات و حرکاتی که این اهداف را به خطر می‌اندازد مقابله می‌کند؛ ایران اسلامی منافع این کشور را به خطر می‌اندازد بنابراین آنها همیشه به‌دنبال سرکوب ایران هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان گفت: پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آنهاست.

سردار جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر بهترین پاسخ به عهدشکنی‌های امریکا چیست تأکید کرد: در حال حاضر آنها به حربه‌های تحریمی به عنوان آخرین ابزار خود برای فشار بر ایران متوسل شده‌اند که این حربه نیز  مانند تهدید، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های فرهنگی و سیاسی، ناامنی‌های به وجود آورده شده به شکست منجر خواهد شد.فرمانده کل سپاه تأکید کرد: تهدیدهای دشمنان در عرصه‌های مختلف ادامه دارد با این حال آنها به‌شدت از تحریم نظامی و جنگ علیه ایران پرهیز می‌کنند چراکه این اقدام آنها به ضرر خودشان است.

.

  حضور نیروهای ایران در سوریه به عنوان نیروهای حافظ صلح

او در پاسخ دیگری به سوالی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در سوریه بیان کرد: تمامی کسانی که در سوریه حضور دارند به‌صورت داوطلبانه حاضر شده‌اند و بیشتر حضورشان مستشاری است.

این مسوول اعلام کرد: با توجه به مذاکرات صلحی که در حال انجام است دولت سوریه از ایران درخواست کرده تا یگان‌هایی را به عنوان حافظان صلح در منطقه اِدلب و شمال‌غرب حلب سازمان‌دهی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سوریه درگیری وجود ندارد و قرار است نیروها به‌صورت محدود در این منطقه به عنوان نیروهای حافظ صلح مستقر شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان عنوان کرد: علت این یاوه‌گویی‌ها این است که رژیم آل‌سعود از مجموع حرکات جمهوری اسلامی در منطقه به‌شدت ناراحت است چراکه این حرکات موجب مقاومت و بیداری ملت‌های منطقه شده است.

وی اشاره کرد: آل‌سعود از توفیقات ایران در منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و لبنان به‌شدت به‌هم ریخته و با حرکات انفعالی خود می‌خواهد واکنش خود را نشان دهد با این حال پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آنهاست. جعفری در پایان تأکید کرد: دولت عربستان و دولت‌های مرتجع منطقه پاسخ بسیاری از یاوه‌گویی‌های خود را دریافت کردند و برخی را نیز به زودی دریافت خواهند کرد، این پاسخ‌ها که گاهی قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد به‌شدت آنها را می‌سوزاند و موجبات ناراحتی هرچه‌بیشتر آنها را فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر