روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۵۸۴

   سرپرست معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد؛ پاد|

 رییس دفتر رییس‌جمهوری طی حکمی «علی اکبر اسماعیل آبادی » را به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری منصوب کرد. در حکم محمود واعظی آمده است: «نظر به تعهد، سوابق خدمتی و تجربیات جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری» منصوب می‌شوید. انتظار دارد نسبت به ساماندهی، اصلاح و ارتقاء کیفی و کمی امور پشتیبانی و اداری نهاد اقدام نموده و با توجه به جایگاه موثر کارکنان شریف و زحمتکش آن، خدمات مطلوب و در شأن همکاران محترم ارایه کنید.»

   حقوق شهروندی بر مهارت افزایی دانشجویان تاکید دارد؛ ایرنا|

 دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: تاکید بر مهارت افزایی دانشجویان یکی از اهداف و اولویت‌های وزارت علوم در حوزه حقوق شهروندی است.

شهین دخت مولاوردی در سومین نشست دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و نخستین نشست رابطین حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفت: رییس‌جمهور در حوزه آموزش بر تزریق امید و نشاط تاکید دارد که این موضوع در حقوق شهروندی گنجانده شده است.

او با بیان اینکه در وزارت علوم بر مهارت افزایی دانشجویان تاکید شده است افزود: بنا به تخصص و ماموریت وزارت علوم به دنبال نسل جدیدی از دانشگاه‌ها هستیم که در حوزه مهارت‌های کارآفرینی و اقتصادی جوانان، کارهای اساسی انجام شود.

   زندانی کردن مرد، کمکی به زن نمی‌کند؛ ایسنا|

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در اختلاف بین زن و شوهر که مرد خشونتی علیه زن انجام داده و در صورت شکایت اگر مرد را زندانی کنیم نه تنها کمکی به زن نشده بلکه او را هم مجازات کرده‌ایم و با این کار همچنین فرزندان آنها را هم مجازات کرده‌ایم.

صادقی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ملی “مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار “ افزود: به جای اینکه مرد را زندانی کنیم می‌توانیم او را مجبور کنیم که به همسرش محبت کرده و خشونتی را که انجام داده جبران کند که این مساله می‌تواند در قانون بیاید و نتیجه آن را نیز زن به دادگاه گزارش کند که اجرای حکم صورت گرفته است. البته حبس برای برخی افراد خطرساز برای جامعه لازم است اما در مواردی مانند اختلاف زن و شوهری حبس بی‌معناست.

   تاکید تهران و لندن بر حمایت از مهاجران خارجی در ایران؛ ایسنا|

 در دیدار راب مکر سفیر انگلیس در تهران با رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور، دو طرف بر لزوم همکاری بین‌المللی در زمینه حمایت از مهاجرین خارجی در ایران تاکید و موضوع مهاجرت را یک موضوع مشترک جهانی توصیف کردند. سیدرمضان شجاعی کیاسری در این دیدار با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتباطات میان مقامات و مسوولان دو کشور به منظور پیگیری همکاری‌ها و مناسبات دو کشور، به وظایف و ساختار گسترده وزارت کشور اشاره کرد و افزود: گسترش وظایف وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از یک سوی نشانگر اهمیت و جایگاه خاص وزارت کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر نمایانگر ظرفیت‌های وسیع این وزارتخانه برای همکاری با انگلیس است.

   طرح نمایندگان مخالف دولت برای سوال از ظریف؛ تسنیم|

 نمایندگان مخالف دولت در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره «واقعیت بودن پول‌شویی گسترده در ایران» در حال جمع‌آوری امضا برای سوال از وی در صحن علنی مجلس هستند. نمایندگانی که این خواهان سوال از وزیر امور خارجه هستند، خواهان توضیح ظریف درباره این گفته‌های او شده‌اند. ظریف در گفت‌وگویی، با بیان اینکه «پول‌شویی گسترده در کشور یک واقعیت است»، گفته است: «در ایران خیلی‌ها از پول‌شویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پول‌شویی انجام می‌دهند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.» آنهایی که هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌کنند آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد هزینه فضاسازی کنند. کل بودجه و حقوق و اجاره نمایندگی‌های وزارت خارجه 1100 میلیارد تومان است، کمتر از بودجه فرهنگی برخی دستگاه‌ها که با بعض ارگان‌های قدرتمند ارتباط دارند. ما که نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم.»

   ایران در چارچوب محدودیت‌های برجام غنی‌سازی کرده است؛ ایرنا|

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سیزدهمین بار پایبندی ایران به برجام را پس از این توافق مورد تایید قرارداد. آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران تایید می‌کند: هیچ اورانیوم غنی‌شده‌ای از طریق فعالیت‌های تحقیق وتوسعه انباشت نگردیده و غنی‌سازی، تحقیق و توسعه انجام‌شده در چارچوب محدودیت‌های تعریف‌شده در برجام بوده است.

 

 

ارسال نظر