روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۱:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۵۰۲

   قول مقامات پاکستانی برای آزادی مرزبانان ربوده شده؛ خانه ملت|

 وزیر امورخارجه ایران گفت: مقامات پاکستانی اعم از نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و فرمانده ارتش پاکستان تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی افزایش دهند، همچنین این مقامات قول دادند که در آینده خبرهای خوبی برای ایران خواهند داشت. محمدجواد ظریف در خصوص سفر اخیرش به پاکستان افزود: در سفر به پاکستان توافق کردیم تا اقداماتی انجام شود که در دراز مدت از وقوع کارهای شرورانه جلوگیری شود که از جمله این توافقات نزدیک‌تر کردن همکاری‌های مرزی، حضور مشترک در مرز و اقداماتی از این قبیل است. ظریف ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیر اجرایی شدن توافقات سفر اخیر به پاکستان هستند.

   نامه رییس فراکسیون ایثارگران مجلس به لاریجانی درباره صداوسیما؛ ایسنا|

 رییس فراکسیون ایثارگران مجلس در نامه‌ای به رییس مجلس از اقدام صداوسیما نسبت به بازنشستگی اجباری کارکنان ایثارگر این سازمان به بهانه اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد. حسن نوروزی که سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است به دنبال درخواست‌ها و شکایت‌های شماری از ایثارگران رسمی شاغل در سازمان صداوسیما به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نامه نوشت. حدود یک ماه پیش نوروزی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما از روند اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و بازنشستگی اجباری کارکنان ایثارگر این سازمان انتقاد کرده بود.

   شورای نگهبان نظر خود را تحمیل نمی‌کند؛ ایرنا|

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا نظر خود را تحمیل نمی کند، بلکه قانون را اعلام می کند. عباسعلی کدخدایی شامگاه یکشنبه در برنامه «بدون توقف» شبکه سه در گفت وگو با جمعی از دانشجویان رشته حقوق گفت: این شورا باید دستیاران و همکارانی داشته باشد تا کمک کنند، به همین دلیل هم در حوزه فقهی جمعی از فقها در قم به شورای نگهبان کمک می‌کنند و هر هفته یک یا دو جلسه با شورا دارند و در تهران هم جمعی از حقوقدانان جوان در پژوهشکده شورای نگهبان موضوعات را بررسی می کنند و همه نظرات در جلسه شورای نگهبان مطرح می شود.

   توضیح وزارت خارجه درباره یک خبر؛ فارس|

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید قضیه دستگیری یک جاسوس در این وزاتخانه مربوط به سه سال پیش است. بهرام قاسمی گفت: «این خبر موضوع تازه‌ای نیست و فرد مورد نظر در سال ۹۴ بازداشت و در اوایل سال ۹۵ محکوم شده و اواخر همان سال هم در دادگاه تجدیدنظر از تخفیف در برخی مجازات‌ها برخوردار شد. او هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است». روز یکشنبه حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه از محکوم شدن یک کارمند وزارت خارجه به ده سال زندان و جزای نقدی به جرم جاسوسی خبر داد. به گفته او این فرد کمال امیربیک نام دارد که علاوه بر ده سال زندان به ۲۷۰ هزار دلار جزای نقدی هم محکوم شده است.

   روز شلوغ ظریف؛ تعادل|

 گرولد بودکر رییس جدید دفتر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. همچنین ظریف دیروز دیداری هم با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس برزیل داشت. در ادامه سفیران جدید تونس و سیرالئون با محمد جواد ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کردند.

   آماده دفاع از ناوگان تجاری و نفتکش‌های ایرانی هستیم؛ مهر|

معاون عملیات ارتش گفت: نیروهای مسلح آمادگی دارند از ناوگان تجاری و نفتکش کشورمان همان‌گونه که تاکنون در مقابل تهدیدات دفاع کرده‌اند، این حمایت را به صورت مستمر ادامه دهند. امیر سید محمود موسوی‌ در حاشیه همایش واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی و نظامی در جمع خبرنگاران درباره تهدیدات اخیر امریکایی‌ها، گفت: صحبت‌هایی که برخی دولتمردان امریکایی انجام می‌دهند بحث‌های جدیدی نیست و سخنانی بوده است که از زمان پیروزی انقلاب برای مقابله با ارزش‌های نظام بر زبان آوردند و خود نیز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که هیچ‌ یک از تهدیدات آنها کارایی لازم را نداشته و قطعا از این پس هم نخواهد داشت.

   اجرایی کردن فراخوان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت؛ پرتال وزارت کشور|

معاون وزارت کشور گفت: امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد در اجرایی کردن الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مشارکت جدی داشته باشند.کمال اکبری اظهار کرد: از زمانی که رویکرد سازمان امور اجتماعی و وزارت کشور به سوی پررنگ‌تر شدن این موضوع رفت، سازمان‌های مردم نهاد هم نقش چشمگیری نسبت به گذشته ایفا کردند.معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور درباره فراخوان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت توسط مقام معظم رهبری هم اظهار کرد: به نظرم این فراخوان بطور اساسی بر پایه مردم قرار داده شده، ضمن اینکه آینده پیشرفت این کشور هم بر عهده مردم قرار گرفته و در قانون اساسی هم این موضوع وجود دارد و ما امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد هم بتوانند مشارکت مناسبی برای اجرایی کردن این فراخوان و فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشند.

 

ارسال نظر