روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۲۰

 گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزیر خارجه فرانسه؛ تعادل|

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردند. .در این گفت‌وگو طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، برجام و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه فرانسه بر عزم پاریس و سایر کشورهای اروپایی در بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام و ایجاد ساز و کارهای ویژه تاکید کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز یکشنبه با زوراب پلولولیکا دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و زیگمار گابریل وزیر خارجه سابق آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 27 آبان زمان بررسی لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح فرایند بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: لایحه «سی اف تی» را به عنوان دستور کار اصلی کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز یکشنبه هفته آینده (27 آبان ماه) قرار دادیم، البته چند انتخابات مربوط به ناظرین در دقایق نخست جلسه برگزار و بلافاصله وارد بحث لایحه «سی اف تی» خواهیم شد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه تصریح کرد: در این مدت به همه دستگاه‌هایی که درباره لایحه مذکور بحث و نظری داشتند و در طول ایام بررسی لایحه در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شدند، نامه‌ای را به ضمیمه ایرادات شورای نگهبان ارسال و از آنها نظر مشورتی خواستم.

 طرح جدید نمایندگان درباره مواد مخدر؛ تسنیم|

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از طرح جدید نمایندگان درباره مواد مخدر خبر داد. ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه بخشی از زندانیان در کشور مربوط به بحث مواد مخدر هستند، گفت: تقریباً

60 درصد از زندانیان در کشور مربوط به این بحث هستند. وی با اعلام اینکه 60 درصد قتل‌هایی که در کشور رخ می‌دهد مستقیم یا غیر مستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شود، ادامه داد: 62 درصد از طلاق‌ها و 62 درصد از زندانیان جرایم خرد مانند سرقت‌های خرد مربوط به مواد مخدر هستند. ابوترابی با اعلام اینکه طرحی در مجلس در راستای قضازدایی از جرایم مواد مخدر تدوین شده است، اظهار داشت: در این طرح قوه قضاییه را مکلف کرده‌ایم کارتی برای بیماران معتاد برای دسترسی به مواد تحت نظارت مراکز درمانی در اختیارشان بگذارد.

 ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای در جهت آموزش و فرهنگ‌سازی؛ وزارت کشور|

وزیر کشور گفت: باید در عرصه آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در جامعه بتوان از ظرفیت رسانه‌ای استفاده مناسبی کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه باید در عرصه آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در جامعه بتوان از ظرفیت رسانه‌ای استفاده مناسبی کرد، افزود: البته لازم است در این موضوع اجتماعی مردم بطور مستقیم درگیر و در صحنه حضور پیدا کنند.

 جهانگیری قهرمانی تیم ملی فوتسال ساحلی ایران را تبریک گفت؛پاد|

 معاون اول رییس‌جمهوری در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۱۸ امارات متحده عربی، را تبریک گفت و تاکید کرد: این قهرمانی افتخارآفرین و غرورانگیز است.

 

ارسال نظر