روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۳۲۷

  حضور رسمی وزارت امورخارجه

در توییتر؛ ایسنا|

چند روزی است که وزارت امور خارجه کشورمان، فعالیت رسمی خود در توییتر را آغاز کرده است. در حساب کاربری وزارت امور خارجه در توییتر، اخبار این وزارتخانه و آخرین موضع‌گیری‌های وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارت خانه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود.  در راستای تاکید وزیر امور خارجه مبنی بر حضور نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در شبکه اجتماعی توییتر، تاکنون تعداد قابل توجهی از سفارت‌های ایران اقدام به ایجاد حساب کاربری در توییتر کرده‌اند و ازظرفیت این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار خود استفاده می‌کنند .

  ایران با قدرت و پیروزی از این مرحله عبور خواهد کرد؛ تعادل|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل، شدت گرفتن حملات نظامی سعودی -امارات - امریکا علیه یمن و سرپوش گذاشتن بر افتضاح «خاشقجی‌گیت» را تصادفی ندانست. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌همزمانی جنگ روانی گسترده تحریم علیه ایران، شدت گرفتن حملات نظامی سعودی-امارات-امریکا علیه یمن، اعمال فشار بر سوریه، رجزخوانی نتانیاهو و سرپوش گذاشتن بر افتضاح خاشقجی‌گیت تصادفی نیست. بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران با قدرت و پیروزی از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.»

  تلاش اروپا برای حفظ روابط تجاری

با ایران بیشتر شده است؛ ایلنا|

بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا پس از آنکه دولت ترامپ تحریم‌های خود علیه ایران را به حالت اول خود برگرداند، در تلاش برای حفظ روابط اقتصادی خود با ایران به منظور کاهش فشار رو به رشد ایالات متحده است. «ماجا کوسیجانسیک» سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های علیه ایران گفت: تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران و حفظ روابط اقتصادی و تجاری با ایران در هفته‌های اخیر بیشتر شده است. وی اضافه کرد که یکی از اقدامات مهم صورت گرفته از سوی ما اصلاح قانون منع تجارت با ایران بود که در ماه آگوست این قانون به‌روزرسانی شد، طبق این قانون تجارت با ایران به نظر ما جایز و مشروع است.

  حقوق شهروندی نیازمند هماهنگی میان دستگاه‌هاست؛ ایسنا|

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه امیدواریم فرزندان ما به شهروندانی تبدیل شوند که از حقوق خود آگاه و فعال، پرسشگر و مسوولیت پذیرند، گفت: البته آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست، دستگاه‌های مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها به وجود بیاید.

شهیندخت مولاوردی در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم فرزندان ما به شهروندانی تبدیل شوند که از حقوق خود آگاهند و فعال و پرسشگر و مسوولیت پذیرند گفت: البته حقوق شهروندی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست. دستگاه‌های مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها به وجود بیاید.

  تحریم‌ها برای ما برکت بوده است؛ مهر|

فرمانده نیروی هوایی ارتش بااشاره به اینکه نیروی هوایی چهل سال است که در تحریم قرار دارد و هیچ چشم داشتی به بیرون ندارد، گفت: تحریم‌ها برای ما برکت بوده و ما را به توانمندی رسانده است.

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده دیروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پشتیبانی لازم از نیروهای زمینی و تامین امنیت در کشور جزو اولویت‌های اول نیروی هوایی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیروی هوایی برحسب وظیفه در همه رویداد‌ها حضور فعال دارد، اظهار داشت: وظیفه اصلی نیروهای نظامی و هوایی خدمت خالصانه به مردم است و در هر جایی که استقرار داشته باشیم هدفی جز خدمت به مردم نداریم.

  پرداخت خرید تضمینی گندم از محل افزایش درآمد نفتی؛ مهر|

محمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، از افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: دولت از محل این افزایش درآمدها پاداش پایان خدمت فرهنگیان و بدهی خود بابت خرید تضمینی گندم را پرداخت کرد. او همچنین از اختصاص بودجه ۲۱ هزار میلیاردی به پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: با وجود افزایش اعتبارات این بخش به دلیل افزایش قیمت تمام شده فعالیت‌های عمرانی و عدم استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه شاهد فعالیت‌های بزرگ عمرانی در کشور نیستیم. عضو ستاد بودجه سال ۹۸ در خصوص تفاوت‌های مهم بودجه سال ۹۷ و ۹۸ گفت: بخشنامه بودجه ۹۸ بر لزوم انضباط مالی دقیق بر هزینه‌ها تأکید دارد تا از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شود. علاوه بر این اولویت‌هایی برای تخصیص بودجه در نظر گرفته شده است و طرح‌های امنیتی از اولویت برخوردار هستند.

 

 

ارسال نظر