روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۶۲

    وزارت اطلاعات مسوولان یک شبکه هرمی را دستگیر کرد؛پاد|

وزارت اطلاعات از دستگیری ۱۰ مسوول یک شرکت هرمی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد. وزارت اطلاعات دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ضمن شناسایی و برخورد با یک شبکه هرمی به نام (ورد واید انرژی) تعداد 10 نفر از مسوولان، لیدرها و اعضای فعال این شبکه هرمی نوظهور را در استان‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قضایی نمودند. وزارت اطلاعات افزوده است: شرکت مذکور با ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در ارتقاء و پیشرفت انرژی سبز و سوخت‌‌های زیستی و غیرفسیلی، اقدام به جذب سرمایه افراد و انعقاد قرارداد صوری با آنها نموده و از همان سرمایه جمع شده مجدد به سرمایه‌گذاران سود پرداخت می‌نمود.

    دستگیری ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین؛ایلنا|

وزیر اطلاعات گفت: در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین، دستگاه اطلاعاتی توانست ۱۱ تیم تروریستی را شناسایی و دستگیر کند. سیدمحمود علوی دیروز طی سخنانی در هفتمین همایش ملی پدافند با اشاره به تلاش امریکا و سعودی برای بحران‌سازی در ایران تاکید کرد: راز و رمز دشمنی آنان با ما تاثیرگذاری منطقه‌ای جمهوری اسلامی است و توان دفاعی ایران که امروز می‌دانند وارد فاز نظامی شدن با جمهوری اسلامی برای آنان هزینه بر است و جمهوری اسلامی از بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار شده است و نیز از توان علمی بالایی در دانش هسته‌ای برخوردار شده که اینها راز و رمز دشمنی آنان با ماست.

    حل مشکل تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان  ایرانی با مردان خارجی؛پاد|

دبیر هیات دولت با تشریح مصوبات جلسه اخیر هیات دولت گفت: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند بعد از 18 سالگی خود تقاضای تابعیت کنند. محسن حاجی‌میرزایی در تشریح مصوبات هیات دولت اظهارکرد: یکی از این مصوبات در مورد فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی بود که این افراد می‌توانند تقاضای تابعیت کرده و شناسنامه ایرانی دریافت کنند. او افزود: براساس لایحه‌ای که به تایید هیات وزیران رسید و تقدیم مجلس خواهد شد تا قبل از 18 سالگی به درخواست مادر برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی شناسنامه صادر می‌شود و می‌توانند تقاضای تابعیت کنند و بعد از 18 سالگی نیز به درخواست خود افراد خواهد بود.

    ارتقای آمادگی دفاعی ایران در برابر تهدیدات احتمالی؛ستاد رسانه‌ای رزمایش ولایت|

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی میهن اسلامی برابر تهدیدات احتمالی و متصور در حد اطمینان‌بخشی ارتقا یافته است. سردار حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی ۹۷ به طراحی سناریوی رزمایش نیز اشاره و اظهار کرد: با رصد عملکرد نیروهای متخاصم در منطقه پیرامونی، سناریوهایی بر اساس فرضیه عملکردی دشمن طراحی گردید که بحمدالله تمامی اهداف از پیش تعیین شده در این سناریوها بطور کامل محقق شد.

    یازدهمین گزارش وزارت خارجه در اجرای برجام منتشر شد؛ تعادل|

 یازدهمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه درباره روند اجرای توافق برجام از ۲۶ تیر تا ۲۶ مهر ۹۷ به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه شد. این گزارش که به امضای وزیر خارجه و خطاب به فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیه مجلس شورای اسلامی ارایه شده است مشتمل بر دو بخش با عناوین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تحریم‌های امریکا، حفظ برجام و انتفاع جمهوری اسلامی ایران از توافق و همچنین استمرار اجرای تعهدات هسته‌ای و پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای در چارچوب برجام است.

    الزام قانونی ۲۰ روزه توسط شورای نگهبان رعایت شده است؛ مهر|

 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان درباره این لایحه در موعد مقرر به مجلس، ارسال و الزام قانونی ۲۰ روزه رعایت شده است. در جلسه علنی روز گذشته مجلس، محمود صادقی نماینده مردم تهران در تذکری خطاب به لاریجانی اظهار داشت: هنوز نظر شورای نگهبان در مورد لایحه CFT به دست نمایندگان نرسیده است. وی ادامه داد: شورای نگهبان درباره CFT نظر داده و سخنگوی شورا توئیت کرده است اما هنوز به صورت رسمی به دست نمایندگان نرسیده است.

    مصرف بنزین دوباره «کارتی» می‌شود؛ تسنیم|

 محمد خالدی‌ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد کارت هوشمند سوخت در دولت خبر داد. وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف سوخت و به‌خصوص بنزین در کشور ما بسیار بالاست، اظهار داشت: باید سازوکاری برای مهار میزان مصرف بنزین از سوی دولت و مجلس فراهم شود؛ البته باید هوشمندی‌ها و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا برخی متضرر نشوند. او گفت: در همه کشورهای دنیا، میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد، بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلاً معقول و منطقی نیست.

 

ارسال نظر