روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۷۸

   درخواست نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار لایحه صندوق مکانیزه فروش؛ تسنیم|

سید فرید موسوی، نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت لایحه صندوق مکانیزه فروش را به مجلس ارایه کرده است، گفت: این لایحه در کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب شده است. وی ادامه داد: در جلسه علنی یک‌شنبه پارلمان، نمایندگان طی نامه‌ای که به امضا 70 نفر رسیده است از هیات رییسه درخواست داشتند تا این لایحه در اولویت بررسی قرار گیرد. نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه این صندوق مکانیزه فروش در تمامی کشورها وجود دارد، افزود: با راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش کنترل مناسبی روی قیمت‌ها، دریافت مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود.

  نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله باتحریم‌ها موافقت نکردند؛ برنا|

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح دیروز (یکشنبه، 13 آبان ماه) در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها با تشکیل این کمیسیون با 88 رأی موافق، 111 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع موافقت نکردند. محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ درباره دلیل این پیشنهاد گفت: با نگرشی بر شرایط امروز ضروری است تا نمایندگان بر نحوه مدیریت مقابله با تحریم و دور زدن آن نظارت بیشتر کرده که با تشکیل این کمیسیون ویژه می‌توانیم فعالانه‌تر و به صورت تخصصی راهکارهای مقابله با تحریم‌ها را بررسی کنیم.

  استیضاح رحمانی‌فضلی از حدنصاب افتاد؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس از انصراف ۱۶ نماینده مجلس نسبت به استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: این نامه انصراف به هیات رییسه مجلس ارایه شده است. محمدجواد کولیوند در خصوص موضوع درخواست استیضاح وزیر کشور از سوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: درخواست مذکور با امضاء 25 نفر از نمایندگان به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس ارایه شده بود.

  نماینده ویژه پوتین در امور سوریه به تهران می‌آید؛ ایلنا|

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملّی جمهوری اسلامی ایران امروز - دوشنبه - به تهران سفر می‌کند. گفت‌وگو و رایزنی در خصوص پیشبرد ابتکارهای سیاسی، نظامی و امنیتی مشترک و همچنین بررسی روند همکاری‌های دو و چند جانبه در حوزه مقابله با تروریسم و پایان دادن به بحران سوریه از جمله اهداف سفر لاورنتیف به تهران است.

  برای حفظ منافع اقتصادی ایران تلاش می‌کنیم؛ ایسنا|

سفیر اتحادیه اروپا در روسیه روز یک‌شنبه گفت: اتحادیه اروپا هر کاری بتواندبرای حفط منافع اقتصادی ایران پس از خروج امریکا از برجام انجام خواهد داد. وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا اتحادیه اروپا مکانیسم ویژه پرداخت به ایران را راه‌اندازی خواهد کرد تا از ایران در برابر تحریم‌های امریکا محافظت کند.

  استانداری‌ها و شهرداری‌ها در حفظ آثار تاریخی همکاری کنند؛پاد|

 رییس‌جمهوری بر ضرورت همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها در حفظ آثار تاریخی تاکید کرد.  روحانی پس از دریافت گزارش «پایان مرمت عالی‌قاپو» در نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: «از سازمان تقدیر شود. حفظ آثار باستانی به‌ویژه آثار ارزشمند در اصفهان اهمیت ویژه‌ای دارد. در این زمینه استانداری‌ها و شهرداری‌ها باید همکاری نمایند.» عملیات مرمت عالی قاپو به عنوان پروژه‌ای سنگین، پس از 13 سال تلاش مستمر و کارشناسی، در دولت دوازدهم با موفقیت به پایان رسید.

  وزیر کشور از برگزارکنندگان مراسم باشکوه اربعین قدردانی کرد؛ ایلنا|

وزیر کشور در پیامی از مردم کشور و تلاش خالصانه و ارزشمند عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین تشکر و قدردانی کرد. به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در این پیام آورده: « اکنون که به فضل و توفیق الهی این مراسم معنوی با وجود برخی از محدودیت‌ها و شرایط و تحولات منطقه‌ای و با همراهی و همدلی بیش از پیش دو ملت بزرگ ایران و عراق و دولت‌های دو کشور در نهایت امنیت و آرامش برگزار گردید، با تأسی از سیره ارزشمند نبوی و از باب  «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » برخود لازم می‌دانم ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مهمان‌نوازی مردم عزیز استان‌های خوزستان و ایلام، تشکر و قدردانی نمایم.»

   امروز همه ایران در شورش علیه ترامپ و امریکا بود؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری با اشاره به حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال تصریح کرد: امروز همه ایران در شورش علیه ترامپ و امریکا بود. حسام‌الدین آشنا در توییتر با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور نوشت: « دونالد ترامپ مدت‌هاست که مدعی است همه ایران در شورش است، امروز بررسی کردم دیدم همه ایران در شورش بود، اما شورش علیه ترامپ و امریکا.»

 

 

ارسال نظر