تصور دشمن این بود که با فشار اقتصادی، ایران عقب‌نشینی کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۰۵
تصور دشمن این بود که با فشار اقتصادی، ایران عقب‌نشینی کند

با نزدیک شدن به موعد رسمی 13آبان ماه و تلاش امریکا برای تحت تاثیر قرار دادن ایران در حوزه اقتصادی، این پرسش اساسی که ایران با استفاده از چه راهکارهایی می‌تواند در مقابل این جنگ روانی گستره اقتصاد و امنیت خود را ایمن‌سازی کند؛ بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شده است. چهره‌های مختلف سیاسی و حاکمتی در این روزها تلاش می‌کنند تا با ارزیابی تحلیلی راهبرد دشمنان راهکارهای عملیاتی برای عبور از چالش جنگ روانی دشمن را نیز ارایه کنند. رییس سازمان پدافند غیر عامل یکی از چهره‌هایی است که با توجه به حوزه مسوولیتش بخشی از تلاش‌های دشمنان برای آسیب رساندن به اقتصاد کشور را تصویر‌سازی می‌کند. سردار جلالی روز پنجشنبه در قم و دیروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه تحلیلی از برنامه‌های دشمن برای روز 13 آبان ماه ارایه داده که بر اساس آن می‌توان تصویری از راهبردهای امریکا به دست آورد. سردار غلامرضا جلالی معتقد است: اولین اقدام دشمن ایجاد دو قطبی امنیتی و اقتصادی در کشور بود و پیش فرض دشمن این بود که با ایجاد فشار اقتصادی، ایران در موضوع امنیت عقب‌نشینی کند. رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امریکا به عنوان مظهر تروریسم است. همواره هرجا تروریسم هست اسم امریکا مطرح می‌شود و در جهان امروز از مثلثی برخورداریم که سیاست‌گذار، هدایت کننده، خلق کننده و تروریست از یک طرف و بهره‌بردار از تروریسم از طرف دیگر و پشتیبان مالی از طرف دیگر قرار دارند. این مثلث یعنی عربستان، رژیم صهیونیستی و امریکا. وی عنوان کرد: اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت امریکا متمرکز و تعیین شده در چنین روزی باید به موضوعات این مساله پرداخته شود که امریکا به عنوان مظهر تروریسم است. همواره هرجا تروریسم هست اسم امریکا مطرح می‌شود و در جهان امروز از مثلثی برخورداریم که سیاست‌گذار، هدایت کننده، خلق کننده وتروریست از یک طرف و بهره‌بردار از تروریسم از طرف دیگر و پشتیبان مالی از طرف دیگر قرار دارند. این مثلث یعنی عربستان، رژیم صهیونیستی و امریکا. امریکا مظهر تروریسم است. آنها همه جای دنیا بخشی از سیاست خود را با خلق تروریسم ایجاد می‌کنند. آنها در جامعه اسلامی در منطقه بین عراق و سوریه داعش و تکفیری‌ها را خلق، تجهیز و حمایت تسلیحاتی و مالی کردند و به عنوان پشیبان اصلی و بهره‌بردار در این حوزه هستند.

   راهبرد مقاومت در برابر استکبار

او ادامه داد: عناصر اصلی راهبرد مقاومتی حاکمیت، دولت، مردم و راهبرد تاب آوری ملی است که می‌تواند این عناصر را به هم اتصال دهد. در بعد حاکمیت ملی باید بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد تکیه شود. این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب و برگرفته از تفکر امام (ره) و قاعده نفی سبیل است که تسلط بیگانگان در کشور را نمی‌پسندد. دولت مسوولیت‌های اجرایی جدی در این حوزه دارد. رهبر می‌فرماید مردم باید از این دولت تصویر یک دولت مقتدر، توانا، دردآشنا و توانمند در دفاع از دشمن و همچنین مستحکم در برابر تهدیدات دشمن را ببینند. ما امروز در حال عبور از تحریم‌های ظالمانه هستیم و این باید در عمل توسط مردم حس شود. رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: مردم باید امروز شرایط و تهدیدات را درک کنند و بفهمند. کما اینکه می‌دانند. باید دشمن را با بصیرت انقلابی بشناسند. زمانی که منافقین ایفای نقش می‌کنند جبهه دشمن شفاف و صریح مشخص است نباید به هر دلیلی به زاویه‌ای غیر از این زاویه بپردازیم و همه جریانات داخلی وفادار با انقلاب باید موضع‌گیری خود با دشمن را صراحتا اعلام کنند. مردم، کشورهای اطراف را می‌بینند که چقدر ضعف و مشکلات امنیتی در آنجاها وجود دارد. امنیت مستحکم ما ثمره خون شهداست و مردم باید قدر بدانند. سوریه سازی یکی از راهبردهای دشمن است. مردم باید قدر رهبری معظم را به عنوان ستون این خیمه، منسجم کننده کشور و ملت، فرماندهی کل که این جبهه را هدایت می‌کند خوب بشناسند و نگاهشان به ایشان باشد. باید همزمان با صبر الهی مقاومت را شکل دهند و انسجام بین ولایت و رهبری و مردم و دولت باید اتفاق بیفتد. سردار جلالی، عنوان کرد: معظم له در دیداری که داشتیم تاکید داشتند باید رویکرد پدافند غیرعامل علمی، هوشمندانه و دقیق باشد یعنی در هر حوزه نیازمند رویکرد تخصصی و دقیق هستیم که در شرایط امروز ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود. اگر همکاری در این حوزه شکل نگیرد ممکن است تهدیدات مخاطره آمیزی به همراه داشته باشد. ما در حوزه سایبری و سایر حوزه‌ها با تهدیداتی روبرو هستیم امیدواریم کما اینکه تابستان داغ دشمن را به تابستان مایوسانه تبدیل کردیم ان شاءالله ادامه مشکلات را تحت رهبری مقام معم رهبری و حمایت سایر قوا پشت سر بگذاریم.

   تهدید اقتصادی

رییس سازمان پدافند غیر عامل در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم در استانداری قم عنوان کرد: اکنون یک تهدید کلان در کشور وجود دارد و یک استراتژی دفاعی در برابر این تهدید برنامه‌ریزی شده است و هر دستگاه و بخش یک نقش اساسی و کلیدی در این استراتژی دارد. وی افزود: یک تهدید ترکیبی متشکل از چند حوزه عملیات روانی، شناختی، اقتصادی و امنیتی توسط دشمن علیه کشور برنامه‌ریزی شده است، این تهدید با تمرکز روی مردم است و بنا است روی مردم اثر بگذارد و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند وسیله اجرای این تهدیدات است. رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: ترامپ از برجام خارج شد و احساس کرد که با خروج از برجام و تحریم می‌تواند بر کشور تاثیر بگذارد و زمینه امتیاز گرفتن بیشتر از ایران فراهم می‌شود. وی ادامه داد: استراتژی دشمن، متمرکز کردن همه فشارها در همه حوزه‌ها در زمان محدود به جمهوری اسلامی است؛ اولین اقدام دشمن ایجاد دو قطبی امنیتی و اقتصادی در کشور بود و پیش فرض دشمن این بود که با ایجاد فشار اقتصادی، جمهوری اسلامی در موضوع امنیت عقب‌نشینی کند. سردار جلالی تصریح کرد: در شرایط فشار اقتصادی، یک رویکرد این بود که دولت کنار زده شود و رویکرد دیگر این بود که در کنار دولت، تشکیلاتی ایجاد شود تا اختیارات دولت محدود شود که با این دو رویکرد مخالفت شدید شد و اعلام شد که دولت با رای مردم اعتبار قانونی دارد و باید دولت مسائل و مشکلات کشور را حل کند. وی گفت: همچنین رهبری به سه قوه تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی انجام دهند.

 

ارسال نظر