ائتلاف با رژیم صهیونیستی اشتباه است

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۸۳۴

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: سفر نتانیاهو به عمان به نفع رژیم صهیونیستی بوده و به نظر می‌رسد عمان راه را گم کرده در حالی که می‌توانست راه بهتری را در پیش بگیرد.

ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با ایسنا درباره سفر نتانیاهو به عمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد متاسفانه این اقدام بخشی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که نه به نفع عمان، نه کشورهای عربی و اسلامی و نه به نفع مساله فلسطین است.

او تصریح کرد: نمی‌دانم چرا عمانی‌ها این کار را انجام دادند، این دیداری که صورت گرفت غافلگیرکننده بود، البته ممکن است به خاطر فشارهای امریکا باشد اما در هر صورت به نفع رژیم صهیونیستی بود و عمان راه را گم کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است، در گذشته کشورهای عربی مساله تحریم‌ و «نه به صلح» و «نه به سازش» با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بودند، اما امروز متاسفانه تمام این «نه‌ها» به «آری» تبدیل شده و همه اینها به نفع رژیم صهیونیستی است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: در واقع این رژیم‌های عربی آمده‌اند تا کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی باشند و میان رژیم صهیونیستی و ملت عرب روابط عادی برقرار کنند، اما از نظر ما این نتیجه برعکس بوده و ملت‌های منطقه از حکومت‌های خودشان بیش از پیش دور خواهند شد.

او در ادامه ابراز کرد: عمان می‌توانست راه‌های بهتری را در پیش بگیرد و ائتلاف‌هایی را با ایران، ترکیه و دیگر کشورها داشته باشد، اما با رژیم صهیونیستی اشتباه است؛ چرا که رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت با کشورهای عربی نبوده و به نفع کشورهای عربی هم کار نخواهد کرد.

  فسادستیزی باید در دستور کار وزرا باشد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت‌: وزرا باید بدانند امروز در همه وزارتخانه‌ها فساد وجود دارد و باید با آگاهی مبارزه با فساد از بالاترین جایعنی وزارتخانه‌ها آغاز شود.

 امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه وزرا باید چه مسائلی را در اولویت کاری خود قرار دهند، عنوان کرد: امروز مساله اقتصاد بحث اول کشور است، لذا داشتن برنامه و عملیاتی کردن آن در حوزه اقتصادی باید در اولویت کار وزرا باشد.

او در ادامه‌، بیان‌ کرد: با توجه به اینکه دولت در جنگ اقتصادی و نبرد با امریکا قرار دارد، اما تا به امروز برنامه مدونی که بتواند اوضاع آشفته اقتصادی و بی ثباتی بازار را سامان دهد، ارایه نشده است باید تهیه برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور در دستور کار وزرا باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس دهم گفت‌: امروز شاهد بی ثباتی در قیمت ارز و قیمت کالاها هستیم و هر کسی در بازار هر طور که می‌خواهد برای خود قیمت گذاری انجام می‌دهد. باید از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است عبور کنیم و با برنامه‌ریزی با مردم صحبت کنیم. وزرای اقتصادی باید موضوع قیمت دلار و محتکران را با جدیت پیگیری کنند.

خجسته تصریح کرد: موضوع مهم‌تر مساله فساد ستیزی است. وزرا باید بدانند که در وزارتخانه آنها به هر طریقی فساد وجود دارد، چرا که در کشور با آنها و رانت‌های قوی از گمرک گرفته تا بانک‌ها حاکم است. باید فساد ستیزی از وزارتخانه‌ها آغاز شود و در مقابل باندها و شبکه‌های مخوف اقتصادی که بیت‌المال را غارت می‌کنند تمام قد ایستاد.

 

ارسال نظر