روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۶۶

   رییس‌جمهور ۴ وزیر جدید دولت دوازدهم را منصوب کرد؛ تعادل| رییس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای و با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی از وزرای جدید خواست تا در استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم اقدام کنند. روحانی در این احکام از وزیران خواسته تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و ماموریت‌های ابلاغی رییس‌جمهور اقدام کنند. طبق این احکام جداگانه، محمد اسلامی به عنوان وزیر «راه و شهرسازی»، محمد شریعتمداری به عنوان «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، رضا رحمانی به عنوان «وزیر صنعت، معدن و تجارت» و فرهاد دژپسند به عنوان «وزیر امور اقتصادی و دارایی» منصوب شدند.

   قول مساعد چهار وزیر جدید درباره به‌کارگیری زنان در وزارت خانه‌های متبوع؛ ایسنا| فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس در جلسه‌ روز شنبه‌ مجلس و در جریان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی با ارسال نامه‌ای به آنها با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی برای زنان در پست‌های مدیریتی کلان، استفاده از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح عالی و میانی را خواستار شد که هر چهار وزیر در پاسخ‌های کوتاهی نسبت به این موضوع قول مساعد دادند. دژ پسند وزیر اقتصاد در پاسخ به این نامه نوشت: استفاده از ظرفیت زنان از سیاست‌های مهم و اصلی اینجانب خواهد بود. بدیهی است بر اساس سیاست‌ها و تصمیمات و مراجع سیاست‌گذار اقدام سازنده و راضی‌کننده به عمل خواهد آمد.

  آمد و‌ شدهای سیاسی بین گروه‌های پارلمانی طبیعی است؛   ایلنا| یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره سفر نمایندگان به خارج از کشور گفت: در قالب گروه‌های دوستی و پارلمانی چنین اتفاق می‌افتد و این آمد و شدهای سیاسی طبیعی است.بهروز نعمتی درباره سفر تعدادی از نمایندگان به کشور برزیل و انتشار تصاویر آن گفت: ابتدا قرار بود یک ترکیب هشت نفره به کشور برزیل فرستاده شود اما آنها را به حداقل رساندیم و سه نفر به این سفر رفتند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: حتی از سفارت‌خانه کشورمان در برزیل خواهش کردیم که مترجم‌شان را در اختیار این دوستان قرار دهد تا فرد دیگری به آنها اضافه نشود.

      صربستان در تعامل با ایران همانند اتحادیه اروپا عمل می‌کند؛ ایسنا| سفیر جمهوری صربستان در تهران ضمن ارایه توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت توقف رژیم لغو روادید میان ایران و صربستان، تاکید کرد: دولت صربستان برای پناهجویانی که در مرزها هستند کمپ‌هایی را تدارک دیده و شرایط برای این افراد بد نیست گرچه پناهنده‌ها برای عبور از مرز فاقد ویزا هستند. دراکان تودوروویچ همچنین با اشاره به روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور، ابراز کرد: تحریم‌هایی که برای ایران اعمال می‌شود، مربوط به امریکا و نه تحریم‌های بین‌المللی است. دولت صربستان در تعامل با ایران همانند اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

  همکاری دیوان با هیات تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها؛ تسنیم| رییس هیات تفحص از استقلال و پرسپولیس پاسخ دیوان محاسبات مبنی بر همکاری با این هیات را اعلام کرد. صادق طباطبایی‌نژاد افزود: بر اساس پیشنهاد رییس مجلس بنده به عنوان رییس هیات طی نامه‌ای به آقای عادل آذر، رییس دیوان محاسبات خواستار استفاده از کارشناسان و ظرفیت این نهاد در روند تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شدم. رییس دیوان محاسبات درخواست ما مبنی بر در اختیار قرار دادن یک یا دو تن از کارشناسان این دیوان در روند تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس را نپذیرفت و عنوان کرد که ما تنها می‌توانیم تعدادی از کارمندان دیوان که بازنشسته شدند را به عنوان ناظر بر کارشناسان هیات قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر