روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۵۰۰

    ظریف تسهیل شرایط زائران اربعین در مرزهای عراق را خواستار شد؛ایرنا|

 وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو تلفنی با همتای عراقی خود مساعدت هر بیشتر دولت آن کشور را برای تسهیل شرایط زائران اربعین به ویژه در مرزهای دو کشور خواستار شد. محمد جواد ظریف ضمن تبریک انتخاب محمد علی الحکیم به عنوان وزیر امور خارجه جدید ابراز امیدواری کرد که روابط خوب دو کشور همسایه در تمامی ابعاد و در جهت منافع دو ملت گسترش یابد. او با تشکر از مهمان نوازی گرم دولت و مردم عراق کمک و مساعدت هر چه بیشتر دولت عراق را برای تسهیل شرایط زائران اربعین به ویژه در مرزهای دو کشور از جمله مرز مهران خواستار شد. محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، زائران اربعین را مهمانان دولت و ملت عراق خواند و نسبت به ارایه تسهیلات لازم به آنها در طول سفر به عتبات عالیات اطمینان داد.

    به انتخاب هر 4 وزیر پیشنهادی امیدوار هستیم ؛ایلنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه هر 4 وزیر پیشنهادی با رای بالا موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس می‌شوند، ‌گفت: به انتخاب هر 4 وزیر پیشنهادی از سوی نمایندگان بسیار امیدوار هستیم . حسینعلی امیری درباره تصمیم مجلس برای چهار وزیر پیشنهادی گفت: به جلسه شنبه در مجلس بسیار امیدوار هستیم و چهار وزیر پیشنهادی در این مدت گفت‌وگوهای سازنده‌‌ای با نمایندگان مجلس داشته‌اند. ان‌شالله در جلسه رای اعتماد، نمایندگان مجلس به وزرای پشنهادی، هر چهار وزیر با رای بالا موفق به کسب اعتماد از مجلس می‌شوند.  او در پاسخ به این سوال که آیا وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی می‌تواند این وزارتخانه را از حواشی ایجاد شده در چند سال اخیر رها سازد؟ اظهار داشت: آقای اسلامی بر اساس شایستگی انتخاب شده است.

    مازاد درآمد نفتی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود؛خانه ملت|

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت که طبق قانون، مازاد درآمد نفتی دولت به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود. محمد مهدی مفتح اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷، تا ۱۰۱ هزار میلیارد تومان برای درآمد نفتی پیش‌بینی شده و هرچه درآمد اضافه به دست بیاید، به حساب ذخیره ارزی ریخته می‌شود و تکلیفش مشخص است. او با بیان اینکه «میزان درآمدهای نفتی دولت باید در طول یک سال ارزیابی شود»، خاطرنشان کرد: اگر درآمد ارزی ما در کل سال بیش از مبلغی باشد که در بودجه پیش‌بینی شده قوانین موجود تکلیف آن را مشخص کرده است. هرقدر این درآمدها چه ارزی و چه ریالی بیشتر باشد طبیعتا دست دولت هم برای انجام اقداماتی در حوزه اقتصادی بازتر است. این نماینده مجلس در پایان گفت که به نظر نمی‌رسد برای بودجه سال جاری نیازی به ارایه متمم بودجه وجود داشته باشد.

    براساس منافع خود عمل می‌کنیم؛ تابناک|

نخست وزیر جدید عراق گفت که بغداد در مواجهه با تحریم‌های امریکا علیه ایران منافع مردم عراق و استقلال این کشور را در نظر خواهد داشت. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که کشورش هنگام مواجهه با تحریم‌ها علیه ایران بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد. او تصریح کرد: ما درخصوص هر چیزی در ارتباط با کمک به اجرای اقدامات محدود‌کننده علیه ایران، استقلال و منافع خود را در اولویت قرار می‌دهیم. عبدالمهدی همچنین گفت که دولت جدید عراق قصد دارد خود را از هرگونه مداخله در امور دیگر کشورها دور کند.

    تحریم‌های امریکا علیه ایران غیرقانونی است؛ایسنا|

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تحریم‌های امریکا علیه ایران را غیرقانونی توصیف کرد و گفت که مسکو با وجود این تحریم‌ها به تجارت با ایران ادامه می‌دهد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در یک نشست خبری از تلاش مسکو برای به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌های امریکا بر روابط روسیه با ایران خبر داد. زاخارووا تصریح کرد: تحریم‌هایی که واشنگتن علیه ایران اعمال می‌کند غیرقانونی است و ما در حال برداشتن گام‌هایی هستیم تا اطمینان یابیم که این تحریم‌ها کمترین تاثیر منفی را بر همکاری اقتصادی و تجاری میان ایران و روسیه خواهد داشت.

    جاسوسان اسراییلی به‌دنبال مصادره دارایی‌های ایران؛مهر|

یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی اسنادی جدید درباره گروه جاسوسی متشکل از افسران سابق موساد را منتشر کرده که بر اساس این مدارک جاسوسان رژیم صهیونیستی بدنبال مصادره دارایی‌های ایران هستند. این گروه جاسوسی متشکل از افسران سابق موساد «بلک کیوب» نام داشت. هاآرتص در این رابطه می‌نویسد: یک شرکت جاسوسی اسراییلی مامور شناسایی دارایی‌های ایران در سراسر جهان و معرفی آنها جهت مصادره به نفع خانواده‌های قربانیان ترور شده است . سال گذشته برخی از رسانه‌های خبری گزارشی مبنی بر اینکه یک شرکت جاسوسی اسراییلی به نام «بلک کیوب» از برخی اعضای دولت «باراک اوباما»، رییس‌جمهور سابق امریکا که در شکل‌گیری توافق هسته‌ای برجام نقش داشته‌اند، جاسوسی کرد منتشر کردند.

 

ارسال نظر