روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۹۷

   دیدار روحانی با خانواده جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس؛پاد|

رییس‌جمهور با حضور در منزل قاسم چنانی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس با وی و خانواده‌اش در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد. روحانی در دیدار این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، گفت: جانبازان و همه کسانی که در راه دفاع از دین و وطن از خودگذشتگی کردند، اجر بزرگی نزد خداوند دارند. رییس‌جمهور افزود: خانواده جانبازان و به ویژه همسران جانبازان نیز که پا به پای آنان، سختی‌های جانبازی را متحمل می‌شوند، به اندازه همان جانباز و چه بسا بیشتر، نزد خدا اجر و در دنیا و آخرت، عزت دارند.

   تمام تلاش باید معطوف به آزادسازی گروگان‌ها باشد؛ایرنا|

وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر کشور پاکستان با اشاره به ربایش ۱۴ نفر از مرزبانان ایرانی توسط اشرار تروریست خواستار اهتمام و توجه ویژه دولت پاکستان به تعهدات امنیتی خود در جلوگیری از تحرکات اشرار از خاک این کشور در حمله به پاسگاه‌های مرزی و تجاوز به حریم ایران شد. عبدالرضا رحمانی فضلی در این نامه با تاکید بر اینکه ایران قاطعانه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و اشرار برخورد خواهد کرد، تصریح داشت: تمام تلاش باید معطوف به آزادسازی گروگان‌ها، مقابله قاطع با تروریست‌ها و جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری باشد. او افزود: در چارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و همچنین تعهدات امنیتی میان دو کشور، انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است.

   حضور زنان در ورزشگاه‌ها منع قانونی ندارد؛ایسنا|

‌معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تمهیدات دولت برای تحقق مطالبات زنان گفت: حضور زنان در ورزشگاه منع قانونی ندارد.  معصومه ابتکار در صفحه شخصی خود در توئیتر به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و نوشت: «حضور زنان در ورزشگاه منع قانونی ندارد. دولت در اجرای سیاست ریاست محترم جمهوری برای تحقق مطالبات زنان در ابعاد مختلف از جمله حضور زنان در ورزشگاه‌ها تمهیدات لازم را انجام می‌دهد.»

   کنترل در مرزها را تشدید کرده ایم؛ایلنا|

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره بازگشایی مرزهای خسروی و سومار گفت: سومار یک مرز احتیاط است و با توافق طرفین بازخواهد شد اما ما برای بازگشایی مرز خسروی آمادگی صد‌در‌صد داریم. شهریار حیدری درباره بازگشایی مرز خسروی و سومار در ایام پیاده روی اربعین گفت: تا این لحظه دولت و کشور عراق درخصوص بازگشایی این مرزها چیزی اعلام نکرده‌اند. او درباره استفاده از خودروهای شخصی برای راهپیمایی در داخل کشور و در خاک عراق گفت: ساز و کار استفاده از خودروی شخصی در راهپیمایی اربعین اینگونه است که افراد باید ابتدا به گمرک بروند و یک پروانه خروج موقت دریافت کنند؛ سپس هنگام خروج در پایانه‌های مرزی عراق مبلغی را برای ورود به خاک این کشور را می‌دهند.

   ابرقدرت‌ها در مقابل ایران صف‌آرایی کرده‌اند؛تسنیم|

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به ۴۰ سال دشمنی بی‌اثر با ایران گفت: ابرقدرت‌های جهان همگی در صفی واحد مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده‌اند. سردار علی فدوی دیروز در مراسم بزرگداشت سردار نورعلی شوشتری در مشهد اظهار داشت: دشمنی دشمنان با نظام در طول 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده و این مساله از زمان صدر اسلام تاکنون با این شدت دنبال نشده است اما تمام دشمنی‌های دشمنان در این زمینه بی‌اثر بوده و به اعتراف و اذعان خودشان نتوانسته‌اند از پس انقلاب اسلامی ایران بربیایند.

     واکنش ظریف به تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران؛ تعادل|

 وزیر امور خارجه نوشت: اعتیاد امریکا به تحریم از کنترل خارج شده است. محمدجواد ظریف در واکنش به تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران که روز سه‌شنبه اعلام شد، در توییتی نوشت: «اعتیاد امریکا به تحریم از کنترل خارج شده است. یک بانک خصوصی ایرانی که نقش عمده‌ای در واردات غذا و دارو داشته است، به دلیل ادعای ارتباط آن هم با ۸ واسطه با یک هدف غیرقانونی دیگر تحریم شده است. در مقایسه، تمام انسان‌های روی زمین با ۶ واسطه با یکدیگر ارتباط دارند! خودتان حساب کنید.»

   تاکید ایران بر انجام گفت‌وگوی ملی در افغانستان؛ سخنگو|

 سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی در ولایت قندهار افغانستان که به کشته و زخمی‌شدن جمعی از مسوولان و افراد حاضر در یک نشست دولتی منجر شد را محکوم و با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی با تاکید بر انجام گفت‌وگوی ملی و پایان یافتن خشونت‌ها در افغانستان ابراز امیدواری کرد در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور گفت‌وگو، برقراری امنیت و دستیابی به صلح در دستور کار جدی دولت و مخالفان قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران نیز از هر ابتکاری که تضمین‌کننده منافع و مصالح مردم رنج کشیده افغانستان باشد قویا حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر