روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۳۴

     ارز اربعین از بانک‌های عامل تهیه شود؛باشگاه خبرنگاران|

 رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: مردم باید از طریق بانک‌های عامل برای تهیه ارز مورد نیاز خود اقدام کنند تا دچار افراد سودجو و دلال نشوند. حسین ذوالفقاری در مورد چگونگی تهیه دینار توسط زائران اربعین اظهار کرد: تهیه دینار آزاد است و یارانه‌ای برای آن اختصاص پیدا نکرده است. افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند از طریق سامانه سماح اقدام کنند تا ویزای جعلی گیرشان نیاید. افرادی که دارای ویزای جعلی باشند از مرزها بازگردانده می‌شوند و هزینه آنها از بین می‌رود.

     ساخت موشک خاص ایرانی برای نبرد در سوریه؛فارس|

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: پس از شش ماه تلاش، موشک با برد 23 کیلومتر ساختیم و در دو سال آخر نبرد در سوریه استفاده کردیم. سردار امیرعلی حاجی‌زاده در نشست مسوولان سیاسی رده‌های نیروهای مسلح مستقر در استان‌های تهران و البرز یادآور شد: «نیروهای مسلح ایران امروز در بحث بومی‌سازی و تولید انبوه انواع موشک‌ها، انواع رادارها و جنگ الکترونیک، مداومت پروازی، سامانه‌های دقیق و مجهز پدافند هوایی، توانسته‌اند کارهای نشدنی را شدنی کنند و اینها در پرتو تبعیت از ولایت و توجه به رهنمودهای ایشان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی و توکل به خداوند متعال میسر شد.»

     پاسخ فاطمه حسینی به ادعای امارات در اجلاس بین‌المجالس جهانی؛ ایسنا|

 به دنبال اظهارات سخیف و تکراری نماینده امارات در مجمع عمومی اجلاس بین‌المجالس جهانی در ژنو درباره جزایر سه گانه و خلیج فارس، سرپرست هیات پارلمانی ایران با گرفتن فرصت برای پاسخ به این اظهارات، ادعای امارات را بی‌مبنا، فاقد ارزش و واهی خواند. سیده فاطمه حسینی در پاسخ به ادعای هیات پارلمانی امارات متحده عربی، در مجمع عمومی اجلاس IPU با تاکید بر حاکمیت تام جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس اعلام کرد: هر ادعایی در این رابطه از سوی هر کشوری بی‌مبناست. رییس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند هر اقدامی که در خصوص جزایر سه گانه از سوی ایران اتخاذ شده مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.

     حضور سفیر ایران در پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی؛ سخنگو|

 پانزدهمین نشست سالانه باشگاه مباحثه‌ای والدای با حضور مقامات بلندپایه روسیه و سایر کشورها در شهر سوچی برگزارشده است. در این نشست که برای نخستین‌بار موضوع آن «روسیه در قرن ۲۱ » است، سرگئی لاوروف، ماکسیم اورشکین، ولادیمیر مدینسکی، اولگا واسیلیوا و الکساندر کازلوف، به ترتیب وزرای خارجه، توسعه اقتصادی، فرهنگ، آموزش و توسعه شرق دور در کنار سیاستمداران، مقامات و کارشناسان خارجی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی حضور خواهند داشت. مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و سید محمدکاظم سجادپور، رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران نیز در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

 

ارسال نظر