ستاد اربعین به دنبال کاهش هزینه‌های زائرین است

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۱۵
ستاد اربعین به دنبال کاهش هزینه‌های زائرین است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دومین گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های اربعین پیشرفت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و دیروز هم توافق نامه‌ای بین وزرای ارتباطات ایران و عراق منعقد شد. ذوالفقاری با بیان اینکه هیچ سازمان و دستگاهی از برگزاری مراسم اربعین سودی نمی‌کند، افزود: همه افرادی که در ستاد اربعین مشغول به فعالیتند متولی زائرین هستند و محوریت این ستاد تسهیل خدمات و کاهش هزینه‌های زائرین است.

او با اشاره به اینکه خواهان لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق هستیم, گفت: در تمامی دیدارهای رسمی و غیر رسمی با مسوولان عراقی تاکید جدی بر این موضوع داشته‌ایم. ذوالفقاری ادامه داد: علاوه بر 4 کنسولگری عراق در کشورمان , 20 دفتر دیگر نیز برای خدمت به زائرین فعال شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: سال گذشته برای ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر ویزا صادر شد که تنها ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنها هزینه بیمه را پرداخت کردند، اما امسال برای اینکه همه زائران هزینه بیمه را پرداخت کنند تا در کشور عراق مشکلی نداشته باشند، در این راستا تمام شرکت‌های بیمه‌ای را به سیستم سماح متصل کردیم.

 

ارسال نظر