روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۲۳

     رییس‌جمهور به دانشگاه تهران می‌رود؛پاد|

حسن روحانی رییس‌جمهوری هفته آینده به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران حضور می‌یابد. برخی اساتید و نمایندگان دانشجویان در این مراسم، دغدغه‌ها و  نظرات خود را با رییس‌جمهور در میان می‌گذارند. دیروز همچنین خبر رسید در ادامه دیدارها و نشست‌های رییس‌جمهور با جریان‌های سیاسی کشور، اصولگرایان به دیدار رییس‌جمهور می‌روند. هنوز زمان دقیق این دیدار مشخص نشده است. رییس‌جمهور 11 مهرماه هم میزبان 23شخصیت اصلاح‌طلب در پاستور بود.

    واکنش رییس دفتر روحانی به تسهیلات اربعین؛  تسنیم|

رییس دفتر رییس‌جمهور در واکنش به نامه اخیر آیت‌الله علوی گرگانی برای کاهش هزینه‌های اربعین برای زوار ایرانی گفت: به عنوان دولت وظیفه خودمان می‌دانیم که تسهیلات را برای اربعین فراهم کنیم.

محمود واعظی با بیان این مطلب که مساله اربعین یک کار اعتقادی است و به اعتقادم یک کار سیاسی به معنای قدرت شیعه در جهان و بسیار مهم است، تصریح کرد: ما به عنوان دولت وظیفه خودمان می‌دانیم که هم تسهیلات را فراهم کرده و حمایت کنیم تا آنجا که همه‌چیز برای زوار امام حسین (ع) که مشرف می‌شوند، فراهم بشود. وی ادامه داد: ما خودمان عنوان و قبول کردیم که چه عراقی‌ها بپذیرند یا نه از مردم‌مان به جای اینکه دلار بگیریم، ریال می‌گیریم.

    پیشنهادی برای استعفا از وزارت علوم نداشته‌ام ؛ ایلنا|

وزیر علوم می‌گوید: هر وقت آقای رییس‌جمهور تشخیص دهند فرد یا وزیری مانند من، به کارش پایان دهد، صراحتا این مساله را بیان می‌کنند و همانطور که گفتند بیا و آمدیم بگویند برو، ما هم می‌رویم.

منصور غلامی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد دفتر رییس‌جمهور برای استعفا از وزارت علوم و رد این پیشنهاد از سوی شما صحت دارد؟ گفت: اگر پیشنهادی از سوی رییس‌جمهور در این باره داده شود، اجرا می‌کنیم. در مورد مساله مذکور هم به هیچ‌وجه چنین مساله‌ای نه از سوی ایشان و نه از سوی دفتر ریاست‌جمهوری مطرح نشده است.

     رییس دانشگاه امام صادق (ع) تغییر کرد؛ فارس|

با حکم رییس هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) رییس این دانشگاه تغییر کرد و حجت‌الاسلام سعدی جایگزین حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی شد. ریاست این مجموعه از ابتدای تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) تا اواسط سال ۱۳۹۳بر عهده مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی بود و پس از درگذشت وی، فرزندش حجت‌الاسلام محمد سعید مهدوی کنی طی یک دوره موقتِ ۳ ساله، ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفت. رییس دانشگاه امام صادق(ع) را آیت‌الله صادق آملی لاریجانی (رییس هیات امنای دانشگاه) معرفی می‌کند.

    درخواست مطهری برای مجازات عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز؛  تعادل|

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از دادستان کل کشور خواست دستور رسیدگی، تحقیق و کشف عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در جریان بررسی لایحه CFT را صادر کند. در نامه علی مطهری به حجت‌الاسلام منتظری آمده است: همانطور که مستحضر هستید برای ممانعت از تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس، پیامک‌های متعددی برای نمایندگان محترم ارسال شد و هنوز ادامه دارد. این پیامک‌ها شامل تهدید، توهین و دشنام فراوان بوده است که تبعا آرامش روانی آنها را برهم می‌زند.

    ادعای وزیر خارجه امریکا درباره پرونده شکایت تهران از واشنگتن؛  ایسنا|

وزیر امورخارجه امریکا مدعی شد که شکایت ایران از واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری، سوءاستفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی است و این پرونده باید مختومه شود.پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا پس از برگزاری جلسه استماع ادله امریکا در رابطه با شکایت ایران از دولت واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) برای توقیف اموال بانک مرکزی کشورمان در امریکا یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار ادعاهای بی‌اساس و گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت .بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه امریکا، در این بیانیه آمده است: جلسه استماع در ارتباط با پرونده‌ای که ایران علیه امریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) مطرح شده است، در حالی آغاز شد که من پیش از این تاکید کرده‌ام شکایت ایران نزد دیوان بین‌المللی دادگستری سوءاستفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی و تبلیغاتی است.

    بررسی عملکرد شهرداری تهران در کمیسیون عمران؛  ایسنا|

سید ابوالفضل موسوی ضمن تشریح جلسه دیروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بحث اول کمیسیون بررسی طرح چند تن از نمایندگان درخصوص اصلاح بندهایی از قانون بودجه بود. در یک بند از این طرح آمده بود، زمانی که پروژه‌ای آغاز می‌شود در صورت مواجه شدن با کمبود بودجه از محل تهاتر قیر هزینه تکمیل پروژه داده شود که در کمیسیون نیز به تصویب رسید. وی تصریح کرد: در ادامه جلسه شهردار تهران حضور یافتند و گزارشی از عملکرد شهرداری ارایه کردند که بر اساس آن حدود ۵۶ هزار میلیارد بدهی از دوره قبل برای این دوره برجا مانده است که رقم سنگینی است. در ادامه گزارش نیز دیگر برنامه های شهرداری در حوزه عمرانی و اجتماعی بررسی شد.

 

ارسال نظر