روی مو ج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۴۹

   دعوای دشمنان بر سر اصل دین و اصل انقلاب است؛ایسنا|

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این کلام رهبری که دعوای دشمنان با اصل دین و اصل انقلاب است ریشه قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید «آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند.» حجت‌الاسلام‌ عبدالله حاجی‌صادقی در دیدار با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مسوولان باید بر اساس معیارهای قرآنی عمل کنند، اظهار کرد: «خداوند می‌فرماید «اگر بر کافران تکیه کنید آتش کیفر آنان شما را در برمی‌گیرد و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد.»

   دولت در بیش از ۱۰۰ پرونده شکایت انتخاباتی تبرئه شده است؛ایلنا|

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه حدود ۶۰۰ پرونده هم‌اکنون در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری وجود دارد، تاکید کرد: تعدادی از این شکایت‌ها مربوط به زمان انتخابات است که در عمده آنها که حدود ۱۰۰ و خرده‌ای پرونده می‌شود، برائت گرفته‌ایم ولی آن پرونده‌هایی که ما شکایت کرده‌ایم، متوقف است و رسیدگی نشده‌اند. لعیا جنیدی در پاسخ به سوالی درباره میزان شکایت‌های موجود در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: دستگاه‌های دولتی بسیار گسترده هستند و ۱۸ وزارتخانه در دولت وجود دارد. حسب مورد، این دستگاه‌ها گزارش‌ها و آمارهای خود را به‌روز کرده و به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری ارسال می‌کنند.

   درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع وجاهت قانونی ندارد؛ایسنا|

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب تصمیم می‌گیرد چه افرادی صلاحیت حضور در شورای مرکزی احزاب را دارند، رای کمیسیون ماده 10 احزاب براساس رای اکثریت است. بهرام سرمست در نشست خبری اظهارکرد: مراحل استعلام شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از مراجع ذی صلاح انجام شده و در نهایت کمیسیون ماده 10 در مورد صلاحیت عضویت افراد در شورای مرکزی تصمیم می‌گیرد.. سرمست در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد تقاضای احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع خاطرنشان کرد: کسانی که درخواست تجمع یا راهپیمایی می‌دهند، ‌باید دبیرکل احزاب باشند. احمدی‌نژاد تاکنون دو بار درخواست داده است. درخواست اول در استانداری بررسی شده و نظر استانداری این بوده است که درخواست وی وجاهت قانونی ندارد.

   هدف دولت بهبود شرایط زندگی مردم و گسترش تعاملات اقتصادی است؛پاد|

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: هدف دولت تدبیر و امید در تمامی برنامه‌های خود اعم از سیاست خارجی و مدیریت داخلی، ساماندهی اقتصاد و بهبود شرایط زندگی مردم و گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی کشور است. محمود واعظی دیروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های داخلی که در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم توطئه دشمنان و تحریم ملت ایران و شرایط اقتصادی دشواری که به دنبال آن به وجود آمده، در جامعه یأس و نا امیدی نسبت به آینده را گسترش دهد.

   دیدار دبیرکل آینده سازمان شانگهای با وزیر امور خارجه؛ سخنگو|

 رییس موسسه استراتژیک ازبکستان و دبیرکل آینده سازمان شانگهای با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار که عصر دیروز برگزار شد، طرفین در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کردند و بر تقویت مناسبات ایران و ازبکستان در زمینه‌های سیاسی، مطالعاتی، اقتصادی، فرهنگی ترانزیت و گردشگری تاکید کردند. مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی از جمله محورهای مورد تاکید طرفین در این گفت‌وگو بود. ظریف همچنین انتخاب ولادیمیر نوروف به عنوان دبیرکل آینده سازمان همکاری‌های شانگهای را تبریک گفت.

   کمیسیون صنایع امروز منتظر وزیر صنعت؛ ایسنا|

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل نشست کمیسیون متبوعش با متقاضیان استیضاح محمد شریعتمداری سخن گفت و افزود: با وجود دعوت، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست حاضر نشد به همین دلیل این نشست صبح سه شنبه قبل از جلسه علنی مجلس، تجدید می‌شود. ولی ملکی گفت: در جلسه صبح دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در پی حاضر نشدن شریعتمداری در نشست متقاضیان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتیم بار دیگر به شریعتمداری فرصت داده شود تا در نشست سه شنبه صبح کمیسیون حضور یابد. اگر ایشان این دعوت را باز نپذیرفت گزارش کمیسیون نهایی و به صحن علنی مجلس ارسال شود. نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزود: استیضاح کنندگان در دو گروه محورهای 4 و 13 بندی سوء مدیریت، کنترل بازار، وجود رانت، قاچاق کالا و ارز و نوساناتی که در عرضه مواد اولیه وجود داشت.

 

ارسال نظر