روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۵۸

   شنیده‌ها از تغییرات در دولت؛ ایلنا| بنابر این شنیده‌ها که به تایید ۸ نفر از نمایندگان مجلس، شامل ۲ عضو هیات رییسه، ۳ نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیده است، باوجود آنکه هم‌اکنون در چهارمین هفته کاری مجلس به‌سرمی‌بریم و علی‌القاعده مجلس باید در هفته آینده تعطیل باشد تا نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بروند، به احتمال قریب به یقین چنین نخواهد شد و مجلس هفته آینده نیز به کار خود ادامه می‌دهد.گفته شده است که این تصمیم هیات رییسه به این منظور اتخاذ شده که نمایندگان صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور برای تصدی ۲ وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی که اخیراً با استیضاح مجلس بی‌وزیر شده‌اند را مورد بررسی قرار دهند.البته به جز این ۲ وزارتخانه، صحبت‌هایی از معرفی وزیری جدید برای یکی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز مطرح شده است که علت این مهم، آن است که از قضا یکی از ۲ وزیر پیشنهادی روحانی برای این دو وزارتخانه بی‌وزیر کار و اقتصاد، یکی از وزرای فعلی دولت است. وزیری که البته هم‌اکنون در معرض استیضاح نمایندگان مجلس قرار دارد. بنابر این گزارش و به‌گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قرار است محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ازسوی رییس‌جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود. در این میان البته زمزمه‌هایی نیز از احتمال استعفای عباس آخوندی به گوش رسیده و به‌خصوص طی یکی، دو روز گذشته برخی منابع از این موضوع خبر داده‌اند. «استعفایی که می‌تواند زمینه‌ساز حضور آخوندی در وزارتخانه‌ای دیگر باشد.» در این میان البته هنوز هم صحبت‌هایی از احتمال حضور شاپور محمدی در راس وزارت اقتصاد مطرح است اما به جز آخوندی و محمدی، گزینه جدی‌تری نیز برای جایگزینی مسعود کرباسیان وزیر استیضاح‌شده اقتصاد مطرح است. بنابر شنیده‌هایی که به تایید چند نفر از نمایندگان مورد اشاره رسیده، فرهاد دژپسند از جمله گزینه‌های جدی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است. به‌گفته یک عضو هیات رییسه مجلس، رضا رحمانی نماینده سابق مجلس و معاون وزارت صنعت در دولت روحانی نیز از جمله گزینه‌های جدی برای جایگزینی شریعتمداری در وزارت صمت خواهد بود. هرچند هنوز هم صحبت‌هایی درمورد احتمال معرفی رضا ویسه نیز برای تصدی این وزارتخانه مطرح است.

   لغو صدور روادید برای شهروندان عمانی مسافر ایران؛ ایسنا| وزارت امورخارجه عمان با انتشار یک پست در صفحه توئیتر رسمی خود اعلام کرد: با توجه به روابط حسنه میان دو کشور، مراجع مربوطه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته‌اند بطور یک جانبه اخذ روادید ورود به این کشور را برای شهروندان عمانی لغو کنند. وزارت امورخارجه عمان همچنین تصریح کرد که گذرنامه‌های شهروندان این کشور هنگام ورود یا خروج از ایران ممهور نخواهد شد. این تصمیم از تاریخ دوم اکتبر (دهم مهرماه) اجرایی شده است. پلیس سلطنتی عمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر شهروندان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین در فهرست کشورهایی قرار گرفته‌اند که برای ورود به عمان به عنوان گردشگر از تسهیلات جدید صدور روادید بهره مند می‌شوند.

   تمامی امکانات برای کمک به سیل‌زدگان شمال کشور بسیج شود؛پاد| رییس‌جمهوری پس از اخذ گزارش از آخرین وضعیت سیل دو روز گذشته در استان‌های شمالی کشور به وزیران کشور و بهداشت دستور داد تمام امکانات لازم در استان‌های سیل‌زده و همجوار برای کمک فوری به سیل‌زدگان بسیج شده و همزمان تمام امکانات مراکز درمانی برای مداوای سریع آسیب دیدگان از سیل به کار گرفته شود. روحانی همچنین با تاکید بر اطلاعات کارشناسی در حوزه هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های انبوه و مکرر در ماه‌های آینده، آمادگی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و تمهید پیش بینی‌های لازم را در جهت به حداقل رساندن خسارات ضروری دانست. روحانی همچنین به حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همزمان تمام امکانات مراکز درمانی برای مداوای سریع آسیب دیدگان از سیل به کار گرفته شود.

   قیمت ارز کاهش می‌یابد؛ایلنا|معاون اقتصادی رییس‌جمهور تاکید کرد: حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود. محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که چه میزان ارز به بازار تزریق شده که موجب کاهش نرخ دلار و یورو شد؟ گفت: آن چیزی که مهم‌تر از تزریق ارز به بازار بوده و موجب کاهش قیمت ارز شده است، احساس حضور بانک مرکزی است. سفته‌بازانی که توان محدودی دارند، اگر احساس کنند بانک مرکزی با توان و اختیارات کامل سه قوه در بازار حضور دارد و اولا، شفاف‌سازی می‌کند و ثانیا، هم اجازه نوسان‌های غیرواقعی را نخواهد داد، نفس این احساس بیشتر از میزان ارز تزریق شده موثر است.

   اسراییل توصیه ژنرال سلامی را جدی بگیرد؛فارس|عبدالباری عطوان در یادداشت روز خود نوشت: به اسراییل توصیه می‌کنیم توصیه ژنرال سلامی را کاملا جدی بگیرد، این مرد شوخی ندارد و زمان زورگویی اسراییل به پایان رسیده است.  به نوشته رای الیوم، «روز جمعه در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان ژنرال حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت، به

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد.»

 

ارسال نظر