روی موج خبرها

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۶۹

    دلار باید به کمتر از ۷ هزار تومان برسد؛تسنیم |

معاون رییس‌جمهور گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد که قیمت ارز باید زیر هفت‌هزار تومان قرار گیرد.  جمشید انصاری در جلسه شورای اداری کردستان با اشاره به نوسانات قیمت ارز گفت توقع این بود که شرکت‌های بزرگ ما و هم بخش خصوصی در استفاده از ارز به منافع ملی بیش از منافع زودگذر خود توجه داشته باشند. متأسفانه بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی خیلی ملاحظه محدودیت‌ها را نکردند و در شرایط دشوار کشور با سیاست‌های دولت همراه نبودند. معاون رییس‌جمهور گفت: با وجود تمهیداتی که انجام خواهیم داد، تحریم‌ها در تخصیص میزان منابع و بودجه دستگاه‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود. چارچوب‌هایی برای صرفه‌جویی در کشور از سوی دولت ابلاغ خواهد شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آن را با دقت و وسواس رعایت کنند.

    توصیه سردار سلامی به نتانیاهو؛ شنا در مدیترانه را تمرین کن؛فارس|

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: شنا کردن در مدیترانه را تمرین کن چرا که به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارید. سردار حسین سلامی دیروز در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان در میدان امام علی (ع) اضافه کرد کسانی که فکر می‌کنند سازش با امریکا حیات‌بخش اقتصاد ماست، یا مسیر نظام را نمی‌دانند یا خود را به ناآگاهی زده‌اند؛ وابستگی ایران پیش از انقلاب به امریکا، ما را به کشوری فاقد استقلال سیاسی تبدیل کرده بود بطوری که مستشاران امریکایی آن را اداره می‌کردند. او یادآور شد: ما همه موانع را پشت سر گذاشته ایم و مشکلات اقتصادی فعلی بسیار کوچک‌تر از اراده مردم است، با هم پیش خواهیم رفت و نشان خواهیم داد که شایسته استقلال خواهیم بود.

    کاهش قیمت ارز و طلا نشان داد به بن‌بست نرسیدیم؛ ایلنا |

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و طلا که بر اثر هماهنگی قوای سه گانه صورت گرفت، نشان داد به بن‌بست نرسیدیم، تاکید کرد: ما خودمان می‌توانیم مشکلات را به سادگی و راحتی حل کنیم و نیازی نسبت به قدرت آن سوی آب‌ها چشم بدوزیم.  حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز مشهد خاطرنشان کرد: ما به مسوولان انتقاد داشتیم ولی انصاف است که از آنها تشکر هم بکنیم. از قوه قضاییه تشکر می‌کنم پس از استجازه رهبری حکم اعدام مخلان بازار ارز را صادر کرد. اقدام بجای دولت در تنظیم بازار ارز با ترزیق قابل توجه ارز پس از آن همه سوتدبیرها صورت گرفت و همچنین حماسه افتخارآمیز سپاه که کانون زندگی دشمن را در آن سوی مرز با موشک مورد هدف قرار داد و محل نیروهای امریکایی را در بیست مایلی به لرزه انداخت، موجب کاهش قیمت ارز شد.

    مهاجران غیرمجاز هزینه‌های زیادی به ایران وارد کرده‎‌اند؛ایرنا|

معاون وزیر کشور گفت: به‌علت حضور چند میلیون نفر افراد مجاز و غیر مجاز طی بیش از چهار دهه در ایران، هزینه‌ها و مشکلات زیادی به کشور تحمیل شده است. حسین ذوالفقاری در اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد موسوم به «اکسکام» با اشاره به آثار حضور مهاجرین در کشورمان گفت: به علت حضور چندین میلیون نفر افراد مجاز و غیرمجاز طی بیش از چهار دهه در ایران، در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و تحصیلی، هزینه‌ها و مشکلات زیادی به کشور تحمیل شده است و مشکلات ناشی از تحریم‌های ناعادلانه هم در طول سال‌های گذشته بر این مشکلات افزوده است. وی خواستار مسوولیت‌‌پذیری سایر کشورها و مجامع بین‌‌‌المللی در کمک به پناهندگان، شد.

    بررسی لایحه CFT در دستورکار این هفته مجلس؛ تعادل|

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی با حضور کارشناسان ارجاع شده بود در دستور کار این هفته دارند. بررسی طرح اصلاح قانون صدور چک (اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی از قوانین مربوط به تابعیت، بررسی طرح یک فوریتی اصلاح ماده (۲۴۲) قانون آیین‌ دادرسی کیفری؛ از جمله دیگر طرح‌ها و لوایح در دست بررسی صحن مجلس برای این هفته است. از سوی دیگر، عباس آخوندی و بیژن زنگنه وزیران راه و شهرسازی و نفت برای پاسخ به سوالات نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور می‌یابند. قرار است محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری نیز برای پاسخ به سوال 4 نماینده و همچنین ارایه توضیحاتی در مورد وضعیت قانونی و اجرای نماد الکترونیکی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون حضور یابد.

    به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ برنا|

 رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا اعلام کرد که به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ژنرال جوزف وتل، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفته است که کشور او درصدد درگیری نظامی با ایران نیست. همزمان با نزدیک شدن زمان دومین مرحله از تحریم‌های امریکا علیه ایران و اظهارات شدیداللحن برخی مقامات دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، ژنرال وتل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است: من فکر نمی‌کنم ما در پی ورود به درگیری نظامی با ایران باشیم و فکر نمی‌کنم تمرکز ما بر این موضوع باشد.

 

ارسال نظر