روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۰۹

   سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) شد؛سپاه نیوز |

سرلشکر جعفری با صدور حکمی سعید محمد را به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منصوب کرد.  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور حکمی سعید محمد را به سمت فرماندهی جدید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منصوب کرد.بنابراین گزارش؛ پیش از این سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بود

   احتمالا لایحه CFT هفته ‌آینده در مجلس بررسی می‌شود؛ ایسنا|

 یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس چهارشنبه وارد بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نمی‌شود، گفت: احتمالا این لایحه هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود. احمد امیرآبادی اظهار کرد: لایحه مبارزه با قاچاق کالا وارز بنا به درخواست نمایندگان با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفت و مجلس از هفته گذشته وارد بررسی آن شده‌اند. لذا تا زمانی که رسیدگی به این لایحه به اتمام نرسد مجلس نمی‌تواند وارد دستور کار دیگری شود.

   «محمدرضا عارف» برای سومین بار رییس فراکسیون امید شد؛ تعادل|

در جلسه بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) مجمع عمومی فرامسیون امید، محمدرضا عارف به عنوان رییس فراکسیون امید در سال سوم فعالیت این فراکسیون انتخاب شد.عارف تنها کاندیدای ریاست فراکسیون بود که با رای اکثریت به عنوان رییس فراکسیون انتخاب شد.عارف پس از این انتخاب با تشکر از اعضای فراکسیون گفت: سال آینده سال حساسی برای کشور است که امیدواریم ما در سال سوم با برنامه و با فضای تعاملی مسائل را پیش ببریم و در راستای حل مشکلات مردم گام‌برداریم.

   رد درخواست نتانیاهو برای بازرسی هسته‌ای ایران توسط آژانس؛ برنا|

یوکیا آمانو در پاسخ به درخواست نتانیاهو مبنی بر بازرسی از آنچه «تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ ایران» خوانده شده بود، اعلام کرده اطلاعات ارایه داده شده را نمی‌پذیرد. به گزارش رویترز، یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد: آژانس تنها در زمان مورد نیاز، بازرسانی را به سایت‌ها و مکان‌ها اعزام خواهد کرد. سازمان از پادمان‌های مرتبط با اطلاعات موجود استفاده می‌کند اما اطلاعات با ارزش ظاهری را نمی‌پذیرد. وی همچنین بیان کرد: برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی در اولویت و ارجحیت قرار دارد.

   مسدود شدن اموال وزارت اطلاعات ایران در فرانسه؛ ایسنا|

دولت فرانسه در نشریه داخلی خود اعلام کرد که اموال متعلق به دو ایرانی و آنچه اموال وزارت اطلاعات ایران در فرانسه خوانده شده را مسدود کرده است که یکی از این افراد اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی است که چندی پیش به اتهام دست داشتن در طرح حمله به تجمع گروهک منافقین در پاریس، توسط پلیس آلمان در حالی‌که در وین به‌ سر می‌برد، بازداشت شد. همزمان با این دیپلمات ایرانی یک زن و مرد نیز در بلژیک به دلیل همراه داشتن حجم قابل توجهی از مواد منفجره بازداشت شدند.

   تایید خبر استعفای امام جمعه ایلام؛صداوسیما|

رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان دیروز خبر استعفای امام جمعه ایلام را تایید کرد.نصرت‌الله یگانه گفت: امام جمعه مستعفی ایلام جمعه این هفته در آخرین حضور در کسوت نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از مردم استان خدا حافظی می‌کند.گفته می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار نماینده ولی فقیه در سپاه ایلام، فارس و کردستان به عنوان گزینه جایگزین امام جمعه مستعفی ایلام است. کریمی تبار اهل روستای چشمه رشید شهرستان سیروان استان ایلام است.

   گردهمایی 100هزار نفری در آزادی؛ فارس|

 رییس سازمان بسیج با اشاره به تجمع 700هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور در روز پنج‌شنبه گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان تهران و کرج در تهران در استادیوم صدهزار نفری اجتماع خواهند کرد. سردار غلامحسین غیب‌پرور با بیان اینکه این رزمایش از ۹ شهریور در تمام استان‌های کشور آغاز شد اظهار داشت: ما توانستیم به وعده خود عمل کنیم و بعد از یک ماه به مردم‌ گزارش می‌دهیم که در این مدت چه اتفاقاتی افتاد.

  کار نیمه تمام رفاه عمومی؛ ایسنا|

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، یافته‌­ها و توفیقات علمی را در صورت اجرا نشدن در جامعه و فراهم نکردن آسایش برای مردم کاری نیمه تمام خواند و گفت که تلاش قوه قضاییه همکاری با علمای دانشگاهی و حوزوی و بهره‌برداری از یافته‌های آنان است.محمدباقر الفت اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه باید با نظارت جامعه علمی کشور انجام وتقویت شود.وی با تاکید بر پیوند میان مراکز علمی با فعالیت‌های نهادها به ویژه قوه قضاییه، عنوان کرد: دانشگاه محور کار است و دانشگاه‌ها درکنار برنامه‌های قوه قضاییه می‌توانند حضور داشته باشند.

 

ارسال نظر