روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۷۴

    راه‌های گسترش همکاری‌های بانکی؛ محور گفت‌وگوی ظریف و همتای هندی؛ مهر| وزیران امور خارجه ایران و هند در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار سوشما سوآراج وزیر امور خارجه هند ضمن تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با ایران گفت: ایران برای ما نه تنها همسایه بلکه یک دوست خوب است. وی تاکید کرد کشورش به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد. در این دیدار همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های بانکی بررسی شد.طرفین همچنین در خصوص بندر چابهار و گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه با استفاده از ظرفیت‌های این بندر بحث و تبادل نظر کردند.

    مشکل اغلب دانشجویان ستاره‌دار حل شده است؛ ایسنا| یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح لایحه دولت برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار و برداشتن هرگونه استثنایی، گفت: دولت در مقطع فعلی تمامی تلاشش را برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار انجام داده است. محمود صادقی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در لایحه الحاق یک تبصره ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با محتوای پذیرش حق ادامه تحصیل برای همه دانشجویان گفت: این لایحه هنوز به مجلس شورای اسلامی ارایه نشده است. ما امیدواریم دولت قبل از ارایه آن اصلاحات لازم را انجام دهد.

    نهایی شدن یک تحقیق و تفحص ۱۵۰ صفحه‌ای در مجلس؛ تسنیم| رییس هیئت تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین گزارش نهایی این هیئت تا ۱۰ روز آینده خبر داد. احمد انارکی با بیان اینکه گزارش هیئت در این باره در بیش از 150 صفحه تهیه و تدوین شده است، افزود: این گزارش در اختیار اعضای هیئت تفحص قرار گرفته تا آن را مطالعه و ظرف ده روز پیشنهادات و نظرات خود را در این باره مطرح کنند. رییس وی ادامه داد: پس از اخذ پیشنهادات اعضا جمع‌بندی نهایی انجام شده و گزارش جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رییسه پارلمان می‌شود. انارکی‌محمدی با تاکید بر اینکه هیئت تحقیق و تفحص در جریان تدوین گزارش تلاش کرده‌اند نقاط قوت و ضعف واردات کالای قاچاق به کشور را احصا کند، گفت: در این گزارش نقاط ضعف و قوت‌ها شناسایی شده و در این میان به خطا‌های انسانی که عمدی و غیرعمدی بوده نیز برخورد کردیم.

    عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند؛ ایسنا| معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: حدس می‌زنم عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند. سید عباس عراقچی که همراه محمدجواد ظریف در نیویورک به سر می‌برد در واکنش به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران تاسیسات هسته‌ای اعلام نشده‌ای در تورقوزآباد تهران دارد، گفت: فکر می‌کنم عده‌ای دارند نتانیاهو را سرکار می‌گذارند و این دفعه او را به تورقوزآباد ارجاع داده‌اند. حدس می‌زنم عده‌ای او را سرکار گذاشته‌اند.

    انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی سراوان؛ سپاه نیوز| روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی در منطقه مرزی سراوان و هلاکت و زخمی شدن ۶ تروریست خبر داد.روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی عملیات اطلاعاتی دقیق یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مبنی بر قصد یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی برای حمله به پاسگاه‌های مرزی ایران از خاک کشور همجوار، صبح روز جمعه با هوشمندی نیروهای عملیاتی، تیم مذکور قبل از هرگونه اقدام در نزدیکی پاسگاه ۱۶۳ در منطقه مرزی سراوان در کمین رزمندگان سپاه اسلام گرفتار و منهدم شد. طی درگیری و آتش سنگین نیروهای خودی، با انهدام این تیم تعداد ۴ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و ۲ تن نیز زخمی شدند و مابقی تروریست‌ها به عمق کشور همجوار گریختند.

    تغییر در نحوه تامین امنیت زائران اربعین؛ ایلنا| معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به ایجاد تغییرات در نحوه تامین امنیت زائران اربعین گفت: برنامه‌های ویژه امنیتی برای تامین امنیت زائران در داخل خاک ایران و در مسیرها تدارک خواهیم دید.حسین ذوالفقاری درباره حادثه تروریستی اهواز گفت: در حال حاضر هیاتی از شورای امنیت کشور در این شهر حضور دارد، تا همه ابعاد این ماجرا را از قبل، حین و بعد از رخداد ماجرا بررسی می‌کنند و در نهایت گزارشی از وضعیت این ماجرا ارایه خواهند داد.او ادامه داد: تا روز گذشته در حدود ۲۲ نفر از کسانی که به نوعی در این حادثه همکاری داشتند، بازداشت شده و یکسری اقلام نیز از این افراد کشف و ضبط شده است، البته همچنان کارهای اطلاعاتی در خصوص این حادثه ادامه دارد.

   گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز در هلند؛ ایسنا| به دنبال حمله تروریستی به مردم بی گناه در شهر اهواز و به‌ منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه و ابراز همدردی با خانواده‌های آنها، سفارت ایران در لاهه اقدام به گشودن دفتر تسلیت و یادبود در محل سفارت کرد.سفرا، دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در هلند، با حضور در محل سفارت کشورمان در هلند، مراتب تسلیت و همدردی خود با ملت و دولت ایران را در این دفتر یادبود ثبت کردند.

 

ارسال نظر