روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۹۵۳

  برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور مقام معظم رهبری؛ ایسنا| مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسوولان و هزاران نفر از مردم دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به عظمت حادثه کربلا، گفت: ایمان و یقین حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به‌گونه‌ای بود که ایشان آرام‌ترین شخص در روز عاشورا بودند و این حادثه بزرگ، ذره‌ای ایشان را مضطرب و پریشان نکرد. وی افزود: در نگاه توحیدی شکست و ناامیدی وجود ندارد و همچنان که در دفاع مقدس، رزمندگان با توکل و تضرع به درگاه خداوند نهایت تلاش و مجاهدت خود را برای جلب نصرت الهی به کار می‌گرفتند، امروز نیز رمز عبور از مشکلات اقتصادی و پیروزی بر مکر دشمنان همین اعتقاد و رویکرد است.

  برنامه کاری روحانی در نیویورک؛ برنا| رییس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکشنبه اول مهر ماه به نیویورک سفر می‌کند. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور، ضمن اعلام این خبر افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت. پرویز اسماعیلی جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در امریکا را از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهور در این سفر اعلام کرد. وی همچنین از مصاحبه با برخی رسانه‌های بین‌المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. به گفته معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روحانی عصر چهارشنبه 4 مهر ماه نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.

  دستور جهانگیری برای جلوگیری از تکرار حوادث جاده‌ای؛ تعادل| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان در حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر حامل سوخت که شب گذشته رخ داد، از مسوولان ذی ربط به ویژه وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی خواست ضمن بررسی همه جوانب، تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناخوشایندی را به‌کار بندند.

  تابعیت مضاعف به خودی خود جرم یا نقض قانون نیست؛ تعادل| سفیر ایران در لندن در صفحه توئیت شخصی خود نوشت: مقام‌های ایران مکرر اطمینان داده‌اند که تابعیت مضاعف به خودی خود جرم یا نقض قانون محسوب نمی‌شود و کسی به این دلیل مورد پیگرد قرار نمی‌گیرد. حمید بعیدی‌نژاد در این توئیت تاکید کرد: هر روزه صدها ایرانی مقیم انگلیس شامل دارندگان تابعیت مضاعف در امنیت به ایران سفر می‌کنند. بعیدی نژاد افزود: «سیاسی کردن سفر ایرانیان به میهن خود محکوم به شکست است.» وزارت امورخارجه انگلیس روز چهارشنبه نسبت به سفر شهروندان دو تابعیتی ایرانی - انگلیسی به ایران هشدار داد و تأکید کرد تنها در شرایط ضروری به این سفر اقدام کنند. در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است که تمام اتباع این کشور بایستی خطر سفر به ایران را مدنظر قرار دهند.

  جلسه ارزی فراکسیون مستقلان با رییس کل بانک مرکزی؛  میزان| مهرداد بائوج لاهوتی از جلسه مشترک اعضای فراکسیون مستقلین با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی خبر داد. وی افزود: قرار است این جلسه یکشنبه (۱ مهر) در محل فراکسیون مستقلان ولایی برگزار شود. لاهوتی تاکید کرد: در این جلسه قرار است رییس کل بانک مرکزی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی در رابطه با سیاست‌های ارزی به اعضای فراکسیون ارایه دهد. همچنین بررسی دلایل نوسانات اخیر در بازار طلا و سکه و همچنین آخرین وضعیت بازار ثانویه ارز از جمله دیگر محور‌های این جلسه خواهد بود.

  درخواستی برای ملاقات با ترامپ مطرح نشده است؛ ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه خبر درخواست ایران برای ملاقات با ترامپ را خبرسازی رسانه‌ای با اهداف مشخص عنوان کرد و تاکید کرد: از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با آقای ترامپ مطرح نشده است. «بهرام قاسمی» خبر منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای ملاقات با رییس‌جمهوری امریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن را تکذیب کرد. قاسمی افزود: اینگونه اظهارات یا خبرسازی‌ها طراحی رسانه‌ای - روانی و نعل وارونه زدن‌های محافل خاصی است که ناشیانه به قلب واقعیات می‌پردازند؛ این روش‌ها کاملا برای ما شناخته شده است و آرشیو ما مشحون از این دست خبرسازی‌هاست.سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: مجددا تاکید می‌کنم از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با آقای ترامپ مطرح نشده است.

 

ارسال نظر