روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۷۵

   ارزیابی سفیر ایران در مسکو از مانور اخیر چین و روسیه؛ تعادل| سفیر ایران در مسکو، تاکید کرد: برگزاری مانور بزرگ و مشترک روسیه و چین از یکسو و چاره جویی اروپا برای کاهش وابستگی به امریکا از سوی دیگر، گویای شکل‌گیری نظام چند قطبی در عرصه جهانی است. مهدی سنایی در صفحه توییتر خود نوشت: برگزاری مانور بزرگ و مشترک روسیه و چین از یکسو و چاره جویی اروپا برای کاهش وابستگی به امریکا از سوی دیگر، گویای شکل‌گیری نظام چند قطبی در عرصه جهانی است. در این شرایط توازن در سیاست خارجی، سیاست نگاه به شرق و منطقه گرایی در برنامه‌ریزی بلندمدت، از اولویت برخوردار است.

   توضیح وزارت خارجه درباره خبر بازداشت دانشجوی ایرانی در استرالیا؛ باشگاه خبرنگاران| سخنگوی وزارت خارجه در خصوص انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یک دانشجوی ایرانی دانشگاه کوئینزلند استرالیا به اتهام ارسال تجهیزات نظامی امریکایی به ایران گفت: تاکنون جز اخبار برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از هیچ کانال رسمی و مقامات استرالیایی چنین خبری را دریافت نکرده‌ایم. بهرام قاسمی ادامه داد: به سفارت ایران در کانبرا دستور داده شد تا سریعا موضوع را از طریق مقامات استرالیایی پیگیری کنند و پس از حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی دولتی مشمول قانون جدید بازنشستگان می‌شوند؛ ایسنا| نایب‌رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت‌ که فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی دولتی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند. علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند مشمول این قانون می‌شوند، تصریح کرد: حتی اگر بودجه اندکی از دولت دریافت کنند مشمول این قانون خواهند شد. بر همین اساس فدراسیون‌ها، تیم‌های ورزشی دولتی و معاونین وزارت ورزش و جوانان مشمول این قانون هستند. یوسف نژاد با بیان اینکه نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها نیز مشمول این قانون هستند، درباره برخی تلاش‌ها برای تغییر درصد جانبازی جهت معافیت از این قانون، اظهار کرد: ما حتما موضوع را به دقت رصد می‌کنیم و آن چه ملاک است پیش از ابلاغ قانون است و بعد از آن تغییرات به حساب نمی‌آید.

   گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حل مشکلات کامیون‌داران؛ تسنیم| سید ابوالفضل موسوی بیوکی نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مانند اجتماعی و امنیت‌ملی در پی حل مشکل کامیون‌داران بودند، گفت: در نهایت قرار شد تا مشکلات این قشر با محوریت کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی و حل شود. او افزود: می‌توان گفت تقریبا تمامی مطالبات کامیونداران به غیر از 2 مورد، تعیین تکلیف شده است؛ اعضای کمیسیون پیگیر این چند مورد نیز هستند تا اندک موارد باقی مانده نیز حل شود.

   ضمانت‌های بانکی چگونه برای ابر بدهکار بانکی صادر می‌شد؟؛ باشگاه خبرنگاران| نهمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.نماینده دادستان با حضور در جایگاه متن اتهامات را تشریح کرد و در ادامه باقری درمنی در دفاع آخر از خود گفت: من کاری نکردم که مجرمانه باشد و در رابطه با شرکت نفت جی فقط به قانون عمل کردم. در انتها قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: دادگاه در زمان مقرر برای متهم ردیف اول پرونده حکم صادر می‌کند.

   در زمینه امنیت ملی با کسی تعارف نداریم؛تسنیم| سردار سلامی با اشاره به اقتدار دفاعی ایران گفت: در زمینه امنیت ملی با هیچ‌کس تعارف و شوخی نداریم. سردار حسین سلامی در حاشیه یادواره سرداران و 230 شهید مهدی‌شهر با اشاره به پاسخ قاطع سپاه به گروهک‌های تروریستی اظهار داشت: این پاسخ یک پیام روشن دارد و آن این‌ است که ما در مقابل دشمن هیچ عملی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. هر عملی که دشمنان انجام دهند؛ با واکنشی به مراتب بزرگ‌تر مواجه می‌شود.

 

ارسال نظر