ایران نقشی سازنده در بازگرداندن صلح به سوریه دارد

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۴۹۶
ایران نقشی سازنده در بازگرداندن صلح به سوریه دارد

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد، نشست تهران را مذاکره درباره راه‌های رسیدن به صلح پایدار در سوریه دانست و افزود: همانطور که ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت کرده است، نقشی سازنده در بازگرداندن صلح و شکوفایی به این کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه برای ارایه گزارش نشست روحانی، پوتین و اردوغان در تهران درباره سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

روسای جمهوری سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در شانزدهم شهریور در تهران گرد هم آمدند و بر پایبندی خود به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید و تصریح کردند که این اصول از سوی همگان باید محترم شمرده شود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با رضایت از مدل آستانه برای رسیدن به صلح، امنیت و ثبات در سوریه در مورد راه‌های رسیدن به صلح ماندگار در سوریه مذاکره کردند.

خوشرو ادامه داد: آنها تعهد خود به حق حاکمیت سوریه، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی آن را مجددا اعلام کردند. این حق مسلم هر کشوری است و سوریه از این حق مستثنی نیست. همگی باید به این حق احترام بگذارند.وی اضافه کرد: این سه کشور، تمامی تلاش‌ها برای خلق حقایق جدید در بطن مبارزه با تروریسم را رد کرده و برای مبارزه با تروریسم اعلام همکاری کردند.

 

ارسال نظر