دشمن امنیت ایران را نشانه گرفته است

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۴۰۲
دشمن امنیت ایران را نشانه گرفته است

گروه ایران

رییس مجلس معتقد است دشمن، امنیت و استقلال جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته است. مسلح کردن گروه‌ها در شمال غرب و جنوب شرق ایران، مصداق این گفته‌های علی لاریجانی است که به گفته رییس مجلس سپاه در برابر آنان ایستاده است. لاریجانی که به فارس سفر کرده، به شورای اداری نی ریز رفته و  در همایشی در لارستان هم از تهدیدات خارجی سخن گفته است. او در نی ریز، زمانی که سخن از مشکلات بودجه‌ای به میان آمد، با تاکید بر اینکه آبادانی یک کشور، رونق و رفع بیکاری آن به اجرای تعدادی پروژه وابسته نیست، گفت: آبادانی زمانی ایجاد می‌شود که اقتصاد در دست مردم و دولت تسهیل‌کننده باشد. زمانی که 90 درصد بودجه در زمینه بودجه جاری هزینه می‌شود بودجه عمرانی کاهش پیدا می‌کند، ادارات مفصلی داریم که این موضوع مثبت نیست، کشور باید با یک چهارم نیروی انسانی موجود اداره شود، رقم بزرگی از هزینه‌های کشور در بخش اجرایی هزینه می‌شود، باید قبول کنیم اقتصاد زمانی زاینده و سازنده است که در دست مردم باشد و دولت در محل‌هایی که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور پیدا کند کمک‌کننده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که دولت به تنهایی توان اتمام آنها را ندارد و این پروژه‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شوند، تصریح کرد: نقدینگی اگر به سمت آبادانی کشور سوق داده شود مشکلات موجود به وجود نمی‌آیند.

  اداره قبیله‌ای کشورهای منطقه

او با اشاره به اینکه مقررات اضافه را باید از پیش پای سرمایه‌گذاران‌برداریم، ادامه داد: مسوولان در کشور ما به دست مردم انتخاب می‌شوند که این موضوع جای افتخار است و ملزوماتی دارد، در منطقه ما کشورها یا قبیله‌ای اداره می‌شوند یا اینکه اگر دموکراسی دارند ارتش آنقدر در آنها نفوذ دارد که دموکراسی را تحلیل می‌کنند، کشوری مانند ایران که در دست امریکایی‌ها بود و استقلالی از خود نداشت تغییر ماهیت داده و کشوری انقلابی شده است این به دلیل حضور مردم در صحنه است که دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود. رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریاناتی در دنیا مخصوصا توسط امریکا ایجاد شده که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را از انقلاب جدا کنند که تصور آنها اشتباه است، گفت: زمانی که توافق هسته‌ای را پذیرفتیم برای کاهش فشار روی مردم بود اکنون به گونه‌ای که مردم را مایوس کنند  فشار را  روی آنها افزایش می‌دهند، مردم حاکمیت را انتخاب کردند هرچند که ممکن است گلایه‌هایی داشته باشند.

  مسلح کردن گروهک‌ها توسط امریکا

او با اشاره به اینکه هدف دشمن این است که با اقدامات خود استقلال و امنیت کشور را از بین ببرد، ادامه داد: در شمال غرب و جنوب شرق ایران تمامی گروهک‌ها را مسلح کردند اما به دلیل حضور سپاه نمی‌توانند اقدامی داشته باشند. برای برهم زدن امنیت ایران گروهک‌ها را تجهیز می‌کنند اما این ملت یک ملت مقتدر است، ملت ایران در زمان جنگ نیز فشار زیادی را تحمل کرد اما متحد بود اکنون نیز اینگونه است. لاریجانی با تاکید بر اینکه ایران با پشتوانه خون شهدا ندای انقلاب اسلامی را پایدار کرد و اقدام امام خمینی (ره) در ایران بی‌سابقه بود، اظهار داشت: در منطقه‌ای که همه نوکر امریکا بودند امام خمینی (ره) ملت ایران را نجات داد و پای آن ایستاد و اکنون انقلاب اسلامی به الگویی برای سایرین تبدیل شده، داشتن استقلال بدون مشکل نیست. رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه باید تحلیل مشترکی داشته باشیم و کار همه ما باید کمک به یکدیگر باشد، ادامه داد: باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می‌کند. او با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود فشار بر اقشار مختلف وجود دارد و اینگونه نیست که منابع وسیعی در مرکزیت وجود داشته باشد، عنوان کرد: با مشاهده قانون بودجه متوجه می‌شوید که منابع وسیعی وجود ندارد و اینگونه نیست که منابع وجود داشته باشد اما سهم استان‌ها پرداخت نشود. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر هدف ما توسعه کارآفرین و استفاده از نیروهای جوان باشد فضای موجود تغییر می‌کند، تاکید کرد که داشتن نیروهای جوان متخصص یک قدرت پرش برای کشور محسوب می‌شود.

  زورگویی غرب برای شکست انقلاب است

علی لاریجانی همچنین در سخنانی در همایش تقدیر از خادمین و خیرین حسینی در لارستان با بیان اینکه شرایط ما در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، گفت: اما آنها اشتباه می‌کنند و ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند. در این شرایط باید تدبیر کنیم که به معیشت مردم توجه خاص شود و جلوی عربده‌کشی امریکا بایستیم، مساله آنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه به زانو درآوردن ما است؛ اما تفکر شیعه، تفکر استقامت و ایستادگی است. رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه در این دوره باید همگان تلاش بیشتری داشته باشند، افزود: همه افرادی که اختلاف نظر دارند باید بدانند که امروز، روز اختلاف نظر نیست و باید روی اصل ولایت، تفکر امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی کنند. او ادامه داد: برای آبادانی و استقامت ایران روی اصول تمرکز کنیم، اینجا بحث ایران، انقلاب اسلامی و میراث حسینی مطرح است، آنها با حرکت ریشه‌ای تشیع مشکل دارند و نظر آنها این است که ایران در دست آنها باشد، فشار را روی مردم می‌آورند و قصد دارند راه حسینی را از آنها بگیرند. رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجلس و دولت این است که دوره فعلی با صلابت طی شود و تلاش می‌کنیم فشارها را بر اقتصاد کشور کاهش دهیم.

 

 

ارسال نظر