روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۳۳

  اعطای نشان درجه یک «فتح» به دریادار سیاری از سوی رهبر انقلاب- سپاه‌نیوز|امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، به دریافت نشان درجه‌ یک فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مفتخر شد.

در جریان حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور و دریای عمان و حفظ منافع ملی و اهتزاز پرچم ایران در آب‌های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش به دریافت نشان درجه‌ یک فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مفتخر گردید.

 یک میلیارد دلار برای حفظ و توسعه اشتغال اختصاص یافت-پاد|در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد، اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ و توسعه اشتغال مصوب شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مبلغ مذکور از سه طریق حمایت از واحدهای تولیدی فعال، بازسازی بافت‌های فرسوده شهری و نیز نوسازی ناوگان حمل و تقل شهری و بین شهری و با تعیین و تامین یارانه مربوط به سود تسهیلات بانکی برای تقویت سرمایه در گردش واحدهای متقاضی، در راستای حفظ و توسعه اشتغال موجود اختصاص خواهد یافت.

در این جلسه همچنین روسای قوای سه گانه پیشنهادها و راهکارهای نظارت قوی‌تر بانک مرکزی بر بانک‌ها و کنترل نقدینگی در مسیر ارتقای تولید داخلی و همچنین الزامات و راه‌های جدید مدیریت و تنظیم بازار را مورد بررسی قرار دادند.

  صدای سیلی انتقام سپاه بلند بود- فارس| روز گذشته سپاه پاسداران با 7 فروند موشک کوتاه برد، مقر تروریست‌های (ح.د.ک) در اقیلم کردستان عراق را هدف قرار داد. این حمله پاسخی به اقدام تروریستی 29 تیرماه به روستای «دری‌» مریوان بود که در آن یازده تن از نیروهای نظامی و محافظ روستا به شهادت رسیدند. حادثه‌ای که فرمانده کل سپاه عنوان کرده بود پاسخ متناسب به آن خواهند داد.

در حمله روز گذشته سپاه پاسداران دفتر مرکزی حزب دمکرات (HDK) هدف موشک قرار گرفت. منابع رسانه‌ای کرد در عراق خبر دادند که دفتر مرکزی حزب دمکرات کردستان (ح.‌د.ک) در «کوی سنجق» هدف حمله موشکی قرارگرفته است.

  راه‌اندازی سالن ساخت سانتریفیوژهای مدرن به دستور رهبر معظم انقلاب-ایران|علی‌اکبر صالحی گفت: به دستور حضرت آقا، یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژهای مدرن تجهیز و راه‌اندازی شده است. علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با روزنامه ایران با اشاره به بازسازی راکتور تهران گفت: رآکتور تهران دیگر اصلاً راکتور دوسال پیش نیست و کاملا بازسازی شده است. الان با یک کشور اروپایی درباره استحکام این رآکتور قرارداد بزرگی بسته‌ایم. او در بخش دیگری از این سخنان خود درباره اجرای پروتکل الحاقی در ایران افزود: اگر برجام به پایان برسد، احتمالاً دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم البته بنده در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستم. این تصمیمی است که هیات نظارت بر برجام و مسوولان ارشد نظام می‌گیرند.

 ظرفیت‌های قانون اساسی مورد استفاده قرار نگرفته است- تعادل| سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در فضای مجازی با بیان اینکه قانون اساسی ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای دارد، تاکید کرد: به جای اصلاح قانون اساسی، به فکر استفاده از تمام ظرفیت‌های آن باشیم. عباسعلی کدخدایی در توییتر خود نوشت: اصل در حقوق اساسی، ثبات قانون اساسی است. قانون اساسی ما ظرفیت‌هایی دارد که مورد استفاده قرار نگرفته است. معتقدم به جای اصلاح قانون اساسی، به فکر استفاده از تمام ظرفیت‌های آن باشیم. آیا قوای سه گانه و سایر نهادها، تمام اختیارات و صلاحیت‌های مصرح در قانون اساسی را به کار گرفته اند؟

 کمیسیون اقتصادی با تشکیل هیات انتظامی موسسات مالی موافقت کرد- مهر| نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون از موافقت نمایندگان با تشکیل هیات انتظامی موسسات مالی و اعتباری خبر داد. حسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: در جلسه صبح یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اصلاح قانون بانکداری اسلامی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. او ادامه داد: در این جلسه فصل‌های مربوط به ایجاد هیات عالی، سازمان نظارت، شورای فقهی، کمیته سیاست‌گذاری پول و ارز، کمیته مقررات زدایی و نظارت بانکی به تصویب رسید.

 

ارسال نظر