روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۴۰۱

  پوتین و اردوغان به تهران می‌آیند؛ تعادل|  رییس‌جمهور روسیه برای شرکت در نشست سه‌جانبه با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود به تهران سفر می‌کند.کرملین دو هفته گذشته اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ممکن است برای نشستی سه‌جانبه با رجب طیب اردوغان و حسن روحانی دیدار کند. دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه هفتم سپتامبر (شانزده شهریور) به ایران سفر می‌کند. این سه رهبر در ماه آوریل در آنکارا با یکدیگر برای صحبت بر سر مساله صلح سوریه دیدار کرده بودند.

  بنزین گران نمی‌شود؛ تسنیم|  فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سوخت طی ماه‌های آینده، گفت: تحریم‌ها تأثیری در میزان عرضه و قیمت سوخت، به‌‌ویژه بنزین ندارد؛ هرگونه بحثی در این زمینه شایعه است. وی با یادآوری بررسی لایحه بودجه 97 در بهمن و اسفند سال گذشته، اظهار داشت: از بهمن و اسفند سال گذشته که بحث لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون انرژی مطرح بود، این کمیسیون بنا به دلایل متعددی، از جمله مسائل اجتماعی، به استناد برنامه توسعه ششم، اعتقاد داشت که هرگونه افزایش قیمت سوخت و به‌خصوص بنزین، براساس مصالح و منافع ملی و عمومی نیست، به همین دلیل ایستادگی کرد و اجازه نداد قیمت بنزین افزایش یابد. نمایندگان مجلس هم به این موضوع به‌خوبی توجه و از هرگونه افزایش قیمت سوخت جلوگیری کردند.

  طرح استیضاح شریعتمداری هنوز به کمیسیون صنایع نیامده است؛ ایلنا|  یک عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور درباره استیضاح وزیر صنعت گفت: در مورد استیضاح شریعتمداری به کمیسیون تقاضایی نرسیده است. سیده حمیده زرآبادی درباره استیضاح وزیر صعنت، معدن و تجارت گفت: تا این لحظه در مورد استیضاح آقای شریعتمداری موردی مشاهده نکردم و حتی روز گذشته هم که مجلس جلسه علنی داشت، استیضاح وزیر به دست اعضای کمیسیون نرسید. وی تاکید کرد: اگر مساله استیضاح مطرح و برای آن امضا جمع شود باید به کمیسیون بیاید که هنوز نیامده است.

  پیام روحانی به سلطان قابوس؛ ایرنا| پیام کتبی رییس‌جمهور کشورمان به پادشاه عمان تحویل داده شد.   محمدرضا نوری، سفیر ایران در مسقط دیروز با وزیر دیوان سلطنتی عمان دیدار و پیام کتبی حسن روحانی، به سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان را تحویل او داد. براساس این گزارش، در این دیدار که در دفتر وزیر دیوان سلطنتی عمان برگزار شد، در رابطه با مسائل و روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو شد.

 

 

ارسال نظر