روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۴۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۳۲۳

 ابراز امیدواری وزیر دفاع برای مشارکت فعال در بازسازی سوریه  روابط عمومی وزارت دفاع| وزیر دفاع کشورمان که به سوریه سفر کرده است هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دو جانبه در شرایط جدید اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مشارکت فعالی در بازسازی سوریه داشته باشیم.

امیر حاتمی با تبریک پیروزی‌های محور مقاومت بر تروریست‌ها، آن را نقطه عطف همکاری‌های منطقه دانست. وزیر دفاع ایران دیدار با مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی و گفت‌وگو در خصوص موضوعات مورد علاقه را از دیگر برنامه‌های سفر خود برشمرد.

 شفاف‌سازی مهم‌ترین اقدام دولت در تحقق حقوق شهروندی است

ایرنا| دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: اراده بیش از پیش برای شفاف سازی به عنوان وجه ممیزه دولت دوازدهم مهم‌ترین اقدام حوزه حقوق شهروندی است. شهیندخت مولاوردی با اشاره به انتشار نخستین گزارش سالیانه حقوق شهروندی، اظهار داشت: اساس ارزیابی و تحلیل نخستین گزارش سالیانه پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که اخیرا در آستانه سالروز صدور فرمان مشروطیت منتشر شد، مبتنی بر خوداظهاری و شفافیت است.

   نقص فنی یک فروند جنگنده  F-5

تسنیم| روابط عمومی پایگاه هوایی دزفول طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش از ظهر دیروز یک فروند هواپیمای F-5 پایگاه هوایی دزفول حین پرواز آموزشی و هنگام نشستن به علت نقص فنی دچار سانحه شد که با مهارت تحسین برانگیز یکی از خلبانان، در حاشیه باند پرواز به زمین نشست.

در این سانحه که منجر به شهادت یکی از خلبانان شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.شایان ذکر است علت سانحه توسط تیم بررسی در حال پیگیری است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

  طرح سپرده ارزی در بانک‌های عامل اعلام وصول شد

 ایرنا| احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: طرح الحاق یک بند به ماده 55 قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح سپرده ارزی در بانک‌های عامل اعلام وصول می‌شود. وی از دیگر موارد اعلام وصولی را سوال ملی نصرالله پژمانفر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص عدم نظارت بر سامانه‌های vod و عملکرد ضعیف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سوال ملی دیگر نصرالله پژمانفر از وزیر کشور درخصوص تقلب در صدور ویزای اربعین توسط چند شرکت غیرقانونی عنوان کرد.

   به‌کارگیری بازنشستگان لشکری منوط به اجازه رهبر معظم انقلاب شد

تسنیم|  احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق مصوبه این کمیسیون به‌کارگیری بازنشستگان لشکری منوط به اجازه رهبر معظم انقلاب شد. او با اشاره به مصوبه مجلس درباره طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس در این طرح، مقرر شده بود که بازنشستگان کشوری با حکم رهبر معظم انقلاب فقط می‌توانند در دستگاه‌های متبوع‌ خودشان به‌کار گرفته شوند که شورای نگهبان نیز نسبت به آن ایرادی وارد کرده بود که با اصلاحات انجام شده از سوی کمیسیون، عبارت «تنها در دستگاه‌های متبوع‌شان» حذف شد و بازنشستگان لشکری می‌توانند با حکم

رهبر معظم انقلاب به‌کارگیری شوند.

  هیچ پروتکل همکاری در زمینه هواپیما میان ایران و عراق وجود ندارد

ایسنا|  یک منبع عراقی در واکنش به اظهارات یکی ازفرماندهان هوا فضای سپاه مبنی بر همکاری ایران با عراق در زمینه هواپیما از جمله سوخوی ۲۵ گفت: با ایران همکاری تسلیحاتی داریم اما نه در زمینه هواپیما. به گزارش شفق نیوز، یک منبع عراقی که گفته است نامی از آن ذکر نشود اعلام کرد: هیچ پروتکل همکاری در زمینه هواپیماها از جمله هواپیمای سوخوی

 ۲۵ میان ایران و عراق وجود ندارد. وی گفته است که عراق در سال ۱۹۹۱ در جنگ خلیج (فارس) ۲ به منظور جلوگیری از نابودی هواپیماهای سوخوی ۲۵ آنها را به تهران داده است.

   اصلاح ایراد شورای نگهبان در رابطه با تعیین دستورالعمل شورای نظارت بر پولشویی

 فارس|  الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز (یکشنبه) لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و یکی از ایرادات آن اصلاح شد. وی افزود: پیش از این کمیسیون مصوب کرده بود که شورایی متشکل از نمایندگان سه قوه کار نظارت بر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را بر عهده داشته باشند و بنا بود طبق مصوبه کمیسیون دستورالعمل این کار نیز توسط خود شورا تعیین شود که تعیین دستور کار توسط شورای نظارت را شورای نگهبان مغایر با اصل ۶۰ قانون اساسی دانست و در اصلاح صورت گرفته مقرر شد تا دستورالعمل آن در مواردی که به دولت مربوط است به هیات وزیران پیشنهاد و با تصویب هیات دولت طبق آن عمل کند و در مواردی هم که نیاز به تایید رییس قوه قضاییه دارد، تایید آن از رییس قوه قضاییه گرفته شود.

 

ارسال نظر