پیشنهاد تقویت همکاری‌های دریایی ایران و قطر

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۴۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۳۲۲
پیشنهاد تقویت همکاری‌های دریایی ایران و قطر

رییس‌جمهور در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، گفت: تقویت همکاری‌های بندری و دریایی و ایجاد یک خط کشتیرانی مشترک می‌تواند به تجارت ایران و قطر کمک بسیاری کند. به گزارش پاد، روحانی دیروز در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با وی، ضمن تبریک عید قربان و آرزوی سربلندی و موفقیت برای همه مسلمانان به ویژه مردم قطر، افزود: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی برای توسعه همکاری‌ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری‌های مشترک نیست.

رییس‌جمهور تشویق و تلاش برای تسهیل فعالیت بازرگانان و سرمایه‌گذاران دو کشور را ضروری خواند و گفت: تقویت همکاری‌های بندری و دریایی و ایجاد یک خط کشتیرانی مشترک می‌تواند به تجارت دو کشور بسیار کمک کند.

روحانی همچنین با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در عرصه‌های مختلف اظهارداشت: شرکت‌های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ویژه مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی، کاملا آمادگی دارند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تردیدی نیست با اراده دو دولت، روابط دو کشور در مسیر منافع دو ملت بیش از پیش توسعه و تعمیق خواهد یافت،

به قانون‌شکنی امریکا و نقض برجام اشاره کرد.

روحانی مواضع سیاسی کشورها به ویژه اروپا، روسیه، چین، ترکیه و کشورهای همسایه از جمله قطر در حمایت از برجام و مقابله با تحریم‌های غیرقانونی را قابل قدردانی دانست و تأکید کرد این مواضع باید با اقدامات عملی تکمیل شود.

 

ارسال نظر