دعوای سیاسی باعث یاس و ناامیدی شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۴۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۳۱۸
دعوای سیاسی باعث
یاس و ناامیدی شد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برجام یک پروژه‌ای بود که در کشور در سطح بالا در ارتباط با آن توافق شده بود، گفت: برجام یک سری امکانات را برای کشور فراهم کرده بود و ما می‌توانستیم از این امکانات استفاده کنیم ولی دعوای سیاسی را انتخاب کردیم و این دعوای سیاسی باعث یاس و ناامیدی شد.

محمد جواد ظریف که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، با اشاره به تفاوت ایران با برخی از کشورهای منطقه تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه از طریق خرید امنیت، خرید تسلیحات و سلاح‌های هسته‌ای می‌خواهند خود را حفظ کنند ولی جمهوری اسلامی امنیت و پیشرفتش وابسته به مردم است. برای همین است که چهل سال است دشمنان به مردم فشار می‌آورند. وظیفه دولت و وزارت خارجه این است که فشارها را کم کند. ما همه‌چیزمان از مردم است. امید مردم به آینده از هر چیزی مهم‌تر است. امریکایی‌ها در حال حاضر روی فشار روانی و ایجاد جنگ روانی علیه ایران و شرکای بین‌المللی ایران متمرکز شده‌اند که به اهداف خود دست پیدا کنند.

این دیپلمات عالیرتبه‌ کشورمان با بیان اینکه امریکایی‌ها مجبور شده‌اند که هیات‌های مختلفی را به نقاط مختلف دنیا جهت اعمال فشار به این کشورها در راستای کاهش روابط‌شان با ایران بفرستند به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در اختصاص کمک 18 میلیون یورویی به ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط صورت گرفته است البته عده‌ای در داخل فکر کردند که این مبلغ

در ازای برجام پرداخت شده و در بوق ناامیدی دمیدند. در حالی که این 18 میلیون یورو روش‌های همکاری را تبیین می‌کند و درراستای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط است.

 

ارسال نظر