تشکیل کارگروه اقدام ایران مغایر قوانین بین‌المللی است

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۰۶۵
تشکیل کارگروه اقدام ایران 
مغایر قوانین بین‌المللی است

سخنگوی وزارت امور خارجه، تشکیل کارگروه اقدام ایران از سوی امریکا را در راستای سیاست‌های خصمانه این کشور و مغایر قوانین بین‌المللی دانست و گفت: این اقدام جنگ روانی و اقتصادی است و نتیجه‌ای ندارد.

بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که اقدام دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به تشکیل کارگروه اقدام ایران در وزارت خارجه امریکا چیست، اظهارداشت: رفتار و اقدامات این کشور مغایر با همه موازین شناخته شده بین‌المللی است.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات ره به جایی نخواهد برد و با مقاومت مردم و راهکارهایی که وجود دارد این اقدامات کنترل می‌شود و بیشتر یک بازی و جنگ روانی است مخصوصا در زمان و مکانی که مصادف با 28 مرداد است که تداعی کننده تاریخ روابط ما با امریکا و رفتار خصمانه‌ای است که در دهه‌های گذشته امریکا نسبت به ایران داشته است

یکی از خبرنگاران به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در موضوع برجام برخی خطوط قرمز رعایت نشده است، اشاره کرد و درمورد این خطوط قرمز سوال کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاسخ داد: سعی می‌کنم در این زمینه تفسیری نکنم، فکر می‌کنم در زمینه مقصود و منظور از خطوط قرمز باید با دقت بیشتری صحبت کرد.

قاسمی ادامه داد: در این زمینه اظهارنظر نکنم، بهتر است ولی آنچه شاهد بودیم تیم مذاکره کننده سعی داشت که رهنمودها را به دقت انجام دهد و کمیته نظارت بر برجام این رهنمودها را در توافق هسته‌ای  اجرا کند.

 

 

ارسال نظر