روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۸۹

   آمادگی روسیه برای ارسال محموله دوم سوخت هسته‌ای به ایران؛ تعادل| وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقدمات ارسال محموله دوم سوخت هسته‌ای به ایران در حال فراهم شدن است. در این بیانیه‌ که از سوی پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: روسیه همچنان به اجرای تعهداتش تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل خواهد کرد. ذخایر سوختی غنی‌سازی شده تا سطح 20 درصد برای راکتور تحقیقاتی تهران، در خاک روسیه نگهداری می‌شود. این سوخت هسته‌ای در محموله‌هایی با وزنی کمتر از 5 کیلوگرم به درخواست ایران و پس از تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال بازگردانده شدن به ایران هستند، بطوری که تمامی شروط برجام آن طور که تعیین شده در حال انجام است. اولین محموله در ابتدای سال 2017 به ایران منتقل شد. مقدمات برای ارسال محموله دوم به ایران در حال فراهم شدن است.

   ابراز تاسف توییتری ظریف از درگذشت کوفی‌عنان؛ تعادل| وزیر خارجه کشورمان در توییتر خود از درگذشت کوفی‌عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد. محمدجواد ظریف در این پیام توییتری با ابراز تاسف عمیق از درگذشت دوست دیرینه خود کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد، از وی به عنوان رهبری بی‌نظیر و قهرمان صلح، عدالت و حاکمیت قانون یاد کرد.

   آخرین خبر از زمان احتمالی حضور روحانی در مجلس؛ تسنیم| احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان حضور رییس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان، گفت: زمان دقیق حضور آقای روحانی در مجلس هنوز مشخص نیست. با این حال او افزود: طبق اطلاعی که بنده کسب کردم، آقای امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور بطور تلویحی نظر آقای روحانی درباره زمان حضورش در مجلس را جویا شده و وی نیز با ششم شهریور، بطور تلویحی و نه کتبی موافقت کرده است. فراهانی اضافه کرد: هنوز زمان دقیق حضور رییس‌جمهور در مجلس به صورت کتبی از سوی دولت به مجلس اعلام نشده و این زمان (ششم شهریور) قطعی نیست.

   مخالفت چین با احکام یک‌جانبه امریکا علیه ایران؛  ایلنا| وزیرخارجه چین بر ادامه همکاریهای پکن با ایران با وجود تحریم‌های امریکا تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی»، مشاور دولت و وزیر خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، چین به همکاری‌ها و روابطش با ایران ادامه خواهد داد. این دیپلمات ارشد چینی در گفت‌وگوی تلفنی با جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: برجام که در ازای توقف برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های غرب علیه این کشور را لغو کرد، در راستای منافع مشترک جامعه بین‌المللی است. وی ادامه داد: ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که با اقدامات غلط و تحریم‌های یکجانبه و صدور حکم داخلی برای یک کشور خارجی در امریکا مخالفیم.

   رحمانی فضلی نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا  شد-پاد| رییس جمهوری در حکمی «عبدالرضا رحمانی فضلی» را به عنوان «نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب کرد.

روحانی در متن این حکم آورده است:« در اجرای ماده(3) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392/10/3 مجلس شورای اسلامی، جناب‌عالی به عنوان «نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب می‌شوید. انتظار دارد به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام نمایید. بدیهی است مصوبات ستاد پس از تأیید و امضاء اینجانب لازم‌الاجراء خواهد بود.»

   آغاز فعالیت شورای عالی سیاستگذاری پیش از زمستان97 -ایلنا |عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان  با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر شکل‌گیری جبهه اصلاحات خارج از محوریت سید محمد خاتمی گفت: جریان اصلاح‌طلبی اگر حول محور رییس دولت اصلاحات به عنوان صاحب این گفتمان  نباشد، پا نخواهد گرفت. این را نه تنها احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های حقیقی بلکه اجماع جریان اصلاحات تایید می‌کند.

ناصری در ادامه گفت:در جلسات برگزار شده همگی به همین جمع‌بندی رسیدند و در نهایت کار به هیات رییسه واگذار شد تا ساختار و ترکیب اصلاح شده را به ایشان ارائه دهد و نهایتا قبل از آغاز زمستان فعالیت خودشان را برای نقش‌آفرینی در انتخابات سال 98 آغاز کنند.

   انتشار دومین گزارش منشور حقوق شهروندی در اسفندماه-فارس|دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از انتشار دومین گزارش منشور حقوق شهروندی در اسفندماه ۹۷ خبر داد. شهیندخت مولاوردی درباره انتشار اولین گزارش منشور حقوق شهروندی که در مردادماه سال جاری صورت گرفت، اظهارداشت در حال حاضر بازخوردها را می‌گیریم، ارزیابی‌ها و نقدها را رصد می‌کنیم تا بتوانیم مبنای گزارش دوم قرار دهیم. مولاوردی در پاسخ به این سؤال که گزارش دوم چه زمانی منتشر می‌شود، یادآور شد: مبنای ما این است سالی دو گزارش منتشر کنیم و گزارش دوم اسفندماه ۹۷ منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر