تاثیر گرانی سکه بر افزایش آمار زندانیان

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۸۸
تاثیر گرانی سکه
بر افزایش آمار زندانیان

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تایید خودکشی یکی از زندانیان فشافویه و انتقال جسدش به پزشکی قانونی گفت: این فرد که جرمش سرقت بوده در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است..

به گزارش ایسنا، مصطفی محبی در نشست خبری درباره آخرین وضعیت بقایی گفت: بقایی در صحت کامل است و وضعیتش خوب است و تحت نظر پزشک است و در حال طی کردن محکومیت است و اعتصاب غذای خشک کرده است.

او درباره آخرین وضعیت انتقال اوین به خارج از شهر گفت: برای انتقال زندان اوین باید مجموعه قوی مالی بیاید و آن را بخرد و جایی را برای ما بسازد تا بتوانیم زندانیان را به آنجا منتقل کنیم که خرید و فروش زندان اوین عملی نشده است. محبی در پاسخ به سوال خبرنگاری که با اشاره به انتقاد دادستان کل از نبود نظارت‌های کافی در زندان‌ها و همچنین قتل وحید مرادی، پرسید آیا برنامه‌ای برای بالابردن امنیت زندان در دستور کار دارید؟ گفت: دادستان کل تا حدی درست گفتند و تا حدی که توان داریم می‌توانیم جلوی اشیای ممنوعه را بگیریم و وقتی وسایل امنیتی را نداریم، لوازم کارخانه و غیره به زندان‌ها وارد می‌شود و از سویی نیروی کافی نداریم لذا سعی می‌کنیم امنیت زندان‌ها را بالا ببریم.

محبی در پاسخ به سوالی درباره گرانی سکه در ماه‌های اخیر و تاثیر آن در بیشتر شدن زندانیان مهریه گفت: بحث گرانی سکه در توافقات ما تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال یک زندانی تا پیش از این ۱۵ سکه بدهکار بوده و با زحمت پول تهیه سکه‌ها را فراهم کرده اما به یک‌باره سکه گران شده و پول تهیه شده ولی کفاف فراهم کردن ۱۵ سکه را نمی‌دهد.

 

ارسال نظر