روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۵۲

     نقل قول منتسب به واعظی درباره لاریجانی تحریف شده است؛ پاد|  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت دیروز اعلام کرد: روز گذشته نقل قولی از محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در برخی رسانه‌ها مبنی براینکه «ما حساب آقای علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم» منتشر شد که این نقل قول تقطیع وتحریف شده و نادرست است. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت افزود: اصل کلام رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این سوال خبرنگار که برخی محتوا و لحن نامه رییس‌جمهوری به رییس مجلس را تهدیدآمیز تلقی کرده‌اند، این بوده است: «این موضوع درست نیست. آقای رییس‌جمهور در نامه به آقای لاریجانی اعلام کردند که طبق قانون در زمان مقرر در مجلس حاضر خواهند شد و به این خواسته برخی نمایندگان احترام خواهند گذارد. ما حساب یک گروه معدود و اقلیت در مجلس را از کلیت آن جدا می‌دانیم.»

     پیام ملک سلمان برای حجاج ایرانی به زبان فارسی؛ ایسنا| به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ملک سلمان پادشاه عربستان در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام که از اقصی نقاط جهان برای ادای مناسبک حج وارد عربستان شده‌اند، خوش‌آمد گفت. در این پیام آمده است: از خداوند متعال می‌خواهم که عبادت‌شان را پذیرفته و توفیق ادای حج مبرور را که پاداشی جز بهشت ندارد، نصیب‌شان فرماید. ملک سلمان این پیام را به شش زبان عربی، انگلیسی، روسی، چینی، فارسی و اردو منتشر کرد.

     ابعاد حقوقی و اخلاقی طرح سوال از رییس‌جمهوری بررسی شود؛ ایرنا|  استاد حوزه و دانشگاه گفت: از نظر اخلاقی ممکن است، کسی بگوید در این شرایط حاد اقتصادی، بهتر است نمایندگان مجلس و دولت با همدلی و انسجام به سمت رفع مشکلات مردم بروند تا طرح سوال از مسوولان، بنابراین جنبه‌های حقوقی و اخلاقی باید با هم مورد توجه قرار گیرد. سید رضا اکرمی دیروز خاطرنشان کرد: هنوز زمان حضور رییس‌جمهوری در مجلس مشخص نیست ولی امید است با تدبیر و همدلی، دولت و مجلس به سمت انسجام پیش بروند و جلو سوءاستفاده دشمنان را بگیرند.

     واکنش به استانی شدن انتخابات مجلس؛ باشگاه خبرنگاران| حسینعلی امیری معاون پارلمانی درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این مساله نیازمند بحث‌های حقوقی بسیار مفصلی است. هر قانونی که بخواهد درباره انتخابات به تصویب برسد؛ باید با قانون اساسی مطابقت داشته باشد. امیری افزود: باید توجه کرد که استانی شدن انتخابات مجلس چقدر با قانون اساسی سازگاری دارد و آیا قانون اساسی اجازه چنین کاری را می‌دهد یا خیر! پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اخیرا اعلام کرده بود استانی شدن انتخابات مجلس امروز به یک ضرورت بدل شده است.

     ادامه موج پیوستن مسوولان به کمپین «فرزندت کجاست»؛ ایلنا| رییس شورای شهر تهران نیز با اعلام موقعیت شغلی فرزندانش به کمپین «فرزندت کجاست» پیوست.

محسن هاشمی‌رفسنجانی با پیوستن به کمپین فرزندت کجاست در توییتی نوشت: سه پسر دارم، هر سه دانشجو و بدون شغل دولتی. عماد، متولد ۶۳ دانشجوی دکترای صنایع و مدیرعامل دفتر نشر و معارف انقلاب که خاطرات آیت‌الله را منتشر می‌کند. پسر دومم علی، متولد ۶۵ و فارغ‌التحصیل شهرسازی دانشگاه تهران و در خارج دانشجوی بدون شهریه دکتراست. احسان متولد ۷۶ مهندسی انرژی در امیرکبیر می‌خواند.

     استقبال گوترش از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی خزر؛  برنا| سخنگوی آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه‌ای گفت که دبیرکل سازمان ملل از امضاء کنوانسیون حقوقی رژیم دریای خزر میان 5 کشور ساحلی دریای خزر شامل ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان استقبال کرد و دستیابی به این توافق را به این کشورها تبریک گفت. در ادامه این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از امضاء این کنوانسیون، تاکید کرد که این سند تاریخی نشان‌دهنده اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای است که برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ضروری به شمار می‌آید.گوترش همچنین این کنوانسیون را گامی مهم در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای و به علاوه در جهت حل و فصل مسائل درازمدت میان کشورهای ساحلی این دریاچه توصیف کرد.

     واکنش وزارت خارجه به یک ادعا؛ تعادل| سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: فردی به نام «صفراف» هیچ گاه عضو مذاکره‌کننده روسیه درخصوص خزر نبوده و ادعاهای او بی‌اساس و غیر قابل اعتنا است. بهرام قاسمی ادعایی که روز گذشته توسط فردی به نام«رجب صفراف» در یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی منتشر شد، گفت: بررسی سوابق نشان می‌دهد که ایشان هیچگاه فردی مذاکره‌کننده از جانب هیات مذاکره‌کننده روسیه با هیات ایرانی در مذاکرات خزر نبوده است. وی ادامه داد: بدون تردید سخنان و ادعاهای نامبرده اساسا فاقد هرگونه اعتبار است. تردیدی وجود ندارد که طرح این ادعاهای بی‌اساس در این برهه با اهداف مشخص و هدایت شده از سوی عناصر و مراکز خاص صورت می‌پذیرد. رجب صفر اف به تازگی مصاحبه‌ای جنجالی با شبکه بی‌بی سی داشته که در آن مدعی شده در سال ۱۹۹۶ میلادی و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایرانی‌ها از حق ۵۰درصدی خود نسبت به دریای خزر کوتاه آمدند!

 

 

ارسال نظر