طرح مبارزه با جرایم اقتصادی نقش موثری در کنترل ناهنجاری‌ها دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۵۰
طرح مبارزه با جرایم اقتصادی
نقش موثری در کنترل ناهنجاری‌ها دارد

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: طرح مبارزه با جرایم اقتصادی در صورت تصویب در مجلس نقش موثری در مبارزه با این نوع جرایم دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات قوه‌قضاییه، ذبیح­‌الله خداییان با اعلام این مطلب افزود: بطور قطع همین برخوردها و اقدامات به ویژه در مقابل برخی مسوولان موجب شده است تا دستگاه قضایی در دوره ایشان بیش از پیش مورد حمله و هجمه قرار گیرد؛ هر زمان که با یکی از اطرافیان این افراد برخورد می‌­شود شاهد هستیم که بلافاصله تخریب‌ها نیز علیه قوه قضاییه آغاز می‌­شود.

او با اشاره به شرایط و اوضاع خاص کنونی کشورگفت: سیر تحولات اقتصادی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان­گر این است که اقتصاد کشور هر پنج یا شش سال با نوسانات و بحران‌­هایی مواجه بوده است و به تبع آن افزایش ناگهانی قیمت‌­ها به خصوص در بخش مسکن، سکه، دلار و ... را مشاهده می­‌کنیم؛ که بی­‌تردید این موضوع نشان از ساختار بیمار اقتصاد است.

خداییان عوامل متعددی را در بروز نوسان‌­ها و بحران­‌های اقتصادی کشور دخیل دانست و خاطرنشان کرد: از جمله این عوامل، تک­‌محصولی بودن اقتصاد و تکیه آن به فروش نفت به عنوان مهم­ترین منبع درآمد کشور است؛ بدیهی است که چون قیمت نفت در بیشتر مواقع بسته به متغیرهای خارجی است، هرگونه نوسان در قیمت این محصول بر وضعیت اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر