روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۷۳

  نرخ ارز در روزهای آینده کاهش می‌یابد؛باشگاه خبرنگاران| معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: همکاری فعالان اقتصادی کشور با یکدیگر موجب عبور از مشکلات می‌شود.

محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای آینده شاهد ثبات و آرامش بیشتری در بازار ارز خواهیم بود؛ اظهار کرد: با توجه به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و هماهنگی‌های بیشتربه زودی آثار نتایج تصمیمات ارزی را شاهد خواهیم بود. معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه امریکا با ایجاد تنش در بازار ارز تحریم‌های جدید خود را اعمال کرد؛ افزود: البته آنها در اهداف خود ناکام خواهند ماند و ما در روزهای آینده با کاهش نرخ ارزهای خارجی مواجه خواهیم بود.

     حساب علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم؛تسنیم| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: حساب آقای لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم. محمود واعظی درباره نامه اخیر رییس‌جمهور به رییس‌ مجلس و اینکه برخی محتوا و لحن این نامه را تهدیدآمیز تلقی کردند، گفت: اینگونه نیست. آقای رییس‌جمهور در نامه اخیرشان به آقای لاریجانی اعلام کردند که طبق قانون در زمان مقرر در مجلس حاضر خواهند شد و به این خواسته برخی نمایندگان احترام خواهند گذاشت. این نامه اصلاً تهدیدآمیز نبوده و استنباط تهدید از آن استنباط درستی نیست، ما حساب آقای علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم.

       استانداری تهران با درخواست احمدی‌نژاد مخالفت کرد؛ایرنا|  مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: استانداری تهران با درخواست «محمود احمدی‌نژاد» برای برگزاری تجمع به دلیل فقدان شرایط قانونی مخالفت کرد. بهرام سرمست دیروز افزود: وزارت کشور درخواست احمدی‌نژاد را طبق آیین نامه برای بررسی قانونی به استانداری تهران ارسال کرد. سرمست با توضیح اینکه استانداری تهران به دلیل فقدان شرایط قانونی با درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع مخالفت کرد، تاکید کرد: طبق آیین نامه اجرایی ماده ١٣ قانون احزاب، فقط دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی که جایگاه حقوقی دارند، می‌توانند برای تجمع درخواست ارایه دهند.

    دیدار با استیضاح‌کنندگان در مجلس؛ ایلنا| وزیر آموزش و پرورش از حضور خود در مجلس برای ارایه توضیحات به نمایندگان استیضاح‌کننده خود در هفته آتی خبر داد. سید محمد بطحایی درخصوص آخرین وضعیت استیضاح خود گفت: مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تعطیل است و این مساله موجب می‌شود تا این هفته نتوانم به خدمت استیضاح‌کنندگان برسم. ان‌شاءالله هفته آینده من خدمت نمایندگان استیضاح‌کننده خواهم رفت و توضیحاتی را به آنها خواهم داد و امیدوارم که این توضیحات قانع‌کننده باشد.

   دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیشرفت روند رفع موانع تولید؛پرتال وزارت کشور|  معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت‌کشور، از دستور رییس‌جمهور برای پیشرفت روند رفع موانع تولید خبر داد. بابک دین پرست گفت: براساس تصویب نامه مورخ 19/02/1394 هیأت وزیران، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دراستان‌ها شکل گرفته و تاکنون وزارتخانه‌های صنعت، معدن وتجارت، وزارت کشور و استانداری‌ها، تمام سعی وتلاش خود را به این امرمعطوف داشته‌اند که در راستای رفع موانع ومشکلات وحمایت از بنگاه‌های اقتصادی حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت قانونی کارگروه‌های استانی، به عمل آید.

  تحریم‌های امریکا باعث تغییر سیاست منطقه‌ای ایران نمی‌شود؛ برنا| وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که تحریم‌های امریکا باعث تغییر سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که تحریم‌ها و تهدیدات امریکا باعث نمی‌شود که ایران سیاستش در منطقه را تغییر دهد. وی افزود: هرگونه گفت‌وگو با واشنگتن نیازمند این است که دولت امریکا به دیگران احترام بگذارد و تحریم‌ها را متوقف کند.

   لغو سفر العبادی به تهران؛ ایسنا| خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسوول دولتی عراقی اعلام کرد که حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق که قرار بود روز سه‌شنبه به ترکیه و روز چهارشنبه به ایران برود، سفر خود به تهران را لغو کرده است و تنها به آنکارا می‌رود.این مسوول عراقی در ادامه اعلام کرده است که این سفر به دلیل عدم انجام ترتیبات آن و شلوغ بودن برنامه العبادی لغو شده است. برخی رسانه‌های عراقی اخباری مبنی بر اینکه قرار است طی روزهای آینده نخست‌وزیر عراق به تهران سفر کند اخباری منتشر کردند که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت که«تاکنون در مورد این سفر هیچ گونه اخبار و اطلاع رسمی دریافت نکرده‌ام.»

   تعهد سیاسی اروپا برای حفظ برجام همچنان قوی است؛ ایلنا| معاون وزیر خارجه در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی در تهران بر تعهد سیاسی اروپا بر حفظ برجام تاکید کرد. عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در صفحه رسمی اینستاگرام خود از دیدار دیروزش با مجموعه سفرای کشورهای اروپایی در تهران خبر داد. وی نوشت: تعهد سیاسی اروپا برای حفظ برجام همچنان قوی است. مذاکره برای رسیدن به راه‌حل‌های عملیاتی ادامه دارد.

 

ارسال نظر