روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۴۳

 تاکید اردوغان بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات میان ایران و ترکیه

پاد|محمود واعظی فرستاده ویژه رییس‌جمهوری کشورمان به ترکیه شامگاه پنجشنبه با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور این کشور دیدار و پیام کتبی روحانی را به او تسلیم کرد.واعظی در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به برجام، آغاز تحریم‌های جدید امریکا و مواضع کشورمان در این موارد با اردوغان گفت‌وگو کرده و بر عزم کشورمان بر مقاومت تا پشیمان کردن امریکا از اقدام خود تاکید کرد. رییس‌جمهور ترکیه نیز ضمن اظهار خرسندی از دریافت پیام رییس‌جمهور کشورمان، اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با دکتر روحانی رییس‌جمهوری کشورمان ملاقات کند.

 سفر سردار سلیمانی با هواپیمای عمومی

و گفت‌وگوی رو در رو با مردم

باشگاه خبرنگاران|  تصویری از سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در فرودگاه منتشر شده که وی در حال گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم است.این تصویر، نشان می‌دهد که فرمانده نیروی قدس در اتوبوسی که معمولا مسافران را از پایانه تا پله‌های هواپیما منتقل می‌کند، حضور داشته و از خودروی شیشه دودی یا خودروی ویژه‌ مسوولان برای حضور پای پله‌های هواپیما استفاده نمی‌کند.

  تعیین ۱۰ نفر از روسای کمیته‌های حزب اعتماد ملی

ایلنا| سخنگوی حزب اعتماد ملی از تعیین ۱۰ نفر از روسای کمیته‌های این حزب خبر داد و تاکید کرد: بر اساس اساسنامه نیازی به رای‌گیری کمیته‌ها و شاخه‌ها نبود ولی آقای حضرتی به این جهت که نظر شورای مرکزی را هم داشته باشد، روسای ۱۰ کمیته و ۱۰ شاخه را در معرض رای‌ شورای مرکزی گذاشت.اسماعیل گرامی‌‌‌‌‌مقدم درباره جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: این جلسه، هفتمین جلسه شورای مرکزی بود که با حضور ۴۲ نفر از اعضا به ریاست الیاس حضرتی برگزار شد. حضرتی به عنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی جلسه را مطابق برنامه راس ساعت ۹ صبح آغاز کرد.

 ۱۰ هزار تومان شدن دلار نتیجه مذاکره با غرب است

مهر|امام جمعه مشهد با اشاره به دشمنی امریکا و اروپا با ایران گفت: در دو سال گذشته با این همه مذاکره و نشست و برخاست، دلار ۳ هزار تومانی، ۱۰ هزار تومان شد.آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: امروز نیز اروپا با امریکا تفاوتی ندارد. هر دو دشمن هستند اما با روش‌های متفاوت می‌گویند امریکا که با ما این کار را کرد، برویم با فرانسه و انگلیس معامله کنیم.پیغمبر می‌گوید منطق چنین افرادی، منطق منافقین است.

  ماموریت لاریجانی به کمیسیون‌های مجلس برای عبور از تحریم‌ها

تسنیم| اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ماموریت رییس قوه مقننه به تمامی کمیسیون‌های تخصصی پارلمان خبر داد. او افزود: رییس قوه‌مقننه پیشنهادات و راهکار‌های عملی برای رفع مشکلات را در جلسه سران سه قوه مطرح می‌کند تا به یک راهبرد موثر برای عبور از تحریم‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی کشوربرسند.

 آمادگی ایران برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی به سمت اروپا

ایلنا| چهارمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و هلند به ریاست علی چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و مدیرکل کنسولی و سیاست‌های روادیدی وزارت امور خارجه هلند در شهر لاهه برگزار شد. علی چگینی با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر که علاوه بر تقدیم هزاران شهید و مجروح، هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را در این مبارزه متحمل شده است، برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران به سمت اروپا اعلام آمادگی کرد. مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ضرورت دارد هلند و اروپا نیز در این مبارزه بیشتر مشارکت کنند. او افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم ساختن زمینه همکاری طرف‌های اروپایی و نهادهای ذیربط داخلی در حوزه‌های کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته است.

 درخواست ایران از سازمان ملل در مورد جنایت‌های عربستان در یمن

 سخنگو| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جنایت جدید هواپیماهای سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش‌آموز یمنی در شهر ضیحان استان صعده که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اطفال بی گناه شد، را به‌شدت محکوم کرد. این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار این جنایات از سوی کشورهای مهاجم به یمن شوند.

 در روز استیضاح وزیر رفاه، شاهد دفن اخلاق بودیم

 ایسنا| رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز استیضاح وزیر رفاه را یک روز تلخ در مجلس توصیف کرد و گفت: به باور من در این روز شاهد دفن اخلاق بودیم. محمدرضا عارف در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه در جریان استیضاح وزیر رفاه در مجلس رخ داد یکی از روزهای تلخ مجلس دهم را رقم زد و به باور من در این روز شاهد دفن اخلاق بودیم. امیدوارم در آینده شاهد اینگونه اتفاقات تلخ در مجلس نباشیم.

 

ارسال نظر