روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۰۱۷

  طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت تصویب شد؛ ایسنا| طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: پس از تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درخواست بررسی طرح تسهیل خروج زنان از کشور در این کمیسیون را مطرح کردیم که خوشبختانه در جلسه یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسید. به گفته وی، به موجب مصوبه کمیسیون امنیت، یک تبصره به بند سه ماده ۱۸ قانون گذرنامه اضافه خواهد شد که به موجب آن زنانی که می‌خواهند در همایش‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و مانند آنها شرکت کنند، در مواردی که همسر به آنها اجازه خروج نمی‌دهد، می‌توانند با اجازه مراجع ذیربط یا در غیر این صورت دادستانی از کشور خارج شوند. سیاوشی در این باره گفت: قانون گذرنامه سال ۵۱ نوشته شده بود و با تحولات رخ داده در جامعه زنان تغییرات این حوزه در آن لحاظ نشده بود. مصوبه کمیسیون امنیت ملی برای تصویب نهایی نیازمند رای نمایندگان در صحن علنی خواهد بود.

   وزارت خارجه سوء قصد به مادورو را محکوم کرد؛ سخنگو| سخنگوی وزارت امور خارجه، سو قصد به جان رییس‌جمهوری ونزوئلا را محکوم و تاکید کرد: این اقدام حرکتی در جهت بی ثباتی و ناامنی در این کشور و به نفع دشمنان دولت و مردم آن است. بهرام قاسمی گفت: ما این اقدام را حرکتی در جهت بی ثباتی و ناامنی در این کشور و به نفع دشمنان دولت و مردم ونزوئلا می‌دانیم و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. روز گذشته انفجار مهیبی سخنرانی زنده نیکلاس مادورو رییس‌جمهوری ونزوئلا در یک مراسم نظامی را به صورت ناگهانی قطع کرد.شبکه تله سور ونزوئلا در گزارشی نوشت: نیکلاس مادورو از یک حمله آشکار طی یک مراسم رژه نظامی در کاراکاس در حالی جان سالم به در برد که وی راست گراها و عوامل خارجی را مسوول این حادثه معرفی کرد.

  عربستان به سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران روادید داد؛ ایرنا| یک منبع آگاه دیپلماتیک روز یکشنبه اعلام کرد که عربستان‌سعودی با اعطای روادید به سرپرست معرفی شده و کادر دفتر حفاظت منافع ایران موافقت کرده است. با موافقت وزارت خارجه عربستان، «محمد علی‌بک» که در حال حاضر رییس اداره عمان و یمن وزارت امور خارجه کشورمان است عهده‌دار سرپرستی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در جده خواهد شد. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی دی ماه سال 1394 و در پی حمله گروهی به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد قطع شد و پس از آن نیز تنش‌ها در روابط دو کشور افزایش یافت. ناظران اعطای روادید به سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران را یک گام مثبت دیپلماتیک در روابط تهران-ریاض ارزیابی کردند.

  تسلیت رییس‌جمهور به مناسبت درگذشت مادر شهیدان باطبی-پاد| رییس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم عذرا باطبی؛ مادر بزرگوار شهیدان والامقام حمیدرضا، علیرضا و عباسعلی باطبی، از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه رضوان الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

در بخشی از پیام روحانی آمده: « به یقین یاد و خاطره این مادر صبور و با ایمان، که در دوران سرنوشت‌‌ساز هشت سال دفاع مقدس، فرزندان رشید خود را در راه دفاع از انقلاب و میهن اسلامی تقدیم کرد، در صفحه زرین افتخارات ملت ایران ماندگار خواهد بود. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم و مردم قدرشناس استان مازندران به ویژه شهرستان بهشهر تسلیت می‌گویم.»

  آخرین وضعیت لایحه بانکداری بدون ربا-باشگاه خبرنگاران| معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره آخرین وضعیت لایحه بانکداری بدون ربا توضیحاتی داد.

امیری با اشاره به لایحه بانکداری بدون ربا اظهار کرد: در دولت کمیسیون‌های مختلفی هستند که با توجه به ماهیت لوایح؛ آنها را به صورت تخصصی مورد بررسی و کارشناسی قرار می‌دهند. معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: از آنجا که مسائل مربوط به لوایح مختلف اقتصادی, اجتماعی و... در این کمیسیون‌ها به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ ممکن است این پروسه کمی زمان بر شود و این به معنای تعلل در رسیدگی به موارد مطرح شده نیست.

  رزمایش اقتدار دریایی سپاه در خلیج فارس پایان یافت-ایسنا| سردار شریف از قدردانی فرمانده کل سپاه ازیگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش اقتدار دریایی سپاه و تاکید او بر ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با ماجراجویی‌های دشمنان خبر داد.

در پی برگزاری رزمایش اقتدار دریایی سپاه که هفته گذشته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف گفت: این رزمایش با هدف کنترل و مراقبت از امنیت آبراه بین‌المللی و در چارچوب برنامه رزمایش‌های تقویمی سالانه سپاه برگزار شد .

 

 

ارسال نظر