خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۳۱

 رییس‌جمهور سابق و امام جمعه مشهد مجوز برپایی تجمع بگیرند

ایرنا| عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است، اگر رییس‌جمهور سابق و امام جمعه مشهد خواهان برپایی تجمع هستند، به کمیسیون درخواست دهند تا مجوز بگیرند. محمد علی تبرایی دبیر اجرایی و عضو کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در خصوص درخواست رییس دولت نهم و دهم از وزارت کشور برای برگزاری راهپیمایی گفت: کمیسیون ماده 10 این موضوع را بررسی و در مورد آن بحث خواهد کرد. اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود باید عدالت رعایت شود و موافقان و مخالفان دولت بتوانند تجمع برگزار کنند.

 مذاکره با امریکا نمی‌تواند منافع کشور را تامین کند

تسنیم| موسوی لاری گفت: در شرایطی که دولت امریکا هیچ تعهدی به اجرای پیمان‌های بین‌المللی از جمله برجام ندارد بحث مذاکره با این کشور بی‌معنا است. عبدالواحد موسوی لاری درباره بحث مذاکره مجدد با امریکا که توسط برخی افراد و رسانه‌ها مطرح ‌می‌شود، اظهار داشت: البته بنده معتقدم که مذاکره کردن همواره بهترین راهکار برای پیشبرد منافع کشور بوده ولی در شرایطی که طرف مقابل از اساس اهل مذاکره نیست، نشستن پای میز مذاکره نمی‌تواند منافع کشور را تامین کند.

 مشکلات اقتصادی با تغییر سخنگوی دولت حل نمی‌شود

باشگاه خبرنگاران| فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خواسته افکار عمومی، بدنه اجتماعی طرفدار روحانی، نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و دلسوزان کشور تغییر سخنگوی دولت نبود، بلکه بهبود وضعیت معیشتی کشور است که با این تغییر نیاز وانتظارات برآورده نشد. یدالله طاهرنژاد در پاسخ به این سوال که آیا علت ترمیم نشدن تیم اقتصادی دولت از طرف رییس‌جمهور، نوعی رودر بایستی است اظهار کرد: اطلاعاتی که از دولت به دست می‌آید، حاکی از بررسی و مشورت روحانی برای تغییر تیم اقتصادی است، اما شاید به دلیل عدم قطعیت اعلام نمی‌کند.

 جلسه استیضاح ربیعی احتمالا چهارشنبه برگزار می‌شود

ایرنا| سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به احتمال زیاد چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود. بهروز نعمتی افزود: مطابق ماده 225 آیین نامه داخلی مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت 10 روز از زمان اعلام وصول تقاضای استیضاح، موظف به حضور در جلسه علنی مجلس و ارایه توضیحات و پاسخ به نمایندگان است. او توضیح داد: برطبق آیین نامه داخلی مجلس هیچ محدودیت زمانی برای برگزاری دوباره استیضاح ربیعی وجود ندارد.

 جلسه غیرعلنی نمایندگان با «آخوندی» درباره عبور از تحریم‌ها

تسنیم| رییس کمیسیون عمران از جلسه غیرعلنی این کمیسیون درباره آمادگی ایران برای عبور از تحریم‌ها در حوزه هوایی و کشتیرانی خبر داد. محمدرضا رضایی‌کوچی با بیان اینکه بررسی آمادگی ایران برای عبور از تحریم‌ها در حوزه کشتیرانی، ریلی و هوایی محور اصلی این جلسه است، افزود: قرار است در این جلسه راهکار‌ها و برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی برای مواجهه و کاهش اثر تحریم‌های احتمالی، به‌ویژه در حوزه حمل و نقل با حضور مسوولانی از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر بررسی شود. او با اشاره به دیگر محور این جلسه اظهار داشت: قرار است در این جلسه درباره آخرین وضعیت قرارداد‌های خرید و تحویل هواپیما از شرکت‌های ایرباس و ATR بحث و تبادل نظر شود.

 تغییر قوانین مالی آلمان برای جلوگیری

از انتقال پول ایران

 ایسنا| مقامات آلمان قرار است در ماه جاری (میلادی) قوانین پولی را ارایه دهند که می‌تواند انتقال پول ایران به خاک این کشور را به تاخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند. مقامات آلمان پس از تلاش و اصرارهای واشنگتن برای جلوگیری از انتقال بیش از 300 میلیون پول ایران که در یکی از حساب‌های بانکی متعلق به این کشور در هامبورگ ذخیره بود، موافقت کرده‌اند تا قوانین مالی جدیدی را وضع کنند که به گفته مقامات امریکا می‌تواند روند انتقال این پول را پیچیده و یا حتی متوقف کند. بنابراین گزارش، موضوع انتقال پول ایران از هامبورگ به یک چالش و دلخوری در روابط آلمان و امریکا تبدیل شده بود.

  مذاکره با امریکا هرگز تابو نبوده است

  ایلنا| حسین امیرعبداللهیان مشاور و دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، به مساله مذاکره با امریکا پرداخت. وی در این زمینه نوشته است: مذاکره با امریکا هرگز تابو نبوده است. ده‌ها ملاقات وزرای خارجه دو کشور در برجام و سه دور مذاکره در بغداد که من هم در آن حضور داشتم، از آن جمله است. امیرعبداللهیان تصریح کرد: مشکل، مذاکره نیست بلکه رفتار قلدرمآبانه، جنایات بزرگ قبل و بعد از انقلاب و بدعهدی‌های مکرر امریکا است. «موقع شناسی» و «اقتدار» دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.

 

ارسال نظر