روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۰۵۲

 دولت لایحه نداد؛ طرح نمایندگان درباره قانون انتخاب بررسی می‌شود؛ تسنیم| اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع لایحه جامع انتخابات بحث و تبادل نظر شد. به دلیل اینکه دولت تاکنون این لایحه را به مجلس ارائه نکرده است، قرار شد تا دو هفته دیگر کمیسیون طرح‌های نمایندگان مربوط به قانون انتخابات را در دستورکار کمیسیون قرار دهند.  

 وزارت خارجه تنها از سه سفیر بازنشسته استفاده کرده است؛ تعادل| روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌یی به ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی وجود ده‌ها سفیر بازنشسته پاسخ داد. روابط عمومی وزارت امور خارجه خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه «در صورت تصویب قانون منع به کار‌گیری بازنشستگان، ۷۵ سفیر برکنار می‌شوند» را کاملا بی‌اساس خواند و اعلام کرد: «وزارت امور خارجه تنها ۳ سفیر بازنشسته را به دلیل توانمندی‌های بالا و در چارچوب قوانین موجود به‌ کار گرفته است که در این ۳ مورد هم در صورت تصویب قانون، طبق آن عمل خواهد کرد. همچنین تعداد معدودی از سفرا که پس از پایان ماموریت‌شان شرایط بازنشستگی را دارا شدند نیز به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.»

 تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی تصویب شد؛ ایرنا| اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته رای مثبت دادند. پیش از این محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به رییس‌کل بانک مرکزی خواستار ارائه گزارش کامل از وضعیت موسسات مالی غیرمجاز به خصوص کاسپین و فرشتگان شد و اعلام کرد که در صورت ارائه نشدن گزارش جامع، ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس که موضوع تحقیق و تفحص را با درخواست نمایندگان پیگیری می‌کند، کلید می‌خورد.

 «اولاد قباد» رییس فراکسیون زنان شد؛ برنا| فریده اولاد قباد نماینده تهران با 15 رای به عنوان رییس فراکسیون زنان مجلس برای سال سوم مجلس دهم انتخاب شد. همچنین معصومه آقاپور نماینده شبستر و سمیه محمودی نماینده شهرضا به عنوان نواب رییس اول و دوم فراکسیون زنان مجلس انتخاب شدند. حمیده زرآبادی نماینده قزوین نیز سخنگوی این فراکسیون شد و زهرا سعیدی نماینده مبارکه و خدیجه ربیعی نماینده بروجن به عنوان دبیران اول و دوم فراکسیون زنان مجلس برای سال سوم برگزیده شدند. پروانه سلحشوری نماینده تهران در دو سال گذشته ریاست فراکسیون زنان مجلس را بر عهده داشت، وی در انتخابات امروز نامزد نشد. فراکسیون زنان مجلس متشکل از 17 نماینده زن است.

 قطع برق عراق از سوی تهران واقعیت ندارد؛ ایسنا| سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه اعتراضات اخیر عراق ربطی به قطعی برق ندارد گفت: قطع برق عراق از سوی ایران واقعیت ندارد. ایرج مسجدی در رابطه با علل اصلی اعتراضات اخیر کشور عراق گفت: مطالبات مردم از حکومت ریشه اصلی و واقعی اعتراضات اخیر بوده که در راستای خواسته‌هایی همچون حل مشکلات رفاهی و خدماتی در زمینه برق و آب مطرح شدند. بنابراین اعتراضات بیشتر بُعد مدنی و اجتماعی داشته و با توجه به انتظارات و مطالباتی که نسبت به تامین نیازهای خود از حکومت دارند، امری معمول به نظر می‌رسد. علاوه بر این، شهروندان عراقی تا حدود زیادی از عملکرد جریان‌ها و احزاب سیاسی عراقی نیز ناراضی هستند که چرا مطالبات آنها را پیگیری نمی‌کنند.

 وزارت اطلاعات دچار هیجانات و تسویه حساب‌های جناحی نمی‌شود؛ روابط عمومی وزارت اطلاعات|روابط عمومی وزارت اطلاعات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: این وزارتخانه به صورت مستقل عمل می‌کند و فارغ از بازی‌های سیاسی؛ دچار هیجانات و تسویه حساب‌های جناحی نمی‌شود. این روابط عمومی در اطلاعیه خود افزود: با وجود اعلام چندین باره وزارت اطلاعات درخصوص جلوگیری از فعالیت مدیران با تابعیت مضاعف و انعکاس گسترده آن در رسانه‌های مکتوب و تصویری، متاسفانه هنوز این مساله برای برخی افراد حل نشده و اخیراً یکی از نمایندگان مجلس نیز در این باره گفته است: 210 دو تابعیتی شناسایی شده؛ هنوز در دولت مشغول فعالیت هستند که روابط عمومی وزارت اطلاعات یک‌بار دیگر فعالیت مدیران دوتابعیتی را در پست‌های حساس و مدیریتی کشور رد می‌کند.

 دستگیری ۳۰۰ نفر از مخلان بازار سکه و ارز؛ پایگاه خبری پلیس|جانشین فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی و دستگیری ۳۰۰ نفر از افراد موثر در ایجاد اختلال و بی‌نظمی در بازار سکه و ارز خبر داد. سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی بررسی راهکارهای مقابله با قاچاق و اخلال در بازار ارز اظهار داشت: به‌طور کامل و با به کارگیری تمام ابزار و ظرفیت‌ها از خروج غیرقانونی ارز، سکه و طلا جلوگیری می‌شود. این مقام ارشد انتظامی، تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی را نیز یکی از اهداف برگزاری این نشست تخصصی برشمرد و تاکید کرد: درصدد هستیم باندها و شبکه‌های بزرگ و افرادی که در بی‌نظمی و اخلال در بازار سکه و ارز موثر هستند، شناسایی و دستگیر شوند.

 جزییاتی از دیدار اخیر هیات دولت با رهبر  معظم انقلاب؛ فارس| معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند با توجه به شرایطی که امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها برای کشور فراهم می‌کنند نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر و تلاش بیشتر است که قطعا دولت راهکارهای رهبر معظم انقلاب را انجام می‌دهد. حسینعلی امیری در مورد جزییات دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب این بود که اعضای دولت با مردم صحبت کنند و شرایط کشور را با مردم در میان گذارند. همچنین ایشان تاکید کردند که در شرایط فعلی کشور به‌شدت به مردم نیاز است و دولت با مردم گفت‌وگو کند. همراه کردن مردم با دولت می‌تواند مشکلات را حل‌وفصل کند.

 

ارسال نظر