روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۱۱

 دولت لایحه شفافیت را به مجلس می‌فرستد؛ ایرنا| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه‌یی به نام شفافیت از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود که این لایحه در تکمیل دولت الکترونیک است. محمدرضا بادامچی افزود: این لایحه از دوره اصلاحات به اجرا گذاشته شد و در هشت سال دولت نهم و دهم وقفه‌یی در آن ایجاد شد اما در دولت تدبیر و امید این موضوع دوباره پیگیری شد و اکنون با سرعت در حال انجام است. بادامچی اضافه کرد: اینکه خدمات غیرحضوری ارزشمند است جای تردید نیست و با توجه به اینکه در تجویز دارو ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشد و سوءاستفاده‌هایی شود، موضوع شفافیت و الکترونیکی شدن خدمت خیلی موثر است.

 پروین فرشچی سفیر ایران در فنلاند می‌شود؛ ایسنا| پروین فرشچی گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسوولیت سفارت تهران در فنلاند، خبر داد که انتخابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند مراحل اداری خود را طی می‌کند و هنوز آگرمان خود را دریافت نکرده است. پروین فرشچی که پنج سال مسوولیت معاونت بخش دریایی در سازمان محیط زیست را برعهده داشته است، با تکذیب برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دو تابعیتی است، بیان کرد که محل ماموریت پیشنهادی به وی جهت پذیرفتن مسوولیت سفارت ایران در کشور فنلاند است. روز گذشته برخی از رسانه‌های خبری با طرح این ادعا که فرشچی دو تابعیتی است، مدعی شدند که او برای مسوولیت سفارت ایران در سوئد انتخاب شده است.

 هفته‌ آینده؛ ادامه بررسی استیضاح کرباسیان در کمیسیون اقتصادی مجلس؛ تسنیم| سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح استیضاح وزیر اقتصاد در این کمیسیون بعد از تعطیلات مجلس خبر داد. زهرا سعیدی مبارکه با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان 17 مورد سوال را مطرح کردند که بررسی همه این سوالات در یک جلسه امکان‌پذیر نبود، افزود: در جلسه گذشته مقرر شد در جلسه دیگری نیز این سوالات مورد بررسی قرار گیرد.

 نماینده دایم ایران در وین با همتایان خود مذاکره کرد؛ ایرنا| کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با همتایان خود از فرانسه، ایتالیا، چین، اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی دیدار و درباره همکاری‌های مشترک در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین برجام گفت‌وگو کرد. غریب آبادی در این ملاقات‌ها با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران و محکومیت خروج یکجانبه امریکا از این توافق که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مصوبات شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، بیانیه مشترک وزیران مبنی بر ضرورت تداوم برجام و بررسی راهکارهای تخصصی کم اثر کردن تحمیل مجدد تحریم‌های ثانویه واشنگتن را مبین اراده تمامی طرف‌ها برای انجام اقدامات عملی خواند.

  نیاز امروز کشور تعهد، تخصص و عقلانیت است؛ ایسنا| یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عدم تبیین جایگاه حوزه علوم انسانی در کشور، اظهار کرد: رسالت مستقیم پیامبران در حوزه علوم انسانی بوده است.  علی‌اکبر ناطق نوری در مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام احمد احمدی، استفاده بهینه و بجا از نیروهای متعهد و متخصص در کشور را از ملزومات پیشرفت جامعه عنوان و تاکید کرد: آنچه امروز در اداره کشور مورد نیاز است، تخصص و تعهد در کنار اخلاق و داشتن فرهنگ برخورد مناسب با مردم براساس عقلانیت است. اگر در جامعه‌یی مدیری هم تخصص و تعهد داشته باشد و هم از اخلاق خوب برخوردار باشد بر اساس عقلانیت آن جامعه رشد و پیشرفت خواهد کرد.

 زمان آن است که با امریکای ضدترامپ گفت‌وگو کنیم؛ ایلنا| مشاور رییس‌جمهور گفت: هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن «امریکای دیگر» علیه امریکای ترامپ متحد شده‌اند. اما جای ما کجاست؟ زمان آن است که با امریکای ضدترامپ و با «غرب منهای ترامپ» گفت‌وگو کنیم. حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور با اشاره به دیدار روز گذشت پوتین و ترامپ در یادداشتی نوشت: « اکنون با ترامپ مفهوم غرب متحول شده است. سخنرانی مکرون که ترامپ را در آغوش گرفت وترامپیسم را در کنگره کوبید نشانه‌یی بود از تولد مفهوم جدید غرب.»

 صدور مجوز فعالیت تشکل‌های صنفی نیازمند رفع خلأ قانونی است؛ ایرنا| دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: رسیدگی به تقاضاهای جدید تاسیس تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و تخصصی و کانون‌های بازنشستگان و صدور مجوز برای آنها نیازمند رفع خلأ قانونی در فرآیند ثبت و تاسیس است.  سرمست ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر خلأ قانونی برای فعالیت انجمن‌های صنفی، تخصصی و کانون‌های بازنشستگی برطرف شود تا برای پاسخگویی به مطالبات آنها از صدور پروانه تاسیس تا نظارت و سایر امور از طریق کمیسیون ماده 10 احزاب و وزارت کشور مانعی وجود نداشته باشد.

 بازرسان آژانس بازدیدی از دانشگاه‌ها نداشتند؛ مهر| وزیر علوم می‌گوید: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا بازدیدی از دانشگاه‌های کشور نداشته‌اند. منصور غلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر صحت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سه دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف و شهید بهشتی گفت: این سه دانشگاهی که نام بردید بازدیدی از آنها نشده و در ماه‌های اخیر چنین اتفاقی رخ نداده است.

 تولید محصولات دفاعی مشترک با پاکستان؛ فارس| رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تلاش می‌کنیم محصولات دفاعی مشترک با پاکستان تولید کنیم که به عنوان یک محصول مشترک کشورهای اسلامی مطرح شود. سردار محمد باقری در دومین روز از سفر به پاکستان و دیدار با ممنون حسین رییس‌جمهور پاکستان درباره این دیدار گفت: در این سفر درباره مسائل آموزش نظامی، آموزش خلبانی و آموزش عالی نظامی و سایر ابعاد آموزشی و رزمایش‌های نظامی و ارتباطات صنایع دفاعی بین دو کشور مذاکره می‌شود.

 

ارسال نظر